Ik ga zondag naar Stoffen Spektakel in Zutphen. Iemand ooit geweest bij een van die beurzen? Ben benieuwd of het een groot graaifestijn wordt, of dat het wel te doen is?
Ja ik heb er eerder weleens over gepost. Het is inderdaad een groot graaifestijn. Allemaal Karens met van die rolkoffertjes die zich staan te verdringen bij de kramen met goedkope stoffen. Bij de kramen met de luxere stoffen is het gek genoeg altijd heel rustig. Ik denk dat de piek wel tussen opening en 12 uur is. Dus ik zou iets later gaan als je geen zin hebt in die drukte.
Maar het is sowieso de moeite waard, want er zijn denk ik weinig andere plekken waar het aanbod zo groot is.
Edit: Mijn ervaring is wel geheel gebaseerd op een locatie in de Randstad.
Oh ja top, wil sowieso uitslapen en het is nog een uur rijden, dus prima. Ik ben sowieso geen grote fan van hele goedkope stoffen, dus daar ga ik niet tussen staan haha. Kwaliteit valt dan ook vaak tegen.
Ja ik ben laatst geweest! Idd veel omaatjes met rolkoffers en zelfs buggy’s haha. Het is erg druk en intens maar vond het wel prima te doen! Ik ben volgens mij begin middag geweest…
Ik vond het iig ook de moeite waard, ik ben zelf ook van de goedkope stoffen (want nog een beetje aan het aankloten) maar vond het enorm fijn om het eens echt te kunnen voelen. Heb stiekem veel gekocht haha
Bij de 1 euro per meter kramen is het echt ellebogenwerk! Ik stond daar geduldig te wachten tot ik aan de beurt was maar dat moment kwam niet
Ben sinds gisteravond laat terug van vakantie en heb nu al stress omdat ik zoveel dingen wil maken en niet weet waar te beginnen Heb als eerste maar even mijn stof in de was gedaan lol.
Heeft iemand nog leuke patronen gescoord deze Black Friday? Ik denk aan deze voor mijn geruite wol, wordt wel een uitdaging denk ik.
En een random vraag die ik vast ook kan googlen… ik heb een bejaarde naaimachine. Ik wil daar eigenlijk zo’n knoopsgatvoetje voor. Die zat er origineel bij maar niet meer helaas. Maar heb je eigenlijk een bepaalde stand op je naaimachine nodig voor het maken van zo’n knoopsgat? Want altijd als ik er filmpjes van zie dan… doet het iets aparts Goed verhaal dit. Goed mijn vraag dus: heeft het zin om zo’n knoopsgatvoetje te kopen voor mijn ancient machine. En dan bedoel ik eigenlijk zoiets:
Wil trouwens ook nog een trui breien deze winter en ga vandaag me eens verdiepen in haken denk ik maar.
Leuk, ik ben ook zojuist begonnen met leren breien. Haken staat ook op de planning. Ik ben van plan om een groot geruit doek te maken voor aan de muur. Zoiets:
Ik kwam op het idee omdat in deze tijd van het jaar mijn energielevel -10 is en ik dus nooit zin heb om helemaal naar mijn naaihok te lopen.

En ik heb gisteren deze patronen gekocht:
Deze broek van Vogue stond al heel lang op mijn lijstje. Vind het wel spannend om hier aan te beginnen want ik heb nog nooit een gulp gemaakt.
En deze om simpele tops mee op te fluffen.
Ik heb ook een rare naaimachine maar mensen van www.matri.eu hebben me heel goed geholpen met welke accessoires er allemaal met mijn machine kunnen. Ik kreeg ook heel snel reactie dus ik zou hen even mailen!
Ik ga vaak in Groningen heen aan het eind van de middag en dan is het eigenlijk altijd best rustig. Herken me in ieder geval niet in de verhalen van gegraai en elleboogwerk haha.
Wat een goede tip, thanks! En wat een leuke patronen Ik ga eens even kijken naar die mouwen, die vind ik ook wel leuk
M’n jas na maanden eindelijk af, eigenlijk is het nu te koud geworden om hem te dragen😂
De paspel aan de achterkant kan eraf zodat de jas ook met ceintuur gedragen kan worden. Voor een knalroze voering gekozen.
Zoveel details heb je er in verwerkt. Knap gedaan!
Ik heb naar aanleiding van je berichtje ook dit patroon besteld. Ik wilde al heel lang zoiets! Handig hoor, verschillende mouwstrepen.
Pfff ik zie dit terug na een paar weken en zie de typo. Het moet mouwpatronen zijn
Wauw heel mooi! Wat voor stof is de buitenkant?
Wat een details! Echt super knap gedaan zeg!
Haha dat is precies waarom breien m’n grootste hobby is. Ik vind naaien in theorie ook leuk maar ik ben chronisch ziek en het zijn zoveel verschillende handelingen die je moet doen, vind naaien echt intensief. Breien kan echt altijd en overal
Een stevige katoenen gabardine. Vrij makkelijk mee te werken, hoewel het doorstikken door meerdere lagen best lastig was.
Jaaa dat klopt! Ik ben altijd verbaasd als ik het ineens helemaal warm krijg als ik aan het naaien ben.
Work in progress… wat een ellende die gewatteerde stof haha, moet het nog in elkaar zetten en er komt nog een zwart bias binding er om heen (en denk ook ff topstitchen om het wat strakker te maken).
Aaargh mijn enige zwarte bias binding is elastisch en dat krijg ik echt niet genaaid en de fourniturenwinkel is pas maandagmiddag weer open
Ben wel enthousiast haha, dat maakt het wel echt af! Wil er een bordeauxerode Norma blouse bij maken
Ik zag dus gisteren bij de Costes zulke gilets hangen voor 69€