Kleding naaien/DIY'en

Dankjewel!

& Nee geen probleem hoor, ben niet zo schuw :smiley:

Even kijken hoe ik meerdere replies in 1 comment plaats (ben werkelijk een oma)

@Marsepein Oh wat leuk! :smiley: Ja het is wel echt een old school apparaat. Een vriendin had 'm laatst geleend en ik waarschuwde nog: hij is loodzwaar :joy:

1 like

Ik ga stuk om je avatar haha.

5 likes

Prachtig!! Ik ben jaloers.

1 like

Hahaha ik ook :joy:

1 like

Fantastisch, ook de poses icm de oma emoji. Je jasjes zijn tof. Kan niet goed geloven dat je pas een paar weken naait.
En ik naai met dezelfde machine. Kan hem iedereen aanraden.

image

4 likes

Ahhh wat leuk! Ik ben dus aan het twijfelen of ik niet een nieuwere moet kopen, maar als ik zie wat jij er allemaal mee maakt… dan denk ik toch dat ik het voorlopig op deze ga doen :smiley:

& Dankjewel!

2 likes

Naaah,
Die oudjes zijn loeizwaar maar ook loeisterk.
Ik heb zelf een oude bernina uit 1953.
Die kan echt alles naaien inclusief jeans en dik leer.

Ps, welk patroon gebruik jij voor je kimono?

1 like

Ohh heerlijk! Mijne komt ook uit de jaren 50 (of 40 zelfs?) en inderdaad, volgens mij is 'ie hartstikke sterk!

Voor mijn kimono het jasje gebruikte ik deze: Pattern — Nino — Nino Open Jacket Pattern
En voor de andere gebruikte ik deze: DIY kimono | Knipster tutorial 'Flower Power' - YouTube
Vrij summier maar het is ook wel echt heel simpel. Maar deze valt wel het mooiste met zo’n dun stofje.

Mijn volgende project wordt nog een keer deze (maar dan met een kortere rok) DIY Maya Ruffle Dress & Top Tutorial — DIY Daisy
Ik houd dus heel erg van dat grote en ‘vierkante’, lekker lomp haha.

En daarna wil ik denk ik deze maken: DIY Rori Wrap Top Tutorial — DIY Daisy
Ben helemaal fan van ruches maken nu :joy:

2 likes

Als je een lichtje mist btw zou je er eventueel een leeslampje aan vast kunnen klikken of iets.

2 likes

Ja daar zat ik dus ook al aan te denken! Ik heb nog zoiets liggen voor mijn e-reader geloof ik :smiley:

1 like

Wat leuk dat er zoveel mensen zijn met die machine! Ik heb hem ook, ooit uit de kringloop gehaald voor een tientje :smiley: Die van mij is alleen wel nog steeds alleen voor de mooi, want er zit een ongeaarde stekker aan die ik nog steeds niet heb (laten) vervangen :sweat_smile:

2 likes

Ohhh… is dit erg? Mijne heeft ook geen ongeaarde stekker zie ik nu. Mijn stopcontacten zijn ook niet geaard zie ik nu (nooit over nagedacht dit :sweat_smile:

In oude woningen zijn veel stopcontacten nog ongeaard, behalve die waar evt. vocht bij kan komen zoals in de keuken en badkamer. Volgens mij kan het verder niet echt kwaad. Dat is mij teminste verteld toen ik in mijn huidige (oude) huis ging wonen.

3 likes

Dan naai ik lekker door haha. Ik las ook iets over schokken e.d. maar nog geen last van gehad dus het zal wel goedkomen :grimacing:

1 like

Echt leuk dat dit topic zo actief is!

Ik ben ook actief geweest, heb een rok gemaakt van een vintig jaren 80 patroon. De versie helemaal links:

Stof en knopen komen allebei van de kringloop. Hij valt tot ongeveer m’n kuiten, heb hem iets korter gemaakt, want ik ben niet zo lang, haha.

Kan niet wachten tot ik hem aan kan. :grin:

35 likes

Ik ben ook begonnen met naaien! Zat er al langer over na te denken om het te leren, vooral omdat veel kleding net niet mooi zit op mijn lichaam en ik hoop te kunnen leren door zelf wat aanpassingen te maken dat ik mijn kleding met wat meer plezier aan doe.

Ik kan de naaimachine van mijn moeder lenen, die heeft een hekel aan het ding, maar ik kan er tot nu toe prima mee overweg haha. De kringloop hier heeft helaas niet heel veel leuke stofjes, vooral oude verwassen dekbedden :sweat_smile: Wel wat kussenslopen gevonden en daarmee deze tas gemaakt! Ik vind het zo ontzettend leuk om te doen, kan echt niet wachten tot ik mijn eerste eigen gemaakte kledingstuk aan kan :heart_eyes:

25 likes

Zal wel meevallen, maar ik heb geen ongeaarde stopcontacten, dus ik kan de naaimachine niet gebruiken :sweat_smile: Heb hem destijds wel kunnen testen, hij deed het toen prima, maar is inmiddels ook wel een paar jaar terug, dus geen idee of dat nog steeds zo is…

1 like

Mijne heb ik 10 jaar denk ik en 2x gebruikt in die 10 jaar… tot vorig jaar. En toen deed 'ie moeilijk maar heb ik 'm (met toestemming van mijn vader) volgespoten met WD40 en toen ging 'ie weer :joy: Wellicht nog een tip voor in de toekomst haha.

1 like

Een ongeaarde stekker kun je toch prima in een geaard stopcontact stoppen? Kan geen kwaad hoor. Andersom kan niet, dat past niet.

2 likes