Ik heb voor de eerste keer knipmode gekocht. Vallen de maten groot of niet? Volgens de matentabel heb ik maat 46, bij andere magazines maak ik meestal maat 38 of 40. Iemand een idee?
Van Knipmode kies ik meestal een maatje kleiner, omdat ik het vrij groot vind vallen. Maar het verschil is in jouw geval wel heel groot. Misschien een idee om het even na te meten op het patroon?
Het beste is om het patroon zelf op te meten. ( neem dan wel een patroon die niet voor rekstof is want patronen voor rekstof zijn kleiner.)
Volgt iemand haar ook? Vind haar creaties altijd zo creatief haha!
Ik ga vandaag weer na bijna maanden een poging doen om een jurkje te maken denk ik (of ja er aan beginnen )
Knipmode valt bij mij precies goed als ik mezelf goed opmeet en me aan die tabellen houdt. Heb een blouse, shirt en broek inmiddels gemaakt en die zitten als gegoten.
Haha zij is zo leuk!!
Ik zou graag een bias band maker willen kopen, ik heb al een hele smalle van de Sostrene Grene maar die is dus eigenlijk te smal. Heeft iemand ervaring met een bepaald merk ofzo of maakt dat niet zoveel uit?
Je kan op alie express 3 maatjes in 1 kopen. Het merk maakt geen moer uit hsha. Je moet gewoon goed strijken
Haha oh goede tip, heb al jaren niks meer op Ali besteld! Ik ga eens kijken
Ik ben echt al een heel eind met de jumpsuit (Riva) die ik wil dragen voor een bruiloft. Ik dacht dat ik hier weken mee bezig zou zijn, maar ik ben vorige week zaterdag begonnen en heb er vier dagen een paar uurtjes aan gezeten haha. Nu alleen nog de lusjes aannaaien, die liggen al klaar. En de tailleband nog maken en de mouwen en broekspijpen omzoomen. En nog een drukkertje in de top. Ik pas er in ieder geval in, dus hopelijk staat ie mooi straks!
Ik heb trouwens ook nog eens alle patroondelen moeten locken voor ik begon, want de stof rafelt als de ziekte. En ik had zakken toegevoegd en er ook weer uitgehaald, omdat het niet mooi viel haha. Dus dat was ook een paar uur extra werk.
Soepjurk gemaakt voor de aankomende hitte hier! Patroon is er geen, heb verschillende tutorials bij elkaar geschraapt
Het is wat scheef en de ene mouw poft meer dan de ander maar ik ben zo’n luie die niet teveel van tornen houdt
Ooh echt heeel leuk en fantastische stof ook!!
Kleine update: lusjes eraan gemaakt en de taille riem gemaakt. Nu alleen nog omzoomen en een drukknoopje. Hebben jullie ook dat het afwerken het spannendste is? Ook al weet je dat het past, dan is het nog steeds de vraag of het eindresultaat ook écht mooi staat haha. Durf er bijna niet aan te beginnen!
Je kunt dit! Het ziet er nu al zo netjes uit
Oke af! Als het minder plakkerig weer is zal ik hem ff goed op de foto zetten. Maar voor nu ben ik best wel blij!
Wauw! Heel tof!
Wat een goed pak! Zo mooi
Dit is zo vet!
Heeft iemand van jullie een verstelbare paspop? Welke heb je en ben je tevreden?
Ik wil er graag een aanschaffen, maar ik vind het lastig om er een uit te kiezen. Ik ben van boven heel smal (weinig boobies en redelijk smalle taille), maar heb wel flinke heupen en een kont. Sommige poppen gaan maar tot 102 cm. Een wat duurdere gaat tot wel tot 112 cm. Maar overal staat dat je een kleinere heupomvang het beste kan opvullen met padding. Heeft iemand advies?
Ik ben nu deze wrap dress aan het maken en man man man ik heb die instructies losgelaten. Wat doet ze moeilijk met die mouwen? En ik vind de volgorde ook niet logisch. Ben wel benieuwd hoe het gaat worden, want dit is de eerste keer dat ik een gratis patroon gebruik.