Kleding naaien/DIY'en

Heel eerlijk ik ben ook een beginner dus heb geen flauw idee. Als het met stretch is kan het wel wat lastiger zijn voor een beginner, zelf heb ik me daar nog niet aan gewaagd! Maar zo’n broekje an sich is volgens mij best te doen! Mijn moeder heeft me ook een paar dingen geleerd maar ben er achter gekomen dat Youtube het vaak beter uitlegt voor me :laughing: Hopelijk kan iemand anders je een duidelijker antwoord geven!

En nu heb ik zelf ook een vraag. Ik zag hier iemand met een leuke sprei van de H&M en toen dacht ik… die kan ik ook wel zelf maken. Maar hoe doe je zoiets? Is dit gemaakt door een soort quilt techniek? Moet ik tussen die twee stoffen dan nog iets doen ter opvulling? :thinking:

3 likes

Kun je ergens in de buurt een beginnerslesje volgen? Dit is heel makkelijk om te maken, maar als je nog nooit hebt genaaid dan is het moeilijkste gedeelte het snappen hoe je naaimachine werkt, hoe je een draad inrijgt, welke steek je waar gebruikt etc. Er zijn op zich wel YouTubevideo’s die dit uitleggen, maar het is makkelijker als iemand je in het echt even op weg helpt.

Volgens mij heb ik de video’s van deze vrouw gebruikt toen ik begon. Zij gaat best wel diep in op details waar andere video’s aan voorbij gaan. Maar je moet denk ik alsnog wel even de handleiding van jouw machine erbij houden want iedere machine werkt net anders.

2 likes

Ik heb wel eens zoiets gemaakt! Ik wou het toen ook zo quilten, maar ik kwam er achter dat dat niet op mijnnaaimachine past. Heb het quilten toen met de hand gedaan. Ik heb er toen volumevlies tussen gedaan. Heb twee eenpersoonsdekens op deze manier gemaakt

1 like

Ohh omdat het te dik was voor je naaimachine o.i.d.? Ik denk dat ik volumevlies vandaag op de markt heb gezien en nog dacht, misschien is dit iets… dus dat zou ik dan wel kunnen gebruiken. Leuk, ben benieuwd! Met de hand lijkt me wel heel tijdrovend haha, respect.

Nee, niet qua dikte perse, maar je hebt op een gegeven moment wel een groot pakket stof wat je ergens kwijt moet tijdens het naaien. Aan de kant van je machine heb je maar beperkt ruimte. Er zijn vast hacks voor maar ik kon dat niet bedenken. Ik heb het wel minimaal gequilt hoor met de hand!

2 likes

Ah zo, ik snap 'm! Ja dat zal ik dan eens opzoeken of daar nog tips voor zijn :slight_smile:

1 like

Ik ben al twee avonden op rij het patroon van de Hunter-jas van Fibre Mood aan het knippen en plakken. 20(!!) delen waarvan 6 echt gigantische stukken. Wat een hel.

Volgende week begint naailes weer, dus ik moet ook echt wel ff doorgaan haha. Vind het zo zonde om daar dingen te doen die beter thuis kunnen.

Ik ga wel nooit meer klagen over patronen van normale kleding.

3 likes

Haha wow, hoeveel A4’tjes moest je printen? :laughing:

3 likes

Succes straks met de rever kraag!

1 like

90 stuks!

@Soy.peor daarom doe ik deze op naailes haha

1 like

Ik heb nog steeds geen mail terug van dat tijdschriften gedoe.

Ik ook niet! Echt stom. Edit: oh shit ik heb echt precies NU een mail gekregen haha! Met de informatie dat 'ie binnenkort komt. Maar zoals hier al werd gezegd staat er op insta dat alle abonnees 'm nog niet hadden. Ik heb 'm ook nog niet. Zag 'm net wel in de AH trouwens, dus hopelijk snel ook bij ons.

2 likes

Jaaaa de Knipmode komt vandaag! Plaatje staat in de PostNL app haha

2 likes

Weer eens een vraag! Ik heb eerder dit jasje gemaakt en wil het weer maken met een mooi gordijn wat ik vond bij de kringloop. Het is echter niet breed genoeg om de mouwen en de rug uit 1 stuk te halen, dus ik wil proberen om de mouwen los te knippen. Maar waar zou ik dan het beste kunnen doen? Het is een baggy model/kimono-achtig dus mijn gevoel zegt gewoon over de schouder recht afknippen zodat de schoudernaad voorbij de schouder valt (denk dat dat bij dit model niet storend is), maar wellicht heeft 1 van jullie naaiguru’s nog een betere tip :wink:

Edit: ik zie nu trouwens dat ze hier de achterkant juist ook in 2 delen hebben gedaan, dat heb ik bij de mijne niet. Wellicht dat het dan wel kan! Maar weet niet of dat mooi uitkomt met de print want daar staan grote vogels op die ik wilde laten :sparkles: shinen :sparkles: op de rug :sweat_smile:

Enne nog tips ook gevraagd voor het naaien met een dikkere stof. Dikkere naald lijkt me, is die 90mm dan genoeg? Het is een gordijn, geen meeeegastugge maar wel dikker dan katoen natuurlijk.

Podver ik heb niks en ook niet eens een mail twrug. Straks eens kijken op welke andere media ik ze kan stalken.

Bij mij staat 'ie ook nog niet in de PostNL app! Dus er is nog hoop!

1 like

Ik heb ook geen mail terug gehad. Wel raar

2 likes

Misschien een tipje voor jullie, naaisters! Prym heeft dit jaar ook een advent kalender.

7 likes

Ah heel leuk! Ik heb stiekem gespiekt wat de inhoud is, en de meeste gebruiksvoorwerpen heb ik al, dus ik laat 'm aan me voorbij gaan.

Nu ben ik wel geneigd om te Googlen naar andere naai Advent kalenders. :smirk:

Vorig jaar had ik die van Kylie and the Machine, met labeltjes, en hoewel ze verslavend zijn, heb ik er voorlopig echt niet meer nodig. :grimacing: KYLIE & THE MACHINE - PRE ORDER ADVENT

EINDELIJK :partying_face:

1 like