Ik ben eens gaan kijken op de insta van Knipmode en kwam ineens dit tegen, deze vind ik dus echt heel tof! Maar het is uit een oude Knip van 88 Weet iemand heeeeeeeeeel toevallig een patroon wat hier op lijkt? Of kan ik beter de kringlopen afstruinen naar oude knips?
https://www.instagram.com/p/Ce1OaFAK_ZD/
Oh wauw deze wil ik ook wel maken!!
Heuy, die wil ik wel maken
Leuk!
Ik heb wel een boel oude knips uit de jaren 90 liggen en een paar uit de jaren 80. Maar dit is een heel simpel patroon zo te zien. Een gerimpeld lijfje met aangeknipte mouwen en een gerimpelde rok eronder. Dit kun je vast wel wel vinden als modern patroon! (Of zelf tekenen/een patroon hacken).
Ja denk ik ook wel inderdaad! Ik vraag me alleen af hoe die taille werkt, zou er elastiek in zitten? Bij mij is het probleem namelijk vaak dat ik mijn jurkjes niet getailleerd kan maken zonder rits of elastiek, anders krijg ik het niet over mijn bochel Maar nu ik het typ bedenk ik me dat bij dit jurkje dat vast wel kan omdat de bovenkant natuurlijk ook open gaat met die knoopjes!
Het lijkt erop alsof het lijfje en de rok allebei zijn ingerimpeld en daarna aan elkaar genaaid zijn. Maar je kunt ook wel elastiek gebruiken, denk ik. Hij gaat sowieso over je hoofd doordat die knoopjes openkunnen ja!
Misschien is dit wat? Met wat aanpassingen hier en daar kom je denk ik al best ver! Het is de M8115 van McCalls.
Edit: Er zit bij deze elastiek aan de achterkant, dus deze zou over je bochel moeten kunnen.

Haha yes mijn bochel is blij! Bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken
Zou die Cecile gewoon een berichtje sturen, misschien wil ze het patroon wel naar je opsturen ofzo
Waah ik kwam hier precies om deze te posten haha! Dit lijkt ook wel een beetje op wat ik zocht
Op zich wil ik m wel kopen, kost alleen zoveel geld om m uit te laten printen bij de copyshop. En zelf printen heb ik al eens gedaan maar als je dan een patroon vaker wil gebruiken dan word ie zo snel lelijk.
En wat als je 'm zelf uitprint en dan ‘natrekt’ op patroonpapier, of wordt het dan ook lelijk? Ik ga nog even nadenken over deze, hij is wel heel cool
Ik heb nog 2 patronen liggen die ik nog in elkaar moet plakken, zo geen zin in
Nou het is meer dat t met het opruimen zo rommelig word. Alles kreukt dan heel erg en dat vind ik zonde.
Maar ik twijfel heeeeeel erg want hij is heel vet.
Naja moet toch een maand wachten want ik heb een no spend September
Tipje misschien. Als je het patroon wil hergebruiken kun je het papier ook strijken. Alleen wel opletten dat je de plakbandjes niet raakt met je ijzer. Het blijft wel een gedoetje ja.
Ik doe die patronen in van die doorzichtige maphoesjes! Dan blijven ze mooi. Alleen de patronen die ik echt vaak gebruik, knip ik soms opnieuw uit.
@Branko @Zompig ik bedoel meer dat als je ze plakt dat je ze dan niet mooi kan oprollen/opvouwen. Althans, dat lukt mij niet
Ik doe m’n patronen in van die grote enveloppen, dan zet ik de gegevens aan de buitenkant erop, naam patroon, maat, benodigde stof etc.
Op insta kun je de cover van de Knip al zien! Er staat bij de reacties dat nog geen 1 abonnee hem heeft er was wat mis gegaan met het drukken.
Ja las dit net ook op Facebook:
Beste Knipmode-lezers,
Helaas is door een fout bij de drukkerij de cover van deze editie op de verkeerde plek terechtgekomen. Wellicht ontvang je deze editie daarom ook iets later dan de bedoeling was. Onze excuses voor dit ongemak. Alvast veel plezier met deze speciale - want extra dikke - Knipmode.
Hartelijke groet,
Team Knipmode