Kleding naaien/DIY'en

M’n jas na maanden eindelijk af, eigenlijk is het nu te koud geworden om hem te dragen😂
De paspel aan de achterkant kan eraf zodat de jas ook met ceintuur gedragen kan worden. Voor een knalroze voering gekozen.

40 likes

Zoveel details heb je er in verwerkt. Knap gedaan!

2 likes

Ik heb naar aanleiding van je berichtje ook dit patroon besteld. Ik wilde al heel lang zoiets! Handig hoor, verschillende mouwstrepen.

Pfff ik zie dit terug na een paar weken en zie de typo. Het moet mouwpatronen zijn :joy:

2 likes

Wauw heel mooi! Wat voor stof is de buitenkant?

2 likes

Wat een details! Echt super knap gedaan zeg!

2 likes

Haha dat is precies waarom breien m’n grootste hobby is. Ik vind naaien in theorie ook leuk maar ik ben chronisch ziek en het zijn zoveel verschillende handelingen die je moet doen, vind naaien echt intensief. Breien kan echt altijd en overal :ok_hand:t3:

6 likes

Een stevige katoenen gabardine. Vrij makkelijk mee te werken, hoewel het doorstikken door meerdere lagen best lastig was.

1 like

Jaaa dat klopt! Ik ben altijd verbaasd als ik het ineens helemaal warm krijg als ik aan het naaien ben.

1 like

Work in progress… wat een ellende die gewatteerde stof haha, moet het nog in elkaar zetten en er komt nog een zwart bias binding er om heen (en denk ook ff topstitchen om het wat strakker te maken).

17 likes

Aaargh mijn enige zwarte bias binding is elastisch en dat krijg ik echt niet genaaid en de fourniturenwinkel is pas maandagmiddag weer open :broken_heart:

Ben wel enthousiast haha, dat maakt het wel echt af! Wil er een bordeauxerode Norma blouse bij maken :blush:

22 likes

Ik zag dus gisteren bij de Costes zulke gilets hangen voor 69€ :zipper_mouth_face:

1 like

Ja bizar he! Ik ben dus al zeker een jaar op zoek naar zulke giletjes, maar eigenlijk wil ik ze heel mooi geborduurd hebben. Maar die gaan zelfs op Vinted nog voor 80 euro ofzo, dus heb het maar opgegeven :rofl:

Toen ik een tijdje terug bij de Only een gewatteerd giletje paste voor 50 euro dacht ik ook echt… okee leuk maar dit ga ik zelf wel maken haha.

2 likes

Oh dit wil ik ook! Welk patroon heb je gebruikt?

Simpel babydekentje.
Heb ook nog een bijpassende speenkoort gemaakt.

12 likes

Ik kan van start!

16 likes

Ik heb een giletje gebruikt wat ik al had en die iets aangepast, maar denk dat dat gratis patroon wat hier vorige week werd gedeeld vrijwel hetzelfde is!

Heb trouwens wel een tutorial gebruikt om ‘m reversible te maken, deze:

5 likes

Schattig! Let op bij speenkoordej dat de lengte inclusief kus niet langer dan 22 centimeter mag zijn!

2 likes

Leuke combi van stofjes!
Ook bij je dekentje @Flopsyunicorn!

Ik heb een vraagje, ik wil van deze stof een rectangle sleeve top maken (van DIY Daisy) maar zou het superfijn vinden als ik ‘m ook reversible kan maken: dus met onzichtbare naden. Hoe pak ik dat het beste aan? Ik wil dus geen twee lagen stof gebruiken, want de stof is op zichzelf al omkeerbaar. Heb al een rondje gegoogled maar weet niet goed op welke termen ik moet zoeken om te vinden wat ik nodig heb :confused:

3 likes

Moeilijk! Ik zit te denken aan een jeansbroek, kapnaad of platte naad. Maar die zijn niet echt geschikt voor de mouwaanzet. Ik heb wel eens een mouwaanzet met Franse naad gedaan, maar die ‘hangt’ dan nog aan de stof en is niet ideaal als je de blouse binnenstebuiten draagt. Als het echt grote mouwen zijn, misschien dat een van bovenstaande dan prima werkt?
Benieuwd naar de expertise van anderen hier.

1 like

Idd een platte naad zoals het binnenbeen van je jeans is het enige wat ik kan bedenken. En dan de randen afwerken met biasband, ook de mouwen? Denk dat het een lastige wordt.

1 like