Kleding naaien/DIY'en

De meeste dingen die ik maak zijn ook van stretchstof, dus dit helpt wel in mijn overtuiging dat ik m moet kopen haha.

@Marqant @Saray Bij mijn naaimachine ‘breekt’ mijn draad snel als ik bijvoorbeeld een tweelingnaald heb gebruikt voor stretchstof. En ik weet niet wat ik daaraan kan doen.
Maar wel goed om even over na te denken. Bedankt dat jullie reageren hoor want het is wel ff een aankoop :sweat_smile:

Heb je het al geprobeerd met nieuwe naalden?

Volgende week begint naailes weer en ik wil een pak voor mezelf gaan maken. Deze van Knipmode (de afmetingen van hun patronen passen mij het best haha)

Ik ga hem ook in het paars maken, maar dan iets meer auberginekleurig. Heb er niet echt een gelegenheid voor, maar kan vast wel een keer wat bedenken haha

21 likes

Oeh tof! Maxima droeg laatst ook een paars pak gecombineerd met roze, hele mooie combinatie. Ga je er ook een roze blouse oid bij maken?

2 likes

Nee denk niet dat dat helemaal mijn ding is! Wel een mooie combo, maar ik hou het denk ik op simpele tops eronder.

2 likes

Ja, en ik heb voor alle stoffen de juiste naalden.

Ja ik haat halsboorden ook. Ik doe meestal 75% van de omtrek en dan nog is het maar een gok of het mooi wordt.

Jan Sikkes is failliet :cry:
Balen hoor. Stof online kopen is zo ruk en de kwaliteit van de stof van de markt is bagger.

1 like

Neeee!!! Dat is de enige winkel in mijn buurt. :cry: Wat kut. Waar lees je dit?

2 likes

En Google. M’n vriend appte me net. Zo rot dit.

Wat kut! Echt mijn favo hier!

1 like

Ben al een tijdje op zoek naar een vest dat ik zo over mijn trui kan doen als ik het koud heb. Kan het niet echt vinden naar mijn smaak. Vanmiddag liep ik langs de fourniturenzaak en zag ik een coupon van 15 euro hangen en ga ik het zelf proberen te maken.

9 likes

Oeh leuk! Ik ben benieuwd!

Ik heb voor het eerst bij een kleine online winkel gekocht. Patronen en stof. Krijg ik het gisteren binnen, zie ik dat het patroon al is overgetrokken… ik meer de stof na, is er 13cm te weinig geknipt. Balen! Heb gemaild en het is opgelost, maar hoe kan je nou een gebruikt patroon verkopen als een nieuwe? :roll_eyes:

1 like

Zelf snel overtrekken en retourneren :laughing: Jeetje wel slecht, dat is dus duidelijk niet gecontroleerd denk ik? Hoop ik :sweat_smile:

Heb ook nog een vraag! (aan iedereen, haha) Ik wil binnenkort gaan beginnen aan mijn wollen shacket (ugh die naam) project. Maar moet ik die wol van tevoren nog wassen? Wellicht wel voor de frisheid he? (en het krimpt vast ook nog wel iets? op de wolstand wassen dan uiteraard)

1 like

Ja geen idee maar ze zei dat ze het niet had gezien, terwijl dat het eerste was wat ik zag toen ik het uit ging pakken.

Ik was alles vantevoren! :yum:

2 likes

Ben begonnen… #teamwastnooitstofvantevoren

11 likes

Heb je hier een patroon van?

1 like

Nee zelf overgetrokken van iets bestaands en ga 'm anders afwerken. Ik hoop dat het wat wordt😅

1 like