Klagen over het OV

Waar ik me het allermeest aan erger is bij trams (en ik heb het idee dat dit in 1 stad echt veel vaker gebeurt dan in andere steden) dat mensen dwars door het midden instappen terwijl er nog mensen uitstappen. Ik sta dan netjes te wachten naast de deur en ze lopen gewoon langs me. Ik wil deze mensen ook duwen :angry:

1 like

In amsterdam moet je bij 1 tramdeur instappen met 100 mensen. En bij bepaalde deuren mag je alleen uitstappen. Super irritant? Wie heeft dat verzonnen joh


In rotterdam mag je gewoon bij alle deuren in en uitstappen, is toch logisch?

4 likes

Ik vind het juist handig dat ze het scheiden. Heb je geen last van asociale mensen als je wilt uitstappen

2 likes

Even lekker werken in de trein. Vervolgens zit je een dik uur te luisteren naar dat irritante getik op een laptop. Rot op joh.

4 likes

Mensen die op dit tijdstip al enthousiast en op hoog volume praten. Ik ben daar nog niet klaar voor, waarom heeft de tram geen stiltecoupé?

3 likes

Ugh wilde eerder weggaan van werk, maar niet gered. En nu zit ik weer in een trein waar iets mee is en die dus niet vertrekt. Had ik nou maar eerder weggegaan. :sob:

En mn trein vervalt. Bleh! Half uur later thuis.

Die fucking werkcoupĂ©s die echt nergens goed voor zijn. Er zit een hele familie in met krijsende kinderen en je kan er werkelijk niks van zeggen omdat het “geen stiltecoupĂ©â€ is en er nergens uitgelegd staat wat de bedoeling van die krengen is. Wordt er zo lijp van elke keer als ik in zo’n coupe zit, en dat voelt dan weer overdreven omdat ik het in een normale coupe wel kan hebben. Echt doe gewoon normale coupĂ©s en een paar stilte in plaats van deze dingen en dan maar Ă©Ă©n echte stiltecoupĂ© in die hele trein.

4 likes

Ik vind gewoon dat ook iedereen die herrie maakt in de stiltecoupe op een folterbank moet. Geen grap. Echt mijn grootste ergernis in het OV

7 likes

Mijn grootste ergernis is het aantal stiltecoupés. Men nemen een trein van 8 stellen en dan zijn er twee stiltecoupés. Van mij mogen ze de helft van alle treinen wel een stiltestuk maken.

Dit komt vooral door die types die op zaterdag de trein pakken, denken dat het pas stil hoeft te zijn als de trein gaat en boos worden als je zegt dat ze ook ergens anders kunnen zitten. Je hebt super veel ruimte om wel te praten, ga dan gewoon ergens zitten waar mensen er geen last van hebben.

1 like

Wat een ellende die nieuwe sprinters. Ik moet er een stukje van 3 min mee maar zo vaak storing :mad:

In september is het altijd druk in de trein vanwege einde vakantie. En dan raadt de NS aan om niet te reizen tussen 7:30 en 8:30 om de drukte te ontlopen. Alsof mensen voor hun plezier zo vroeg in de trein zitten :roll_eyes:

9 likes

Ja, deze las ik. Alsof ik voor mijn plezier die trein pak. Als ik een trein na 8:30 pak om de NS een plezier te doen mis ik de helft van een college.


Eerste lesdag, 10 minuten wachten op een conducteur Ă©n er zit nu een goederentrein voor. Ben benieuwd of ik de bus nog haal.

2 likes

Altijd gekut met die nieuwe sprinters, wat een ellende

Van die mensen die in de deuropening van de metro blijven staan en op hun telefoon blijven kijken. Er is nog genoeg plek, loop ff door ofzo :angry:

Iemand in de trein is haar nagels aan het lakken en ik vind het echt zo erg stinken.

Heb ik weer hĂš, vandaag een belangrijk iets op school dus ik neem een metro eerder, komt de metro pas een volgende rit aan

Lekker handig

Op 't hbo heb je toch ook herfstvakantie, volgens mij alleen de universiteit niet en die mensen wonen vaak in de stad waar ze studeren. Maar ik snap je frustratie verder hoor.

2 likes

“Loop je even door, dan is er ruimte voor iedereen
 Loop je even door, dan is er ruimte voor iedereen” x100


 :mad:

3 likes

De trein had 15 minuten vertraging en ik heb zon last van diarree [/tmi] :sob: hij kwam echt net op tijd aan gelukkig