Kleding naaien/DIY'en

Ik heb gisteren een herfstige Opal van Fibre Mood gemaakt. Ben echt zo blij met hoe die is uitgevallen! De stof is dik met een een beetje stretch. Was in de zomer in de uitverkoop bij de stoffenwinkel. Rits komt van de kringloop en het duurste waren de garen denk ik, want die moest ik nieuw kopen op kleur haha. Alles bij elkaar heeft ie me 10 euro gekost denk ik, want het patroon heb ik geruild met @Koda . Ik heb hem 10 centimeter verlengd en het was vier uurtjes naaiwerk in totaal.

46 likes

Zo leuk! Ik wil ook herfstige dingen maken maar wordt steeds naar hysterische zomerprintjes getrokken :sweat_smile:

Haha, bij mij ging gisteren op de eerste dag van de meteorologische herfst de knop om hoor! :maple_leaf: :fallen_leaf: :jack_o_lantern:

1 like

Haha ja ik heb wel 1 stofje besteld voor de herfst, maar ik dacht dat ik het patroon had van die Norma Blouse maar ik heb blijkbaar iets anders gekocht toentertijd, dus nou moet ik nog gaan nadenken wat ik daarvan wil gaan maken :laughing:

4 likes

Wauw heel mooi! Wat een fantastische stof. Is het een tricot of iets anders?

Even een tip: alle Simplicity patronen zijn 50% afgeprijsd bij naaipatronen.nl!

1 like

Ik moest even zoeken, maar het is scuba crepe haha. Hij is zelfs nog online te koop zie ik! Ik hou normaal echt niet van polyester, maar voor een broek voor de koude dagen kan het wel.

Ik heb er alleen wel 2,50 per meter voor betaald. :v:t2:

4 likes

Ik gebruik scuba voor m’n flared broeken. Naait als een trein en zit prima.

1 like

Iemand belang bij deze blouse? Ik heb m zelf gemaakt alleen past ie net niet. Hij ziet er hartstikke goed uit en vind het zonde om m weg te gooien!

12 likes

Oh ik wil deze ook gaan maken, toffe site ook van de patronen! Ben wel nog beetje zoekende naar de maat, normaal draag ik M en daar zou ik qua bust bij xl uitkomen. Vind jij deze jurk daar heel aansluitend vallen?

Ik zocht nog een paspop en toevallig liep ik gisteren deze tegen het lijf! Ik moet haar nog wel op sommige plekken opvullen, maar als het lukt, heb ik een prima vintage paspop. Heel blij mee!

14 likes

Ik ga er ook nog eentje maken, maar dan een top. In super luchtige tetrastof, hopelijk ideaal voor op vakantie.

Geen idee trouwens hoe het komt dat je allemaal gaatjes in je stof hebt, misschien toch een verkeerde naald gebruikt. Is het gewoon katoen of zit er een beetje stretch in? Dan kan zo’n stretchnaald, met een bollere punt, misschien helpen. (Ik zeg ook maar wat.)

Ooh wat leuk! Graag resultaat showen! :heart_eyes:
Nee het is juist een los model. Ik heb normaal een L en heb ook een L genomen van deze jurk, maar ik heb een heel gemiddelde boezem denk ik.
Misschien kun je een toile maken van een oud overtrek o.i.d. van alleen de bovenkant? Ik denk wel dat het mooier is als hij niet strak om de borsten valt. Dus de bovenomtrek moet denk ik wel leidend zijn voor het bepalen van de maat.

Nee het is katoen (poplin) en dat gebruik ik eigenlijk altijd! Draad Was Gutterman dus ook niks raars, misschien niet scherp genoeg meer :thinking: Ik ga er bij de volgende een nieuwe naald in doen!

1 like

Ik zou een microtex naald gebruiken! Die gebruik ik eigenlijk voor alle niet-rekkende stoffen. Bij katoen gaan de gaatjes na een wasbeurt er meestal weer uit, dus no worries :slight_smile:

2 likes

Zal ik doen (het showen!) Weet jij of je echt alleen je eigen maat koopt of krijg je ze allemaal?

2 likes

Nee je selecteert 1 maat en die kun je dan downloaden.

2 likes

Ohh top, klinkt goed! Ik ga snel zo’n naald halen. Thanks!

1 like

Eh… ik kreeg deze mail van Knipmode maar heb niks ontvangen, jullie wel? Ik ga ook maar eens mailen.

1 like

Ja ik heb precies hetzelfde! Nav een berichtje hier ook een abonnement gekocht via de veiling. Een mailtje dat de eerste op 1 sep. verschijnt en vandaag het mailtje dat we de eerste moeten hebben.
Maar op insta en Facebook staat dat hij verder in de maand rond de 5e verschijnt.
Ik wacht dus dinsdag nog even af of er dan wat is.

3 likes

Ik heb maar even gemaild, want ik kreeg dus wel de nieuwsbrief ineens dubbel, maar ik heb ook nooit meer die mail gehad met abonnementsinformatie en ik kan me van mijn vorige abbo herinneren dat het echt rond de eerste van de maand in de bus lag.

De vorige keer toen ik het via de Kruidvat had gedaan ging het super soepel, dus dit is wel irritant.

3 likes