Kleding naaien/DIY'en

Welke stoffen had je geprobeerd?

Ik zou toch kijken naar Rib Jersey met polyester of Viscose

Vandaag heb ik rib Jersey bekeken, maar dat is én smaller én lang niet zo glad. Dit voelt echt bijna als een sport legging stofje.

Verder heb ik deze besteld:

Samenvatting

(of Naja een staaltje)
Rib jersey effen – koningsblauw - Effen jerseystoffen- stoffen.net

En

Fancy Corduroy Rib Stof Antraciet - YES Fabrics

En dus de twee die je in m’n post ziet

1 like

Oeh ik had goede hoop voor die blauwe, maar die was het dus ook niet begrijp ik.

Brede rib jersey glanzend – olijf - Tricot Stoffen- stoffen.net Deze ook al gezien? In elk geval glanzend. Zo lastig!

Ik had zoiets met linnen (toch ook populair nu). Ik wilde een bepaalde kleur en dikte, uiteindelijk online geslaagd, maar in de winkels niet te vinden.

2 likes

Wat ik zo leuk vind aan deze post van jou is de vooruitgang die je boekt! Echt zo knap dat je dit al kan maken!

2 likes

Ik vind het ook zo bizar. Een jaar geleden was ik nét begonnen aan mijn eerste kledingstuk op naailes en vond ik alles zo’n gedoe en nu maak ik gewoon mijn eigen winterjas?

Ben echt zo blij met deze hobby. Ik heb met lootjes trekken voor Sinterklaas mijn broer en hij vraagt een pyjama haha. Ik ga er eentje zelf maken voor hem. Zoveel leuker om te geven nu ik dat kan!

20 likes

Wat een leuk idee om zelf die pyama dan te gaan maken! Echt heel tof om te zien allemaal. Ik vind de stap om te beginnen nog zo’n drempel, maar je bent een goed voorbeeld :grin:

3 likes

Die corduroy stoffen is dat niet iets wat je zoekt. Het zijn nog niet veel kleuren maar ik heb niet verder gekeken. En ze zijn nog nieuw dus misschien komen er meer kleuren bij.

Ik ben nu ook weer in de mood om kleren te maken. Ik heb ook eindelijk wat meer tijd. Dus ik heb 3 stofjes uitgezocht. De retro stofjes zijn voor blousen en de blauwe is voor een broek

4 likes

Ik weet niet of dit wat is, maar ik kreeg een advertentie van deze Duitse site en die hebben veel keuze. Misschien zit er tussen wat je zoekt!

Dit leek wel een beetje:

1 like

Rokje voor m’n dochter. Ik naai nog niet zo lang, en dit ging in 1 keer goed en deed ik in 1 avond. Zo leuk als het gelijk allemaal lukt.

30 likes

Omg wat een gedoe dit zeg. Mijn vriend had een patroon op Etsy gekocht met een enorm summiere beschrijving en technieken die gewoon niet kloppen. Moest het wiel helemaal zelf uitvinden. En nu moet er nog eentje komen, want dit is de mijne en mijn vriend is Ravenclaw. En we hebben volgende week een Halloweenfeestje waar die aan moet.

Blij dat het goedkope stoffen zijn. Ik maak nog duizend keer liever weer een spijkerbroek.

20 likes

Heb al een tijdje niks meer gemaakt maarrr woensdag is hier het stoffenspektakel! Entree is gratis dus ga toch even een kijkje nemen, ben benieuwd!

2 likes

Oeeeeehhhh love it!!

1 like

Mijn stoffenspektakel haul haha! Jeetje wst was het druk, krioelende bejaarden met kinderwagens (voor hun stof lol) whyyyy. Maar goed. Voornamelijk allemaal katoen/poplin, de gewatteerde stof is voor een giletje en de wol vond ik zo mooi… daar wil ik dus een jasje van maken (wil nog heel graag een superlange mantel zoals de Hunter maar dit was een coupon van 2 meter). Dat wordt echt het grote winterproject wel, maar leek me ook wel eens goed om een uitdaging te hebben en iets waar ik gewoon weken over kan doen. Als trouwfotograaf zijnde is de winter namelijk altijd STIL dus kan ik makkelijk fulltime naaien :laughing::laughing::laughing:

Ben heel trots op mijzelf dat ik niet alleen maar bloemenprintjes voor jurkjes en shirtjes heb gekocht hahaha.

19 likes

Heeft iemand hier wel eens geborduurd op kleding? Ik wil van de gewatteerde stof een gilet/bodywarmer maken en daar dan op borduren. Vraag me af of dat een beetje gast op gewatteerde stof :thinking: Aas namelijk al zeker een jaar op van die vintage giletjes maar vind ze veeeel te duur.

2 likes

Ja kan prima haha. Ik heb wel eens op denim geborduurd.het gaat alleen een beetje meer pijn doen aan je vingers.

2 likes

Wat een mooie stof! En, stating the obvious, wat past ie mooi bij je haar.

1 like

Ik ben echt benieuwd of ik hier uberhaupt het geduld voor kan opbrengen :laughing: Maar jullie zien het wel een keer verschijnen hahaha.

@Nescio dankjewel! :smiley: Is van driessenstoffen :slight_smile:

3 likes

Ik heb goede hoop dat ik hem deze winter aankan haha. Net de mouwen erop gezet en vanavond op naailes aan de voering beginnen.

40 likes

Zoooo cool! Ik wil deze in de toekomst ook graag eens maken (wil heel graag een lange mantel en ook groen!) dus ben zo benieuwd naar hoe die is als je 'm af hebt :smiley: Zo mooi al! En zo vet he… dat je dan gewoon een eigen gemaakte jas hebt, woah.

2 likes

Ik heb op jouw aanraden dit patroon gekocht (al weken terug haha) en ik wil er eindelijk mee aan de slag. Maar ik heb nog nooit een patroon gebruikt en ik ben een beetje overweldigd haha. Gezien de pijpen van de flared broek er niet volledig op staan, hoe bepaal je dan hoe lang hij moet worden/hoe je de vorm knipt? En heb je misschien nog andere tips? Vind het toch een beetje spannend haha.