Kleding naaien/DIY'en

Ik wil graag een lockmachine kopen en heb besloten om geen tweedehandse te kopen. Merk dat ik niks meer naai omdat ik het nooit netjes kan afwerken en mijn naaimachine is eerder voor siernaaiwerk (quilten).
Welke hebben jullie of kan je iets aanraden? Mag zo rond de 250 kosten.

2 likes

God zo herkenbaar. Ik wil niet eens beginnen met naaien omdat ik dan mijn nieuwe maten moet opmeten :woozy_face:
Maar deze blouse is heel mooi! Leuk, die mouwen

1 like

Ik heb een Toyota online gekocht aantal jaren geleden. Niks bijzonders. Heb alleen gekeken of ik m makkelijk kon inrijgen en de recensies waren goed.

1 like

Weet je toevallig het serienummer?

2 likes

Die mouwen :heart_eyes:

Hij staat je vast prachtig! Ik denk heel cool op een flared jeans!!

2 likes

Ik ga morgen even kijken!

2 likes

Deze heb ik net even in elkaar gemaakt. De voering trekt een beetje aan de onderkant maar dat komt denk ik omdat het erg dikke teddy is. Helaas. Maar hij is best ok geworden.

17 likes

Ik heb zelf een Brother 1034D (gekocht via marktplaats, voor 110 euro). Die wordt heel goed aangeschreven! Is een budgetmachine (300 euro nieuwprijs) maar wordt heel goed gereviewed.

Heb ‘m nu een jaartje denk ik en al veel gebruikt zonder enige problemen, vind ‘m erg fijn!

2 likes

Ik heb even gekeken naar de machine en volgens mij is de 1034DX de opvolger. Ziet er inderdaad goed uit, ook de reviews zijn positief.

Ik kan me herinneren dat mijn naai juf vrijwel nooit naaide op haar naaimachine maar alles deed met de lockmachine. Doen jullie dat ook wel eens?

Stretchstoffen naai ik sowieso alleen maar op m’n lockmachine. Heb er al veel babykleertjes op gemaakt en een badpak!

Vind een naaimachine alleen soms wel wat handzamer, zeker als je hoekjes om moet. Kan aan mij liggen maar ik ervaar bij een lockmachine twee standen: stilstaan of echt pedal to the metal :joy: dus zeker met dat afsnijdende mesje (kan je trouwens wel ook uitzetten), is het in de hoekjes gevaarlijk

2 likes

Simpele dingen zoals tote bags en scrunsies doe ik helemaal op mijn lockmachine. Kleding gewoon met de naaimachine want dan kan je het ev nog loshalen. Een verkeerde beweging met je lockmachine en je hele werkstuk kan de kliko in :sweat_smile:

3 likes

Met alleen een lockmachine is t wel living on the edge. Als je dan verkeerd naait en alles weer uit moet halen…En sowieso figuurnaden kan je echt niet met de lock doen. Ik ben team beide machines :blush:

1 like

De meeste dingen die ik maak zijn ook van stretchstof, dus dit helpt wel in mijn overtuiging dat ik m moet kopen haha.

@Marqant @Saray Bij mijn naaimachine ‘breekt’ mijn draad snel als ik bijvoorbeeld een tweelingnaald heb gebruikt voor stretchstof. En ik weet niet wat ik daaraan kan doen.
Maar wel goed om even over na te denken. Bedankt dat jullie reageren hoor want het is wel ff een aankoop :sweat_smile:

Heb je het al geprobeerd met nieuwe naalden?

Volgende week begint naailes weer en ik wil een pak voor mezelf gaan maken. Deze van Knipmode (de afmetingen van hun patronen passen mij het best haha)

Ik ga hem ook in het paars maken, maar dan iets meer auberginekleurig. Heb er niet echt een gelegenheid voor, maar kan vast wel een keer wat bedenken haha

21 likes

Oeh tof! Maxima droeg laatst ook een paars pak gecombineerd met roze, hele mooie combinatie. Ga je er ook een roze blouse oid bij maken?

2 likes

Nee denk niet dat dat helemaal mijn ding is! Wel een mooie combo, maar ik hou het denk ik op simpele tops eronder.

2 likes

Ja, en ik heb voor alle stoffen de juiste naalden.

Ja ik haat halsboorden ook. Ik doe meestal 75% van de omtrek en dan nog is het maar een gok of het mooi wordt.