Waaauw wat leuk En ga je je trouwjurk zelf maken? Zo cool! Nu al benieuwd naar het resultaat hahaha (maar dat gaat nog wel even duren neem ik aan).
Was een cadeautje van mijn vriend, maar het heet een spoelenring! Dan vind je het wel denk ik
Ja! Ik heb al een patroon gekocht en een proefmodel gemaakt. Het wordt een jaren 50-jurk. Binnenkort ga ik naar Hoofs, waar ze superveel mooie bruidsstoffen hebben.
En ja, het duurt inderdaad nog wel even voor het af is, want ik ga pas in juni trouwen en ik kan heel goed uitstellen. :’)
Zo leuk! Heb je ook allemaal youtubefilmpjes gekeken van andere mensen die dat gedaan hebben? Ik kijk dat wel eens, zo leuk om te zien (ik heb absoluut geen interesse in trouwen maar ben wel trouwfotograaf haha, dus ik vind trouwjurken in die zin nog wel interessant).
Heb eindelijk mijn hacked normatop af. Man man man. Alles ging mis en het is net te krap dus ik hoop dat ik ‘m zo nog uitkrijg dus alvast een foto
Wel weer veel geleerd Stof is poplin maar glimt een beetje in dat licht?? Niet in natuurlijk daglicht! Heb wel zin om nog zoiets te maken in een mooi soepel stofje, dat gaat zo anders zijn!
Ben nu wel ff uitgenaaid
Kun je dezelfde stappen ondernemen als wat je las voor een metalen rits en de rits een beetje forceren?
Een rits vervangen is een lastig karwei. Hoe lastig het is ligt ook aan de stof en voering van de jas, of er een windvanger aan zit en hoe het precies in elkaar zit bij de kraag. Zonder naai-ervaring zou ik er niet aan beginnen.
Ik zou me zonder naaiervaring niet aan een rits wagen. Dat zijn skills voor gevorderden met goede tools. Zou ook niet weten waarom iemand de tanden van een rits eraf zou willen slopen met een tang. Lijkt me niet heel effectief…
Bedoel je de rits echt of de ritssluiting/dat bungelding wat eraan hangt? Dat laatste is niet echt naaien denk ik, dat heeft meer met de mechaniek van de rits te maken. Naar wat ik weet (maar ik ben geen ritsen expert) is je rits dan wel echt kapot en moet ie helemaal vervangen worden. En dan zou ik door een pro laten doen
Kom jij uit de buurt van nijmegen? Daar staat een fournituren kraam op maandag op d3 markt die ook ritsen maakt.
Oh bedoel je zo?
Dit zou je wel kunnen proberen. Heb je niet echt naaiskills voor nodig, alleen wat handigheid met een tang.
Je kan een nieuwe ritsloper kopen die je op je rits kan klikken. Als je googled op ritsloze krijg je een hoop opties. Je moet wel de juiste maat hebben, of een setje met meer maten kopen. Maar dat is denk ik een beetje gokken. Misschien staat er een nummer op de oude ritsloper?
Ik ben begonnen aan de wikkeljurk van de knipmode van vorige maand voor de feestdagen. Hoop dat ie mooi wordt! Stof is een dikke katoensatijn. Alleen de stoflegging is niet erg economisch haha. Maar ik kwam anders ook niet weg met de recht van de draad van sommige stukken.
Oeh zit er mooi uit! Heb je een foto van “het eindresultaat” haha. Volgens knip? Ben wel benieuwd
Het is de rode jurk op deze voorkant!
Ik vind een teddy gilet heel tof waarbij je aan de binnenkant teddy hebt en aan de buitenkant een stofje met een print, maar het teddy langs de randen wel uitsteekt. Maak je zoiets dan simpelweg door de teddy stof groter te knippen dan de stof met de print? Of denk ik nu te simpel haha.
Zoiets bedoel ik
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, vind dit ook leuk! (ik ga me toch een lading giletjes maken deze winter, ik voel het…)
@KipTokTok ben benieuwd! Ik ben zo aan het twijfelen of ik ook iets ga maken voor de feestdagen, zag op de markt zilveren stof wat me leuk leek, maar alles is (mijn bril, sieraden) zijn goud en dat vind ik niet zo mooi… maar ik wil wel iets hysterisch
Wie weet wie weet!
Is het niet een biaisband van teddy?
Mijn ervaring is dat teddy dat ook wel een beetje van nature doet. Ik zal je eens een foto DM’en van een denk mislukt naai project met teddy :’)
Dit. Anders gaat het heel raar trekken vrees ik.