De COVID blouse ![]()
Leuk! Welk patroon is dit als ik vragen mag?
Ermine van Fibre Mood. Had al eentje gemaakt maar was te klein. Nu in de remake. Langere mouwen getekend en grotere maat genomen.
Een trui patroon omgerekend naar een gilet achting geval. Past prima, na een aantal aanpassingen. Ik wil er nog iets opmaken, maar wat? Zwart baisbandje? Dat is ergens wel sonde van de festonsteek…maar hij is een beetje saai zo.
Oh leuk ik wil ook nog een gilet maken (al heb ik er net 2 gekocht bij een kringloop haha dus wellicht een andere keer). Ik dacht er zelf aan om er of op te borduren (intensief wel) of een sierbandje, maar misschien dan niet langs de rand maar er net voorbij?
Zoiets vind ik wel leuk: Zwart geborduurd gilet van biokatoen met zijden voering, upcycled - Via India Fashion
Of: Zwart velvet gilet met sterren borduursel - Dames | Sissy-Boy sterretjes ofzo?
Borduren vind ik een beetje spannend…dat kan ik niet zo best. Strijk applicatie icm een sierband is wel tof denk ik.
Oehh die van Sissy Boy is leuk!
Zo’n lint is tof, ik ga eens kijken waar ik dat kan halen.
Hier heb ik een makkelijke tutorial, is wel voor mini’s maar werkt hetzelfde!
Ben nog een week op vakantie en al de hele avond aan het bedenken wat ik allemaal ga naaien als ik thuis ben. Ik wil dus al een jaar zo’n boho hipster giletje en ik heb allerlei giletjes nu en ook 2 gekocht hier (nog niet helemaal mijn smaak maar komt ooit wel) maar eigenlijk helemaal geen kleding wat leuk onder zo’n giletje past ![]()
Ik ga denk ik weer een Norma blouse maken maar nu een langere variant. Ik heb nog ZOVEEL stof thuis. Ga heel December naaien denk ik
Weet niet wat jullie met deze informatie moeten sorry, het moet even uit mijn hoofd dan kan ik straks beter slapen
![]()
Bij deze nog een foto van mijn Norma blouse en ik op vakantie (ze is dus een beetje te kort geworden en ik heb ook nog een lang bovenlijf… wil de nieuwe ook met lange mouwen doen!) En het lijkt misschien niet zo kort maar het is eigenlijk echt nog net geen naveltruitje (of zoals de jeugd dat zegt “crop top”) En de mouwen zijn even lang maar die opening blijft dan precies haken bij mijn elleboog weet je wel
Goede foto weer
(sorry voor mijn dagboek verveel me ok ik ga in bed liggen met een boek xoxo)
Oh en nog even nog een foto van mijn kimonojasje van dat oude gordijn. Ik vind de print zooooo mooi, zo blij hiermee! Er is helaas wel een naad gescheurd omdat ‘ie op een kapstok hing :’( Maar dat is denk ik makkelijk te maken
Okee einde dagboek.
Misschien zakken erop naaien? Borduursels zijn inderdaad ook super leuk idee.
Oh jee dat ik daar zelf niet aan gedacht heb ![]()
Nou heb ik keuze stress 🥹
@heleenmllm zakken zijn t geworden. Thanks. Ben niet helemaal content want 1 zak is net iets anders als de andere. Is denk ik met opnaaien gebeurd. Ik ben tevreden genoeg in ieder geval.
Ik ga borduur garen halen en bloemetjes maken, maar dat moet dus nog.
Nou omdat het echt een eitje was laat ik deze ook even zien. Met de tutorial van hierboven gemaakt, van stofjes van de kringloop. Productieve COVID week zo ![]()
Edit: nu met sierband
Oehhh love it!! Coole stof ook!!
Hoe krijg je die sierband zo mooi rond er omheen? Daar nog een tip voor toevallig? Dit is zo’n beetje exact wat ik al maanden wil maken ![]()
Haha het lijkt lastig maar dit is by far m’n makkelijkste project. Het is een sierband van de action, knutselafdeling, ik heb het gewoon vastgemaakt met een smalle zigzag steek aan de “rechte” kant van het band. De rondingen gingen wat omhoog staan en die heb ik met de hand vastgenaaid.
In de stof zit een weeffout, je ziet de strepen wel op de foto. Boeit niet zoveel want het lijkt niet heel gek. Het is een toevalstreffer dat ik deze kleuren had liggen nog. Matcht perfect.
Dat was m’n voorbeeld.
Ohh bedankt voor de tips! Waarom een zigzaksteek als ik vragen mag? Als in: ik ben een totale n00b dus ik heb oprecht geen idee waarom dit is. Omdat het kant is o.i.d., of omdat het dan minder trekt ofzo?
Ik heb voor de zigzag gekozen omdat het dan beter vast zit. Het kant is natuurlijk niet een bandje zoals biasband, het heeft openingen (?) en door de zigzag zit het dan op meer punten vast.
En jij een n00b? Je maakt echt vet mooie dingen!
Ahhh vet lief maar ik doe maar wat hoor! Maar dankzij goede tips hier kom ik al een heel eind
Zin om snel ook een giletje te maken!
Kwam ik net tegen op insta: is gratisch patroon