Kleding naaien/DIY'en

Jaaa me 2 haha

1 like

Zijn het dingen die je al naait zoals scharen enzo. Of zijn t ook fournituren enzo?

1 like

Ja zulke dingen zag ik, rolmes, raderwieltje, schaar, spelden, maar ook wel garen enzo, maar die koop ik toch op kleur van de stof.

Vind het idee erg leuk wel!

3 likes

Wel leuk om een beginner dat te geven

3 likes

Is er een manier om katoen dat wat stug aanvoelt soepeler te krijgen? Ik heb t al een nacht in koud water gehad en al gewassen…

Haha en wij maar mailtjes sturen :innocent:

2 likes

Ik heb hem ook! 2 keer zelfs, ik had via de site ingevuld dat ik een editie niet had gekregen.
Was toen ook zo maar nu dus dubbel.

Ik zie nu het kattenpootje pas :smiling_face_with_three_hearts:

Er zat niks in mijn bus :sob:

Edit: hij stond wel in mijn postnl app voor vandaag dus hoop dat ‘ie dinsdag dan komt en niet bij iemand anders in de bus ligt :laughing:

Ben ik weer! :laughing: Heb vorige week een mooi gordijn gekocht bij de kringloop en heb daar een jasje van gemaakt. Het was maar 1 gordijn en enorm puzzelen om de vogels er mooi op te krijgen, is ook niet altijd gelukt maar de achterkant wel!

Patroon is Nino van Fabrics Store (gratis!) en heb ik begin dit jaar gemaakt als 1 van mijn allereerste projecten. Leuk om te zien hoeveel makkelijker dit ging. Goede oefening ook met dikke stof! Heb op aanraden van een medewerker van de fourniturenwinkel een 90mm microtex naald gebruikt, ging goed :slight_smile:

Nou even het ceintuurtje nog afmaken :wink:

Edit: oei sorry voor de voetenfoto :’(

22 likes

Ik wou dat ik jouw motivatie had. Ik had allemaal leuke ideen voor zomer outfits maar ja te laat.
( kan ze nog wel maken maar ik ben aan t afvallen dus is zonde.)
Heb wel nog wat leuke stoffen voor herfst topjes. Dus daar moet ik maar eens mee aan de slag gaan.

5 likes

Jaaa doen :smiley:
Ik ben zelf vrij obsessief van aard :joy: Dus dit is nu mijn huidige hobby waar ik me volledig op stort. Ook werk ik voor mijzelf (als fotograaf) en heb denk ik wel meer tijd dan een gemiddeld mens (a.k.a. geen sociaal leven ook haha) dus dan vermaak ik me eindeloos met dingen maken. Het kan best zijn dat ik over een half jaar helemaal niks meer maak en weer overga op een andere hobby :joy:

Plus in dit geval was ik gewoon meteen geinspireerd door het stofje (en het makkelijke patroon) en was het een simpel project. Wil nog steeds aan een Norma blouse beginnen maar… eh… ooit :joy:

2 likes

Ik zag het in het kringlooptopic al, wat een leuk ding zeg! Hele goede vondst ook die stof.

1 like

Ik zoek een patroon voor een broek, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het liefst een patroon van stretch zoals een flared legging, of iets simpels met een elastische tailleband. Heb geen zin in ritsen en zakken, maar iets wat een beetje snel resultaat geeft. Iemand ervaring met een leuk succesvol patroon?

1 like

Knipmode heeft een flared legging patroon. En van dat zelfde patroon kan je ook een normale legging en een met split maken. Je kan die via hun site kopen.

1 like

Zo, helemaal klaar met knippen. Een week lang iedere keer even een half uurtje gezeten om weer een deel te doen. Wat een verschrikking haha.

(Naast het patroon een stof die ik gisteren bij de kringloop heb gevonden om nog een Opal broek van te maken. Meer dan 2 meter voor 1,75 euro. Echt bizar hoe vaak bij mijn kringloop compleet ongebruikte mooie lappen stof binnen worden gebracht.)

En dit wordt de stof voor de jas. 100% wol, door mijn schoonmoeder meegebracht uit Engeland. Moeilijk om de kleur te vangen maar in het echt is ie nog ietsje groener.

16 likes

Oh ja volgens mij heb ik ‘m gevondenm, thanks. En in het proces nog een ander patroon bij knip mode gevonden die mij perfect lijkt. Ik was mijn hele online winkelwagen aan het volgooien met nieuwe stoffen met daarnaast een Pinterestbord met naaiplannen. Echt zin in cozy herfstvibes achter de naaimachine. Keek ik een uur later was mij winkelwagen weer leeg :woozy_face:

2 likes

Ik wil denk ik binnenkort me eens wagen aan een kledingstuk voor mezelf!
Ben best tevreden over de t-shirtjes / longsleeves (met ruffles :sunglasses: :sunglasses:) die ik voor de kinderen heb gemaakt. Dus ik denk dat ik me er eens aan ga wagen…
Iemand nog een echt must have patroon? Ik dacht aan een overslag jurk ofzo? Met lange mouwen dus wel winterproof, of een jumpsuit vind ik ook wel tof. Maar weer niet té moeilijk allemaal :sweat_smile: :rofl:

Edit: oja en zonder knoopsgaten want ik heb echt een knoopsgat trauma. Is me nog nooit gelukt.

1 like

Sew Over It en dan de Meredith jurk? De Poppy Playsuit van hetzelfde merk zou je vast ook goed staan! En Tilly and the Buttons Bettine vond ik een geweldig kledingstuk om te maken. Knoopsgaten optioneel :wink:

3 likes

Ligt aan de stof denk ik. Als ie heel erg rafelt zou ik de verkeerde kanten op elkaar stikken, kleine opening laten om te keren, vervolgens dus keren, en dan het open stukje naar binnen vouwen en even aandrukken met strijkijzer, en dan nog een keer rondom stikken om het dicht te maken en mooi plat te krijgen.

1 like