Dit is mijn favo broek en heb ik al 1012321390 keer gedragen, maar hij is een beetje versleten en ik heb al twee jaar in mijn hoofd dat ik eigenlijk 10 van deze broeken wil makken in verschillende kleuren en prints. Maar ik heb twee nogal onoverkomelijke problemen: Ik heb geen geschikt patroon en ik kan geen geschikte stof vinden.
Probleem 1: Ik weet dat ik het patroon van de bestaande broek kan overtekenen maar daar ben ik gewoon niet handig in dus ik heb liever een bestaand patroon dat ik een beetje kan aanpassen. Weet iemand toevallig een patroon dat hier op lijkt? Dus elastiek aan de bovenkant, redelijk rechte pijp, niet al te wijd rond de billen en bovenbenen?
Probleem 2: Tricot is vaak of veel te stug, of zó dun dat je mijn cellulitis door de broek zou kunnen zien. Het lukt me maar niet om een stof te vinden die hier geschikt voor zou zijn, terwijl het me ook weer niet zo lastig lijkt. Op welke termen zouden jullie zoeken? Het origineel bestaat uit dit: 99% polyester, 1% elastaan. Maar liever nog heb ik een samenstelling met meer natuurlijke materialen.