Rokje voor m’n dochter. Ik naai nog niet zo lang, en dit ging in 1 keer goed en deed ik in 1 avond. Zo leuk als het gelijk allemaal lukt.
Omg wat een gedoe dit zeg. Mijn vriend had een patroon op Etsy gekocht met een enorm summiere beschrijving en technieken die gewoon niet kloppen. Moest het wiel helemaal zelf uitvinden. En nu moet er nog eentje komen, want dit is de mijne en mijn vriend is Ravenclaw. En we hebben volgende week een Halloweenfeestje waar die aan moet.
Blij dat het goedkope stoffen zijn. Ik maak nog duizend keer liever weer een spijkerbroek.
Heb al een tijdje niks meer gemaakt maarrr woensdag is hier het stoffenspektakel! Entree is gratis dus ga toch even een kijkje nemen, ben benieuwd!
Oeeeeehhhh love it!!
Mijn stoffenspektakel haul haha! Jeetje wst was het druk, krioelende bejaarden met kinderwagens (voor hun stof lol) whyyyy. Maar goed. Voornamelijk allemaal katoen/poplin, de gewatteerde stof is voor een giletje en de wol vond ik zo mooi… daar wil ik dus een jasje van maken (wil nog heel graag een superlange mantel zoals de Hunter maar dit was een coupon van 2 meter). Dat wordt echt het grote winterproject wel, maar leek me ook wel eens goed om een uitdaging te hebben en iets waar ik gewoon weken over kan doen. Als trouwfotograaf zijnde is de winter namelijk altijd STIL dus kan ik makkelijk fulltime naaien ![]()
![]()
![]()
Ben heel trots op mijzelf dat ik niet alleen maar bloemenprintjes voor jurkjes en shirtjes heb gekocht hahaha.
Heeft iemand hier wel eens geborduurd op kleding? Ik wil van de gewatteerde stof een gilet/bodywarmer maken en daar dan op borduren. Vraag me af of dat een beetje gast op gewatteerde stof
Aas namelijk al zeker een jaar op van die vintage giletjes maar vind ze veeeel te duur.
Ja kan prima haha. Ik heb wel eens op denim geborduurd.het gaat alleen een beetje meer pijn doen aan je vingers.
Wat een mooie stof! En, stating the obvious, wat past ie mooi bij je haar.
Ik ben echt benieuwd of ik hier uberhaupt het geduld voor kan opbrengen
Maar jullie zien het wel een keer verschijnen hahaha.
@Nescio dankjewel!
Is van driessenstoffen ![]()
Ik heb goede hoop dat ik hem deze winter aankan haha. Net de mouwen erop gezet en vanavond op naailes aan de voering beginnen.
Zoooo cool! Ik wil deze in de toekomst ook graag eens maken (wil heel graag een lange mantel en ook groen!) dus ben zo benieuwd naar hoe die is als je 'm af hebt
Zo mooi al! En zo vet he… dat je dan gewoon een eigen gemaakte jas hebt, woah.
Ik heb op jouw aanraden dit patroon gekocht (al weken terug haha) en ik wil er eindelijk mee aan de slag. Maar ik heb nog nooit een patroon gebruikt en ik ben een beetje overweldigd haha. Gezien de pijpen van de flared broek er niet volledig op staan, hoe bepaal je dan hoe lang hij moet worden/hoe je de vorm knipt? En heb je misschien nog andere tips? Vind het toch een beetje spannend haha.
De lengte is volgens mij goed zoals ie is. Voor mij zelfs nog te lang. Je hoeft iig niets zelf te veranderen aan het patroon. Het is het voorpand, achterpand en de elastiek band.
Heb het idee dat ik jullie kapotspam, maar ik ben zo trots haha. Nu alleen nog de zoom dichtnaaien, de mouwen aan de voering vast en op strategische plekken de voering vastzetten. Ohja en knoopjes en knoopsgaten, maar dat vind ik niet zoveel werk.
Nee, geen spam! Ik vind het altijd leuk als ik zie dat jij een bericht hebt geplaatst. Echt superknap.
Het is alleen ook steeds een reminder dat ik m’n naaimachine eigenlijk ook weer moet afstoffen
. Ik ben een maand geleden uit de flow gehaald toen een rits bij een jurk er maar niet mooi in wilde. Ik heb zo geen zin om die stomme rits wéér los te gaan halen.
Neeee leuk om te zien juist! Ik zit even in een lage sewjo periode dus ik word graag door jullie geïnspireerd.
En hij is echt heel mooi geworden!! Heb jij dit met een heavy duty machine gedaan? Ik ben altijd bang dat mijn machine dit niet aan kan.
Ik heb een oude Pfaff 1222. Solide ijzeren machine haha, hij kan echt veel hebben en dat is heel chill. Maar hij is ook weer zo fijntjes dat ie boventransport heeft en allerlei siersteken.
Het volgende project ligt trouwens ook al klaar haha. Vandaag deze prachtige satijnen stof gekocht bij de stoffenwinkel hier. Daar ga ik de jurk van de voorpagina van de Knip van maken.
En ook een coupon french terry gekocht. Mijn vriend is altijd heel picky met t-shirts, dus nu ga ik een versleten shirt van hem uit elkaar halen om daar een patroon van te maken. Even uittesten op een goedkoop stofje.
Zooooooo mooi ![]()
Ik ben sinds m’n zomer vakantie niet weer aan de naai geweest. Inspiratie weg…
Nou zit ik thuis met COVID en ben gewoon weer begonnen vanmiddag! Ik voel me op zich redelijk en had geen zin in doelloos tv staren. Ik ben begonnen aan een blouse die ik een half jaar geleden al geknipt had ![]()