Kleding naaien/DIY'en

Oeh dat zie ik niet zo snel maar ik geloof het meteen haha

1 like

4 likes

Nee ik snap wel dat je ontevreden bent. Die naad aan de onderkant ziet er ook best wel wonky uit, of valt dat mee in het echt?

Deze verkopen ze trouwens bij omoda maar volgens mij wel van een ander merk. Zou jij dan een knock off hebben ofzo? Deze is namelijk nog duurder.

Wooow als 2 druppels water :scream: Je zou bijna denken dat ze deze zelf gekocht hebben, gepromoot hebben en toen hebben laten namaken :sweat_smile:

@Bertha nee dat is een lusje! Er zit ook nog een riem bij

Ahh, nou bijna jammer want dan zou het iig heel duidelijk een slecht product zijn. Waar heb je het vandaan? Gekke situatie zeg.

4 likes

In principe moet je handgemaakte producten gewoon kunnen retourneren, behalve als het speciaal voor jou gemaakt/aangepast is (costum order). Heb zelf ook een webshop met handgemaakte producten. Voor dat geld zou je wel een hogere standaard mogen verwachten!

3 likes

Ja het is dus in principe custom order, want ze werden pas gemaakt na bestelling. Dus ergens snap ik dat wel, maar het ziet er zo anders uit dan ik in mijn hoofd had :smiling_face_with_tear:

Stond er in de beschrijving dat kleuren en richting van print konden afwijken van de foto’s? Ik vind de verschillen ook wel groot. Zo jammer. Ik zou toch nog eens een berichtje proberen, je hebt niets meer te verliezen.

Edit: vind die van jouw trouwens niet lelijk. Zonder voorbeeld mag hij er ook zijn (maar dat terzijde).

1 like

Nee dat telt niet, dat doe ik ook! Het is echt als het bvb je naam in staat gegraveerd. Of het speciaal op je lichaam is gemaakt, niet een aantal standaard maten heeft.

1 like

Nee het was enkel die foto, meer niet. Dus ik ging er vanuit dat het er iig enigszins hetzelfde was. Vind de mijne dus gewoon echt niet mooi, ben heel precies hier in en was juist gevallen op die mooie diepe kleuren, dat roestbruin en hoe alles organisch bewoog (de print). Dat is er nu allemaal niet :sweat_smile::smiling_face_with_tear:

@Marqant ohh goed om te weten!

Auch :cry:

Wat ontzettend rot zeg! Ik zou daar zeker wat mee doen!

2 likes

Ik heb dus even in 1 broek 2 draaipijpen gefabriceerd. En ik heb dit patroon vaker gemaakt en heb werkelijk geen idee hoe ik dit gedaan heb.
Ik wilde dus een broek maken die ik volgende week mee kan op vakantie. Fail.

4 likes

Bedankt allemaal, ik ga morgen de webshop mailen :blush:

Weer on-topic: heb van het aaaaallerlaatste restje stof ook nog een shirt gemaakt. De mouwen zijn eigenlijk te smal voor mijn smaak maar konden eeecht niet wijder. De achterkant had ik ook al doormidden moeten knippen én de print is op z’n kop achter maar ik moest echt puzzelen om het allemaal er uit te kunnen halen. Ben wel trots dat dat wel gelukt is en ik er 2 dingen uit heb kunnen maken :ok_hand: Heb ook nog een mouw binnestebuiten genaaid, toen heb ik maar een glaasje wijn ingeschonken :laughing::laughing::laughing: Moet wellicht ondertussen ook geen tv kijken :grimacing:

Nu nog even bestaande shorts fixen en dan is het klaar voorlopig hoor, wordt veel te heet om te naaien straks :laughing:

Edit: oei die zoom bij mijn shirt voor is ook niet bepaald recht, gelukkig verkoop ik dit niet voor veel euro’s en zie je er niet zoveel aan als 'ie aan is haha. Wel grappig om te zien hoe snel en makkelijk me dit nu afgaat vergeleken met een half jaar geleden :smiley: Okee einde spam, echt!

17 likes

Wat voor patroon is het? Of zelf bedacht?

2 likes

Ik heb ooit een patroon gemaakt aan de hand van een tutorial van Rosery Apparel!

Edit: ik geloof dat ik de basis gebruik van een gratis patroon wat ze ooit heeft gepost van een jurk, ik geloof deze, en dan een beetje heb aangepast :smiley:
Gebruik die als basis voor al mijn jurkjes en tops vaak! (Moet wel een keer iets anders maken haha)

2 likes

Ahh Dankje!

1 like

Misschien is dit een handige video voor mensrn die bestaande kleding willen namaken.

1 like

Volgens mij zijn de stoffen op de Albert Cuyp matig (mijn vage herinnering, pin me er niet op vast). Maar er zit wel echt een FANTASTISCHE fourniturenwinkel! Jan de Grote heet het. Dus als je toch naar Amsterdam gaat, zou ik die niet overslaan.

1 like

Het is Amsterdam geworden, want moest ook nog ff wat meer winkels hebben haha. Maar het viel inderdaad tegen. Ik denk dat ik Jan de Grote heb gemist ook. Maar goed, binnenkort maar weer naar de lapjesmarkt, veel beter!

3 likes

Heb je deze zelf uitgeprint trouwens? Of via een copy shop?

1 like