Kleding naaien/DIY'en

Haha, wel knap dat je zo’n heel eind op je rits hebt genaaid :smiley:

Ik ga een jurk beginnen met een patroon dat per ongeluk voor lange mensen blijkt te zijn. Ik ben niet lang. Ik hoop dat mijn aanpassingen daar goed gaan uitpakken, hoewel dat vooral centimers van de stroken afhalen is.

2 likes

Volgens de handleiding van mijn naaimachine kan deze ook gebruikt worden voor ritsen… maar misschien geen blinde rits? Ik ga het binnenkort eens proberen. De rits kan open woehoe! Alleen zit ‘ie aan 1 kant niet mooi strak dus wellicht kan dit uitkomst bieden :sweat_smile:

Ja dit is een ritsenvoetje. Ik heb al 100 jaar geen blinde rits meer ingezet dus weet ff niet meer hoe je dat ook al weer deed.

1 like

Iemand ervaring met de website budgetstoffen? is de kwaliteit van de stof goed?

Dat ligt uiteraard aan de soort stof die je besteld. Ik heb er mooie jersey, tricot en joggingstof besteld en was er heel tevreden over. Goed kijken naar de stofsamenstelling en het gewicht ervan.

2 likes

Hahaha heb je blind genaaid ofzo :sweat_smile:

1 like

Nog omzoomen en dan is ‘ie af! Het is niet heel mooi getailleerd maar ik heb ‘m ook overgenomen van een andere baggy jumpsuit dus ik ben allang blij dat het uberhaupt past! Geen zakken want die stonden heel raar door de stof enzo :laughing:

17 likes

Dit is mijn favo broek en heb ik al 1012321390 keer gedragen, maar hij is een beetje versleten en ik heb al twee jaar in mijn hoofd dat ik eigenlijk 10 van deze broeken wil makken in verschillende kleuren en prints. Maar ik heb twee nogal onoverkomelijke problemen: Ik heb geen geschikt patroon en ik kan geen geschikte stof vinden.

Probleem 1: Ik weet dat ik het patroon van de bestaande broek kan overtekenen maar daar ben ik gewoon niet handig in dus ik heb liever een bestaand patroon dat ik een beetje kan aanpassen. Weet iemand toevallig een patroon dat hier op lijkt? Dus elastiek aan de bovenkant, redelijk rechte pijp, niet al te wijd rond de billen en bovenbenen?
Probleem 2: Tricot is vaak of veel te stug, of zó dun dat je mijn cellulitis door de broek zou kunnen zien. Het lukt me maar niet om een stof te vinden die hier geschikt voor zou zijn, terwijl het me ook weer niet zo lastig lijkt. Op welke termen zouden jullie zoeken? Het origineel bestaat uit dit: 99% polyester, 1% elastaan. Maar liever nog heb ik een samenstelling met meer natuurlijke materialen.

Ik heb het idee dat zulk soort broeken vaak in My Image staan, je zou daar eens kunnen kijken. Al is het de vraag of die precies zoals deze vallen, maar als je een beetje handig bent met aanpassen kan het misschien iets worden.

Op verschillende websites kan je filteren op stof voor kleding, dus bijv. broeken. Dat gebruik ik vaak, want ik ken de stofsoorten nog niet goed genoeg om daar zomaar een goede uit te kunnen halen.

1 like

Ok hij is af! Nog lastig om een fatsoenlijke foto te maken hahahaha. En die zoooi in mijn huis. Dit is dus mijn woonkamer en die foto is genomen vanuit het raam. Mijn woonkamer is 15m2 en totale chaos als ik naai :laughing::laughing::laughing:

Ik heb nog stof over om er een shirt uit te maken (maar echt NET), dus dat ik ga ik zo nog proberen :ok_hand: Dan kan daarna alles weer lekker opgeruimd worden :wink:

37 likes

Oja, daar kan ik weleens naar kijken. Ik koop de My Image nooit want ik vind die patronen over het algemeen vaak een beetje suf. Maar zal er eens naar kijken!

Ja, ik geloof dat Stoffen.net die functie heeft inderdaad. Misschien daar nog maar eens kijken!

@ciselering Vetttt! Heel leuk geworden!

1 like

Had ik al gepost hier? Denk het niet. Ik ben nu met mijn eerste project ooit bezig. Heb nog nooit aan een naaimachine gezeten en heb nu alleen voorbereiding gedaan. Volgende week ga ik eindelijk mijn jurkje in elkaar zetten. Ben zo nerveus!

17 likes

De pietra pants, versie B, van closet core?

1 like

Had ik al in mijn shortlist opgenomen. Is inderdaad een goede optie, maar nog niet perfect! Bedankt voor het meedenken in ieder geval. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik ben een paar dagen vrij en wil wat leuke stoffenwinkels gaan opzoeken. Nu zat ik te denken aan de Albert Cuypmarkt omdat daar zoveel bij elkaar zitten. Is dat leuk daar? Of hebben jullie nog een andere tip voor een plek waar ik wel even zoet ben?

4 likes

De lapjesmarkt op zaterdagochtend in Utrecht? Meer dan dat bij elkaar ga je niet krijgen. Anders textielstad in Tilburg? Zelf alleen online gekocht, maar schijnt de grootste van NL te zijn.

1 like

Zaterdag moet ik toevallig weer werken haha. Maar ik ben al eens op de lapjesmarkt geweest en die is idd heel leuk! Ik zal eens kijken naar textielstad.

Stoffendorp Ammerzoden

2 likes

Ik vind het totaal verschillend qua kleur en het lijkt wel alsof de stof gedraaid is. Ik zou contact opnemen, dat je niet tevreden bent.

1 like

Wat balen zeg, zit er nu (op de foto) links ook een gat in de naad?

3 likes