Kleding naaien/DIY'en

Deze heb ik:

Toen ik hem 1,5 jaar geleden kocht kostte deze nog €160…

Enorm handig om je werkstuk steeds op te hangen, spelden en de lengte bepalen enz. Je ziet ook meteen hoe deze valt. De pop heeft een wat kleine cupmaat dus ik heb de borstwijdte aangepast door de pop een oude beha van mezelf aan te doen en deze opgevuld. Je kunt de maten vrij nauwkeurig instellen, maar het wordt nooit helemaal zoals je eigen lichaam. Dus opvullen met padding is geen gek idee.
Mijn maten zijn best vrij standaard dus heb ik alleen de borstwijdte aangepast. Ik gebruik hem voor alles wat ik maak.

Ik wil binnenkort beginnen aan een jumpsuit! Ik heb een jumpsuit die ik na wil maken (maar dan wat langer bij de benen) en heb verschillende filmpjes gekeken zoals:

en deze

Ik durf er bijna aan te beginnen :laughing: Het enige wat me nog tegenhoudt is dat ik ooit een pyjamabroek heb gemaakt en deze ook heb ‘overgetrokken’ van een pyjamabroek die ik al had. Dit doen ze in die tutorials ook allemaal. Alleen mijn pyjamabroek ziet er uit alsof ik een pamper draag omdat de voorkant heeeeel wijd is is en raar opbolt. Heb ik dan iets verkeerds gedaan? Ik denk nu dat ik twee keer dezelfde kant heb overgetrokken, maar de ‘voorkant’ moet natuurlijk iets minder diep zijn dan de achterkant (want bips). Verder dan dat kom ik nog niet :laughing:

5 likes

Dank voor je antwoord! Deze had ik nog niet gezien, maar hij ziet er stuk stabieler uit dan de andere die ik gezien heb (met zo’n mooie driepoot). Ik zie dat deze tot 106 cm gaat, dus dat is top. :slight_smile: Ik wil hem voornamelijk hebben zodat m’n trouwjurk helemaal goed komt te zitten, maar het is ook superhandig voor alle andere naaiprojecten natuurlijk.

2 likes

Veel succes! Ik heb een jumpsuit en een tuinbroek gemaakt op basis van bestaande patronen. Ook daar heb ik last van zo’n opbollende voorkant. Volgende keer ga ik patroondelen toch even opmeten en vergelijken met passende broeken. Misschien helpt jou dit ook voor je alles aan elkaar zet.

2 likes

Jaa precies! In die tutorials meten ze het geloof ik ook op dus ik ga er nog eens goed naar kijken voordat ik ga beginnen. Het scheelt dat het model wat ik wil ook wel echt baggy mag, maar mijn stof is wel weer wat stugger dus wellicht valt dat dan weel heel stom. Maar goed, ik ga het gewoon proberen :smiley:

2 likes

Heel goede, maar ik ben dus eigenlijk stiekem veel te lui om het 2x te maken :laughing: Maar wel absoluut beter om te doen, dat zeker! Wellicht ga ik mijn leven verbeteren en straks even bij de kringloop kijken voor een laken :innocent:

De nieuwe knipmode had een patroon voor een jumpsuit die ik al tijden zoek maar nergens in mn maat kan vinden. Dus nu kan ik hem helemaal op mezelf aanpassen. Maar er zat ook een kaartje bij om een gratis pdf patroon uit te zoeken op de site dus dat heb ik gedaan.

Ik zag 2 rokken die ik wel tof vond en ik kocht er een van. Blijken die patronen bij elkaar te horen haha. Ik vind die lange heel leuk om van rest stofjes te maken en voor die korte heb ik een hele leuke stof. Mocht iemand ze ook willen hebben dm me maar dan kan ik ze wel doorsturen haha.

Samenvatting

7 likes

Babyboom in mijn vriendenkring dus ik maakte salopetjes en kleedjes!

(Knoopjes zitten er hier nog niet op)

25 likes

Aah wat een lieve pakjes! De stof van de eerste is echt geweldig :heart_eyes:

Ik heb net een poloshirt voor m’n vriend afgemaakt. Maar stiekem vond ik het heel saai. Effen stof, geen interessante naaitechnieken… Wel snel klaar, dat wel haha.

18 likes

Ik hoor niet echt in dit topic want ik kan zelf nog net een knoop aanzetten, verder niks. Maar wilde even zeggen dat ik het echt zo knap vind wat ik hier langs zie komen! Misschien dat ik ook ooit de naaimachine van mijn moeder ga lenen, lijkt me echt tof om zelf van alles te kunnen maken.

11 likes

Zoek op stretch satijn. Ik heb een zon stofje en dat is ook iets dikker en zachter.

Satijn is btw ook een binding en niet de stof zelf. Katoen satijn is ook mooier dan polyester satijn.

4 likes

Ik heb de Calla jurk af. Voor een gratis patroon echt helemaal prima, maar de instructie vond ik vreemd en onnodig ingewikkeld (haha wrap dress), dus ik heb hem zonder aanwijzingen gemaakt. Heb wel de linten daardoor wat lager geplaatst dan de bedoeling, maar goed, extra drukknoopje en opgelost. Ik heb ook nog zelf een biasbandje erop gezet. De mouwen heb ik aan de onderkant gewoon omgezoomd en niet gepoft. Geen zin in. Stofje is poplin.

33 likes

Dubbelpost maar dikke tip: op ticketveiling kan je nu op een jaarabonnement van Knipmode bieden. Heb net voor 30 euro incl administratiekosten gewonnen. Vond ik een prima deal :ok_hand:t2:

6 likes

Opeens gisteren zin om wat dingen te maken met m’n naaimachine. De afgelopen jaren vooral broeken gerepareerd en mondkapjes gemaakt, maar had nu zin om iets voor de hondjes te maken. Allemaal met reststofjes die ik nog had liggen. De sjaaltjes ga ik nog meer maken, maar dan met mousseline stof. Bandana’s zijn ook leuk om te maken!

29 likes

Jeej ik heb er ook een gewonnen voor 28 eu. Even kijken hoe t nou werkt met die voucher enzo

3 likes

Je krijgt een linkje naar hun tijdschriften site en dan bij het afrekenen kan je de vouchercode invullen. Had vooraf wel even opgezocht of het betrouwbaar was haha. Vind dit soort sites toch altijd een beetje shady

2 likes

Leuk hoor, mijn hond is ook het grootste slachtoffer van mijn naaipraktijken :laughing: heb laatst ook een regenjas voor hem gemaakt, maar hij was geen fan.

Samenvatting

27 likes

Zooooo cute!! Heb een zwak voor teckels :heart_eyes:

Ohh wat een schatje en wat leuk dat regenjasje! Onze hond heeft een beetje lastige verhoudingen dus zit altijd tussen twee maten in, ook wel eens gedacht om iets zelf te maken. Maar misschien maar beginnen met een badjasje want zoiets leuks als jij hebt gemaakt kan ik echt niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zo’n goede tip, dankjewel! Heb 'm voor 23 euro, het werd nog even spannend in de laatste halve minuut maar het is gelukt yes :sunglasses:

Ik heb 'm meteen ingevuld maar bij mij moest ik 0 euro afrekenen, maar ging er wel 88 euro korting af? Zou ik dan nog een factuur achteraf krijgen? Heb natuurlijk weer niet goed gelezen :laughing:

3 likes