Dit onderschrijf ik! Echt een goede deal.
Ik zat gister nog te bedenken of ik die lockmachine cadeau zal doen aan mezelf voor mijn verjaardag… Ik denk dat ik hem vandaag ga bestellen lijkt me wel een goed instap model. En zou zooooooo chill zijn om eindelijk een lockmachine te hebben
Ik dacht eigenlijk altijd dat die van de Lidl heel matig waren, en niet krachtig genoeg om ook met dikkere stoffen te kunnen werken. Maar deze ziet er goed uit! Zit helaas deze maand nog in een no buy challenge, maar denk dat hij begin maart van mij is.
Wat voor stof zou je erbij willen gebruiken? Ik heb zelf nooit gehad dat hij iets niet aankon. Heb er bekledingsstof mee gedaan, fluwelen gordijnen, fluffy teddystof. Laatst ging hij niet meer soepel, toen heb ik een nieuw mesjes gekocht en loopt weer als een zonnetje.
Zou hij denim denk je ook aan kunnen?
Oh hmm ik heb juist vooral gelezen van: ‘koop niet de goedkope singer van de lidl’ haha. Bij de naaimachinewinkel hier zeiden ze ook: goedkoop is duurkoop. Kan me wel voorstellen dat ie het prima doet hoor, maar hij zal denk ik niet zolang meegaan als een betere kwaliteit lockmachine.
Ik heb zelf onlangs een Brother 1034D gekocht via marktplaats, voor 110 euro. Die wordt heel goed aangeschreven! Is een budgetmachine (300 euro nieuwprijs) maar wordt heel goed gereviewed. En als je ‘m tweedehands op de kop kan tikken kun je ‘m misschien goedkoper krijgen.
Als je gewoon tshirtjes enzo wilt maken of kinder kleding dat is die van de lidl prima.
Ik heb zelf een brother die is ook top.
Nooit geprobeerd, misschien iemand van hier?
@crazyplantlady natuurlijk zeggen ze dat bij de naaimachinewinkel, want ze zien hun verdienmodel verdwijnen. Al is het zeker zo dat een duurdere nog beter is, maar voor de meeste mensen is dit gewoon voldoende. Het is ook gewoon een Singer dus dat is een goed merk. Ik heb mijn lockmachine overigens al meer dan 7 jaar, misschien wel langer.
Edit: deze bekleding is denk ik ongeveer vergelijkbaar met denim en dat ging moeiteloos.
Dit is helaas niet waar. Singer wás een heel goed merk maar is overgekocht door chinese eigenaren en die hebben echt flink bespaard op de kwaliteit van de machines. Als je nu ook in lijstjes kijkt op naaiblogs qua aanraders of van naaimachinewinkels verkopen ze bijna nooit meer singer. Wel: bernina, pfaff, juki, brother…
Ik heb zelf een oude singer naaimachine uit de jaren 80 die het nog steeds heel goed doet, dus zeker niet alle singers zijn slecht. Maar als je nu een nieuwe koopt bij de lidl is dat niet te vergelijken met de oude kwaliteit.
Verder natuurlijk alleen maar fijn dat ie het bij jou heel goed doet en er niks mis mee is! Het is alleen dat die lockmachine alsnog 200 euro is… voor dat geldt kun je ook een kwalitatief beter merk tweedehands kopen (moet je alleen misschien even wachten en marktplaats afspeuren).
Edit: en qua naaimachinewinkel: ik ving dit op omdat iemand terugkwam met zo’n lidl singer en toen moest de winkeleigenaar echt een beetje zuchten. Heb ook meer comments op het internet gelezen dat reparateurs soms weigeren die singers te maken/repareren omdat ze zo slecht gemaakt zijn. Denk niet dat het ze alleen maar gaat om hun eigen business: ze geloven gewoon in een kwalitatief beter product waar ze van kunnen garanderen dat ie het goed blijft doen
Ja deze verhalen ken ik dus ook via via. Maar door de ervaring van @Marqant hierboven dacht ik dat dat misschien alleen voor naaimachines gold, en niet zozeer voor lockmachines. Was misschien toch wishful thinking.
Als ik er een koop, dan is de intentie wel dat ik er minimaal 10 jaar mee vooruit kan. Ik naai heel veel tegenwoordig en ben zeker niet van plan er alleen shirtjes van te maken. Dus ben bang dat ik toch beter diep in mijn (momenteel niet toereikende) buidel moet tasten.
Hmm dat wist ik niet van singer, jammer om te horen! Ik heb vorig jaar ook een nieuwe singer naaimachine gekocht (heavy duty). Ik naai er veel halsbanden en tuigjes voor honden mee voor mijn webshop en heb er eigenlijk geen klachten over. Alleen bij nader inzien zou ik nooit meer een bovenlader kopen, maar dat is niet perse merkgerelateerd.
Ik hoor juist dat het vooral een pleuriskarwei is om hem in te rijgen? Dat het overzichtelijker is met andere machines. Ik heb een Pfaff gekocht van een oud vrouwtje, nauwelijks gebruikt. En die kon ik na 1 keer zonder handleiding zelf inrijgen. Weinig geprul ook.
Ja misschien dus via marktplaats! Ik heb het een tijdje in de gaten gehouden en denk dat je voor 100-150 euro een prima machine kan kopen
—
Ik was net bij een naaiwinkeltje waar ze 50% korting hadden omdat ze gaan stoppen (als je omgeving doetinchem woont: kartelschaar heet het). En alle knopen waren 1 euro PER BUIS, omg. Dit is m’n shoplog:
Tricotstofjes voor babykleertjes:
Katoen-elastan voor een blouse (de ene helft van de stof is anders dan de andere helft)
En knoopjes!
Gewoon 1 x goed inrijgen. Daarna kun je andere kleurtjes aan de oude garen vast knopen en er doorheen trekken.
Wauw! Goeie deals! Jammer dat Doetinchem te ver weg is.
Edit: is dat trouwens de knipmode met die Maxima-look-a-like? Ik heb die laatst bij de kringloop gekocht haha.
Hahaha ja! Ik vond haar ook al heel erg op maxima lijken, maar zie nu ook dat dat de insteek was. April 2019 (uit de collectie van m’n moeder haha)
Grappig dat er “Super Easy”. op die linker staat. Ik geloof echt niet dat dat nu nog in die categorie zou vallen. Ik zie sowieso al knopen en figuurnaden. Zal wel komen doordat vroeger bijna iedere vrouw kon naaien.
@kali Had jij nou laatst een patroon gekocht van zo’n super vet pak? Ben je daar al aan begonnen, of was dat iemand anders? Ben echt benieuwd hoe die wordt!
Als je oude patronen bladen met nu vergelijkt zie je echt zoveel verschil. Niet alleen kwa stijl maar toen waren er ook veel meer moeilijke jasjes en broeken enzo. Nu zijn er over het algemeen best wel veel makkelijke jurkjes en topjes. Met veel geluk vind je een broek die niet recht toe recht aan is haha. Het enige jammere aan oude patronen boeken is dat de maten soms niet hoger dan 42/44 gaan
Nu ik iets beter ben geworden in naaien valt me dat echt op ja. Bijna alleen maar super saaie patronen in de Burda’s en Knipmodes in de winkel. Ook veel van hetzelfde heb ik het idee.
Tuniekje hier, wikkeltopje daar, het lijkt wel of ze ieder patroon elk nummer weer recyclen met een kleine verandering hier en daar.