Jaaa dat was hem! En nu ook het topje gevonden! Echt super leuk!! Had je de blouse nog met een specifiek patroon gemaakt?
Dankje! Nee hoor, zijn letterlijk twee oude blouses die ik in de helft knipte en dan achteraan terug dicht stikte. Is even wat oefenen om de kraag mooi te krijgen, die torn je best apart los om ‘m dan weer vast te stikken in 1 stuk.
De top is een eigen maaksel, daar gebruikte ik geen patroon voor.
Ik dacht dat je twee stukken stof over had maar nu zie ik inderdaad dat je dat ook gewoon zei haha, echt leuk idee! Ik ga zoiets van m’n coupons proberen denk ik!
Zojuist bij een soort tijdelijk tweedehands winkeltje geweest waar ze echt dozenvol allerlei soorten knoopjes hebben en ze waren maar 1 euro per buisje Heb zelf wat basic knopen meegenomen waar ik al wat dingen voor in gedachten heb, maar ze hebben daar echt allerlei kleuren en maten. Tip voor als je in de buurt van Groningen woont!
Ook nog wat dekbedden/tafelkleden meegenomen. Alles bij elkaar was het maar €15
Heel leuk geworden! En dat vind ik ook leuk aan naaien, je kunt zoveel bijleren en steeds beter worden. Echt een hobby waarbij je steeds meer vaardigheden krijgt.
Ik ben trouwens zelf bezig met m’n allereerste jas ooit. Het wordt een jaren 60 winterjas (gebruik een vintage patroon van Etsy). I know, lekker laat, maar ik had het patroon in januari geknipt en ben nu pas verder gegaan. Echt een pittig patroon en ook wel moeilijke stof, omdat het zo dik is. Ik heb al twee naalden gebroken, haha.
Dit is ie tot nu toe. Ik vind hem zo tof worden en ik ben echt verliefd op de kraag.
En heb ook wat stofjes binnen gekregen vandaag. Voor een broek, twee pyjama’s en een shirt.
Zo leuk die jas
En dat blauwe bloemenstofje vind ik geweldig! Waar heb je dit besteld als ik vragen mag?
Praaaachtig die bloemige stof!
Bij Driessen stoffen.nl! Het is een 100% viscose.
Dankjewel! Ik ga eens kijken. Was gisteren jarig én had gisteren een positieve covidtest dus ik wil iets leuks voor mijzelf kopen haha
In veel tutorials op youtube zie ik van die stoffensnijders (zo’n soort pizzasnijder?) en van die doorzichtige linealen (sp?) enzo, gebruiken jullie dat ook? Hebben jullie nog spullen die jullie onmisbaar vinden?
Ohhh ja die zag ik ook inderdaad Die zijn fijn dus?
Die heb ik. En die er niets mee behalve biaisband maken…
Ik ben team schaar!
Ahhh ja… tot nu toe maak ik veel ‘patronen’ die gewoon allemaal rechthoeken zijn, dus dan lijkt het me wel handig! Maar het is meer een luxeding denk ik wel.
Ik gebruik een snijmat en een pizzasnijder. Voor kleding vind ik het fijn om te hebben maar geen must. Met een goede stofschaar vind ik ook prima, alleen wat langzamer. Het is alleen dat ik een webshop met mondkapjes had en nu met wat andere kleine dingen. Daar moet ik vaak repen stof voor snijden. Dan scheelt het veel tijd. Als je meer tempo wil maken dan kan ik mij wel voorstellen dat het een fijne investering is. Zelf doe ik kleding naaien meer voor de zen, maar bestellingen wil ik geen uren over doen.
Dingen die ik handig vind zijn zeker de wonderclips! En niet die neppe van Ali want die breken heel snel Verder uitwisbare stift, potlood met krijtjes in allemaal verschillende kleuren, zoommaatje om naadwaarde mee te tekenen, zoomgeleider (zo’n magnetisch ding wat je op je naaimachine doet en de stof tegenhoudt zodat het netjes recht wordt).
Ik heb eentje gehaald bij de eksjun, misschien kan je daar eentje halen om t te proberen?
Ik had een dure stofschaar gekregen van m’n vriendje en daar ben ik zooo blij mee!
Ja heb vorige week een mooie stofschaar gekocht! Het ding is alleen dat ik gewoon van nature niet zo goed ‘recht’ kan knippen, dus ook niet met een goede schaar helaas haha. Op zich geen ramp hoor, maar zo’n snijder zag er zo chill uit (maar nogmaals, meer een luxedingetje denk ik)
Ben ondertussen even een grote bestelling aan het plaatsen bij driessenstoffen, zoveel keuze aah!
Met zo’n snijder vond ik ook best oefenen totdat je er soepel mee kan werken. In het begin was ik altijd bang dat ik per ongelijk de stof zou verpesten. Het glijdt heel soepel en dan snij je zo te ver door of scheef. Met een liniaal gaat het prima, maar echt een patroon ging heel wat oefening overheen. Ben ook geen motorisch wonder moet ik zeggen
Ohh dat kan ik me ook wel voorstellen! Ik denk dat ik het even blijf proberen met mijn schaar, dat gaat uiteindelijk ook prima
Heb net uit zelfmedelijden een hele lading stofjes gekocht, ben benieuwd!
Ik wil zaterdag naar de lapjesmarkt in Utrecht denk ik. Is die leuk, dat iemand weet?