Nee je knoopt denk ik niets aan elkaar. Als de “bovenste” kleur op je spoeltje op is, veronderstel ik dat je onderdraad gewoon stopt, net zoals dat gebeurt wanneer je maar met 1 kleur op je spoeltje werkt. De volgende kleur komt niet mee normaal gezien, omdat je ze niet aan elkaar knoopt. Dus dan kan je weer opnieuw je spoeltje opwinden met de kleur waarmee je bezig was.
Ohhh haha wel leuk om te lezen/zien hoe iedereen dit doet! Iedereen doet het blijkbaar toch net wat anders ![]()
Bij zo veel spoeltjes als @Marqant denk ik wel: weet je dan nog goed welk spoeltje bij welk bobijntje hoort (als kleuren bijna hetzelfde zijn)?
Maar misschien zie je dat wel gemakkelijk? En ik bedenk me ook dat je de onderdraad in principe toch nooit echt ziet (klopt dat?) dus dat een licht kleurverschil misschien ook niet zo erg is?
Een bijkomende reden is dan ook dat je dat restje niet kwijt bent, want eens je dat er af haalt, kan je er volgens mij niet veel meer mee doen (maar misschien klopt deze redenering niet)
Haha nee valt mee hoor, ik zie het direct
ik naai ook gerust met een kleur die een paar tinten afwijkt tegenwoordig. Eerst kocht ik bij iedere stof de perfecte kleur. Slaat nergens op, je ziet er meestal niks van en het is best duur!
Ohhh ok klinkt best logisch eigenlijk!
@iedereen: bedankt om dit op te helderen, dit zijn zo de kleine praktische vragen die ik soms heb als beginner en die nergens in een boek ofzo staan uitgelegd ![]()
Echt een leuke vraag want ik heb toch ook weer wat geleerd! Nooit bedacht om meerdere kleuren garen op een spoeltje te gebruiken ![]()
Mijn hoofd krijgt een error als ik de restjes laat zitten. ![]()
Ik weet vaak hoeveel ik een beetje nodig heb voor een project. Dus stel je hebt 1 spoeltje leeg gemaakt en je moet bijv alleennog zomen dan vul ik mn spoeltje niet helemaal.
Ik heb er verder wel meerdere tho.
Ik heb een pyjama gemaakt deze week
Het was een dekbed. De schulpjes van de zakken zaten aan de kussensloop.
Genaaid op mijn nieuwe machine, gekregen van mijn moeder
ze vond dat ik mijn trouwjurk echt niet op mijn mini brother kon naaien, dus heeft ze mij een Janome gegeven. Echt omg. Ben er zo blij mee en hij naait zooo soepel en makkelijk. Echt een geweldige upgrade.
Ik wind gewoon iedere keer een nieuw spoeltje op bij een nieuwe kleur. Zo duur vind ik ze niet en het scheelt me frustraties. Daarna stop ik ze hier in:
Deze kan op de grond vallen en dan hoef ik geen spoeltjes te rapen haha.
@Zompig wauw wat een mooie machine!!
Die van mij krijgt af en toe een beurt aan huis. Harkema komt voorrijden met een bus en repareert hem ter plekke in de bus. http://www.harkematsn.nl
Waaauw wat leuk
En ga je je trouwjurk zelf maken? Zo cool! Nu al benieuwd naar het resultaat hahaha (maar dat gaat nog wel even duren neem ik aan).
Was een cadeautje van mijn vriend, maar het heet een spoelenring! Dan vind je het wel denk ik
Ja! Ik heb al een patroon gekocht en een proefmodel gemaakt. Het wordt een jaren 50-jurk. Binnenkort ga ik naar Hoofs, waar ze superveel mooie bruidsstoffen hebben.
En ja, het duurt inderdaad nog wel even voor het af is, want ik ga pas in juni trouwen en ik kan heel goed uitstellen. :’)
Zo leuk!
Heb je ook allemaal youtubefilmpjes gekeken van andere mensen die dat gedaan hebben? Ik kijk dat wel eens, zo leuk om te zien (ik heb absoluut geen interesse in trouwen maar ben wel trouwfotograaf haha, dus ik vind trouwjurken in die zin nog wel interessant).
Heb eindelijk mijn hacked normatop af. Man man man. Alles ging mis en het is net te krap dus ik hoop dat ik ‘m zo nog uitkrijg dus alvast een foto ![]()
Wel weer veel geleerd ![]()
Stof is poplin maar glimt een beetje in dat licht?? Niet in natuurlijk daglicht! Heb wel zin om nog zoiets te maken in een mooi soepel stofje, dat gaat zo anders zijn!
Ben nu wel ff uitgenaaid ![]()
Kun je dezelfde stappen ondernemen als wat je las voor een metalen rits en de rits een beetje forceren?
Een rits vervangen is een lastig karwei. Hoe lastig het is ligt ook aan de stof en voering van de jas, of er een windvanger aan zit en hoe het precies in elkaar zit bij de kraag. Zonder naai-ervaring zou ik er niet aan beginnen.
Ik zou me zonder naaiervaring niet aan een rits wagen. Dat zijn skills voor gevorderden met goede tools. Zou ook niet weten waarom iemand de tanden van een rits eraf zou willen slopen met een tang. Lijkt me niet heel effectief…
Kom jij uit de buurt van nijmegen? Daar staat een fournituren kraam op maandag op d3 markt die ook ritsen maakt.