Kleding naaien/DIY'en

Deze lijkt heel erg op de machine die ik vorig jaar heb verkocht haha. Heeft mijn vriend voor een paar tientjes gekocht en opgeknapt en we hebben er nog 150 euro voor gekregen.

Heb mijn eerste projecten erop gedaan, maar hij is verder best onhandig, want niet mee te nemen naar naailes haha. Plus beperkt in opties.

2 likes

Oh wauw idd! Maar je kunt 'm er dus niet uit monteren? Want ik dacht wellicht nog leuk voor mijn eigen naaimachine haha. Ik vind vooral het kastje leuk :joy:

Tnx allemaal! Heb gister avond een legging gemaakt! Wat gaat dat suuuper vlot! En m’n dochter paste m ook nog haha - dat is altijd fijn :rofl:

Alleen het afwerken onderaan blijf ik wel lastig vinden. Heb een tweeling naald (want dit kan niet op een overlock toch…? Want die snijdt meteen af ook).
Maar loop daar altijd mee aan te kloten haha.
Ga vanavond met dezelfde stof nog 3 leggings maken om te oefenen en de machine beetje goed te leren kennen :sunglasses:! (Voor buurmeisje en dochter van een collega enz, die wilde m’n proefjes wel dragen hihi)

D354974-C-8-AFC-44-F1-867-A-E8-AD1-AD8-B1-F8

5 likes

Neeeee hij is echt knetterzwaar haha. En het kastje is gemaakt voor deze machine.

1 like

Oooh zo eentje had ik! Inmiddels niet meer want geen ruimte en enigszins onhandig. Maar naaide nog prima.

3 likes

Ah jammer! Ja mijn Husqy is ook loodzwaar (ik gok 20 kilo? :laughing:) dus dit zal hetzelfde zijn haha. Jammer want vond vooral het kastje zelf zo leuk! Een oude naaimachine heb ik dan al wel :sweat_smile:

1 like

Kwam een leuke site met gratis naaipatronen tegen. Niet te moeilijk, moderne snit. Precies wat ik zocht: Sewing school items Archive - peppermint magazine

Heb van iemand uit de buurt een lap houndstooth stof gekregen, echt van een supermooie kwaliteit. Ze wist dat ik het mooi vond omdat ik ook een jas met die print heb en we het er wel eens over hebben gehad. Echt máánden geleden. Zo lief!

Ga deze rok van bovengenoemde site er van maken denk ik. Misschien iets korter.

8 likes

Hebben jullie nog leuke projecten voor de herfst? :slight_smile: (als in kleren voor de herfst)? Ik heb zoveel zin om iets te maken vandaag, maar geen stof in huis. Dan maar alvast leuke patronen opzoeken ofzo :joy:

Ik ga deze binnenkort maken in een mooie dikke donkergroene stof met herfstige blaadjes en bloemen erop: Opal Trousers | Fibre Mood

De onderste stof:

En naailes begint volgende maand weer en dan ga ik daar deze jas maken in een mosgroene 100% wollen stof:

https://www.fibremood.com/en/patterns/572-hunter-coat

6 likes

Heel tof allemaal :smiley: En wat een leuke stofjes!

3 likes

Oeh beide patronen heb ik ook op mijn wish list, heel benieuwd! Wat fijn dat je de jas bij naailes gaat maken, want dat lijkt mij wel een uitdaging.

1 like

Ja durf het ook niet zelf thuis omdat het zo groots voelt, dus dit vond ik een mooie voor de naailes.

Wel echt een bizar patroon. 90 pagina’s A4, of 7 A0. Even een dag knippen-plakken plannen maar haha.

Die opal lijkt wel een beetje op de ava pants van bel e’toile! Die maak ik zelf heel vaak want prima pasvorm!

2 likes

Ik wil graag de Elodie en Amy van Closetcore maken, die staan dus op m’n lijstje. Verder flared pants maar daar vind ik geen klap meer aan omdat ik die zo in elkaar gooi.

Ik was ook in een herfstmood, dus ik heb een bloes gemaakt. Niet de beste foto, haha.

Het patroon komt uit een Burda uit de jaren 70. Grappig hoe hip al die patronen nu zijn. Allemaal lange, flowy jurken en blouses met grote pofmouwen en kragen. Ga er zeker nog meer van maken! Heb m’n oog op een frambooskleurige double gauze.

En ik heb het The ultimate jeans patroon gekocht van Sew Over It. M’n eerste jeans, spannond. Ik zag dat Rosery Apparel een hele mooie corduroy jeans had gemaakt en nu ben ik geïnfluenced. Dus die wil ik ook gaan maken binnenkort.

15 likes

Oh wat leuk met zo’n oud patroon :smiley: Ja grappig hoe die mode allemaal weer terugkomt he? Heb je die Burda in de kringloop gevonden?

Dit heb ik geloof ik al eens eerder gevraagd maar kan het nu niet meer terugvinden hier :frowning: Maar wat zijn jullie favoriete stoffenwebshops? (dit klinkt raar… stofwebshop? haha)

Ik ken driessen stoffen waar ik een keer een grote bestelling heb gedaan maar zie daar nog niet echt iets… mijn handen jeuken haha!

Heb jij hier al iets van ontvangen?

1 like

Textielstad en de lappenkraam.

2 likes

Nee nog niet, ben wel opnieuw ingeschreven voor de nieuwsbrief van Knipmode, want die kreeg ik ineens dubbel.

De vorige keer met de Kruidvatdeal duurde het ook een maand en toen was ie er ineens.

1 like