De lengte is volgens mij goed zoals ie is. Voor mij zelfs nog te lang. Je hoeft iig niets zelf te veranderen aan het patroon. Het is het voorpand, achterpand en de elastiek band.
Heb het idee dat ik jullie kapotspam, maar ik ben zo trots haha. Nu alleen nog de zoom dichtnaaien, de mouwen aan de voering vast en op strategische plekken de voering vastzetten. Ohja en knoopjes en knoopsgaten, maar dat vind ik niet zoveel werk.
Nee, geen spam! Ik vind het altijd leuk als ik zie dat jij een bericht hebt geplaatst. Echt superknap.
Het is alleen ook steeds een reminder dat ik m’n naaimachine eigenlijk ook weer moet afstoffen . Ik ben een maand geleden uit de flow gehaald toen een rits bij een jurk er maar niet mooi in wilde. Ik heb zo geen zin om die stomme rits wéér los te gaan halen.
Neeee leuk om te zien juist! Ik zit even in een lage sewjo periode dus ik word graag door jullie geïnspireerd.
En hij is echt heel mooi geworden!! Heb jij dit met een heavy duty machine gedaan? Ik ben altijd bang dat mijn machine dit niet aan kan.
Ik heb een oude Pfaff 1222. Solide ijzeren machine haha, hij kan echt veel hebben en dat is heel chill. Maar hij is ook weer zo fijntjes dat ie boventransport heeft en allerlei siersteken.
Het volgende project ligt trouwens ook al klaar haha. Vandaag deze prachtige satijnen stof gekocht bij de stoffenwinkel hier. Daar ga ik de jurk van de voorpagina van de Knip van maken.
En ook een coupon french terry gekocht. Mijn vriend is altijd heel picky met t-shirts, dus nu ga ik een versleten shirt van hem uit elkaar halen om daar een patroon van te maken. Even uittesten op een goedkoop stofje.
Zooooooo mooi
Ik ben sinds m’n zomer vakantie niet weer aan de naai geweest. Inspiratie weg…
Nou zit ik thuis met COVID en ben gewoon weer begonnen vanmiddag! Ik voel me op zich redelijk en had geen zin in doelloos tv staren. Ik ben begonnen aan een blouse die ik een half jaar geleden al geknipt had
Leuk! Welk patroon is dit als ik vragen mag?
Ermine van Fibre Mood. Had al eentje gemaakt maar was te klein. Nu in de remake. Langere mouwen getekend en grotere maat genomen.
Een trui patroon omgerekend naar een gilet achting geval. Past prima, na een aantal aanpassingen. Ik wil er nog iets opmaken, maar wat? Zwart baisbandje? Dat is ergens wel sonde van de festonsteek…maar hij is een beetje saai zo.
Oh leuk ik wil ook nog een gilet maken (al heb ik er net 2 gekocht bij een kringloop haha dus wellicht een andere keer). Ik dacht er zelf aan om er of op te borduren (intensief wel) of een sierbandje, maar misschien dan niet langs de rand maar er net voorbij?
Zoiets vind ik wel leuk: Zwart geborduurd gilet van biokatoen met zijden voering, upcycled - Via India Fashion
Of: Zwart velvet gilet met sterren borduursel - Dames | Sissy-Boy sterretjes ofzo?
Borduren vind ik een beetje spannend…dat kan ik niet zo best. Strijk applicatie icm een sierband is wel tof denk ik.
Oehh die van Sissy Boy is leuk!
Zo’n lint is tof, ik ga eens kijken waar ik dat kan halen.
Hier heb ik een makkelijke tutorial, is wel voor mini’s maar werkt hetzelfde!
Ben nog een week op vakantie en al de hele avond aan het bedenken wat ik allemaal ga naaien als ik thuis ben. Ik wil dus al een jaar zo’n boho hipster giletje en ik heb allerlei giletjes nu en ook 2 gekocht hier (nog niet helemaal mijn smaak maar komt ooit wel) maar eigenlijk helemaal geen kleding wat leuk onder zo’n giletje past
Ik ga denk ik weer een Norma blouse maken maar nu een langere variant. Ik heb nog ZOVEEL stof thuis. Ga heel December naaien denk ik Weet niet wat jullie met deze informatie moeten sorry, het moet even uit mijn hoofd dan kan ik straks beter slapen
Bij deze nog een foto van mijn Norma blouse en ik op vakantie (ze is dus een beetje te kort geworden en ik heb ook nog een lang bovenlijf… wil de nieuwe ook met lange mouwen doen!) En het lijkt misschien niet zo kort maar het is eigenlijk echt nog net geen naveltruitje (of zoals de jeugd dat zegt “crop top”) En de mouwen zijn even lang maar die opening blijft dan precies haken bij mijn elleboog weet je wel Goede foto weer
(sorry voor mijn dagboek verveel me ok ik ga in bed liggen met een boek xoxo)
Oh en nog even nog een foto van mijn kimonojasje van dat oude gordijn. Ik vind de print zooooo mooi, zo blij hiermee! Er is helaas wel een naad gescheurd omdat ‘ie op een kapstok hing :’( Maar dat is denk ik makkelijk te maken Okee einde dagboek.
Misschien zakken erop naaien? Borduursels zijn inderdaad ook super leuk idee.
Oh jee dat ik daar zelf niet aan gedacht heb
Nou heb ik keuze stress 🥹