Kleding naaien/DIY'en

Leuk! Al die mensen die jullie volgen, volg ik idd ook :smiley: En Martijn Doolaard ja, ik heb alleen geen huisje in een epische bergomgeving, dat is dan wel weer jammer. Die gele muts kan ik wel breien :rofl:

Ik was trouwens wel bezig met een ASMR filmpje van mijn linowerk (gewoon, voor de lol) maar ik vond dat enooooorm frustrerend hahaha. Was me zo zelfbewust van alle herrie (ik woon echt op een superrumoerige plek in de binnenstad, met 2 kerken basically naast me, hahaha oh man).

Lijkt me ook leuk om te focussen op stoffen uit de kringloop en sustainability enzo. Ik ga eens brainstormen, dank voor jullie tips en enthousiasme <3 (Like & subscribe :melting_face: :melting_face: :melting_face:)

1 like

Ik kijk heel veel sewing YouTube.

Hailey Marie Vintage:

RetroClaude:

Lauren Johnson:

En natuurlijk ook Jenna Phipps, Rosery Apparel en Loepsies.

3 likes

Hier zijn ze maar drie dagen open helaas! Gelukkig heeft een vriendin wel wat voor me meegenomen. Ik vind het ook echt jammer, omdat ik pas net begin was het daar wel fijn en goedkoop en de medewerkers wilden altijd advies geven. Online is toch wat onhandiger omdat je stof het liefste even wilt zien en voelen.

Ik ben een hele tijd terug begonnen met een rok en ik moet hem echt even gaan afmaken. Dus dit weekend maar even aan de bak!

4 likes

Klaar! Super simpel, maar blij dat dit stofje na een jaar op de plank een bestemming heeft haha.

Mijn garen waren ook echt op 20cm na op toen ik klaar was :nerd_face:

11 likes

Mooi! Leuk detail ook zo bij de kraag!

1 like

Mijn vest is af! Ik heb nog geen lockmachine dus ik heb alle naden dubbelgevouwen en gestikt. En ik heb de boord ook deels vastgezet, zo kan ik ook een kraag maken. Misschien dat ik nog ceintuur maak.

8 likes

Vet tof! Echt leuk geworden.

Ja graag :smiley:

Ik stuur het straks in een pb naar je door. Het is echt heel simpel en een leuk project voor tussendoor.

3 likes

Ik heb eindelijk weer eens wat af! Een jaren vijftig bloes gemaakt met een reproductiepatroon van Simplicity. Heb er lang over gedaan, maar ik ben zooo blij met het resultaat.

Stof is een flanel, dus hij is superzacht en warm.

19 likes

Ik heb een nieuw projectje, maar nu zit ik te twijfelen om de patroondelen gewoon uit te knippen. Of is dat logisch bij zo’n pakket.

Zijn het meerdere maten? Zo nuet dan is uitknippen idd makkelijker.

Ligt er denk ik inderdaad aan of je het patroonblad in de toekomst nog eens in een andere maat wil gebruiken. Als je knipt wordt dat hem niet meer natuurlijk.

1 like

Het zijn meerdere maten, maar het is een losvallend model. Dus ik durf het dan aan om te knippen.

1 like

@Saray supertoffe, unieke mouw!

@ciselering leuke overslagtop. En tof filmpje heb je gemaakt, leuk om te zien wat je op een jaar tijd allemaal hebt geleerd.

@crazyplantlady wauw!!! Knap!

@Zompig wat een mooie kraag!

Heeeel fijn dat dit topic zo actief is!
@KipTokTok en @Lidwien nog bedankt voor jullie reacties ergens in december, haha. Ik maakte m’n omkeerbare jurk af. Het is een Engelse/Franse naad geworden om de panden aan elkaar te zetten. Biais aan de hals en dubbel omgeslagen aan de mouwen en de onderkant. Ik vind het heel tof geworden met die opstaande randjes aan de ‘foute’ kant van de stof. De jurk gaat mee op backpack trip naar Mexico volgende maand.

33 likes

Heel leuk geworden! :smiley:

2 likes

Ik ging gisteren naar Veritas (Belgische winkel met accessoires en DIY spullen) en daar werden gewoon hele planken stof verkocht in de sale! Een volledige plank was 15 euro, een reeds begonnen plank 7 euro.
Mijn buit voor 14 euro:

17 likes

Wauw wat een goede buit!

1 like

Keperkatoen? Garbardine? Dan heb je nog wel de vorm die de suedine mee zou geven, maar wordt het iets neutraler.

2 likes

Toch even hier vragen om advies.
Ik heb een Pfaff Hobby 1122
Prima huis tuin en keukenmachine. Nu heb ik hem naar de raparateur gebracht ivm een raar geluid. Blijkt dat er iets stuk is in de motor. En dat is net een onderdeel die niet open kan en dus vervangen moet worden.
Dit gaat bij elkaar, incl onderhoud, €190,— euro kosten. Mijn machine heb ik nu 13 jaar (vandaar ook onderhoud want dat heeft hij nog nooit gehad)

Ik zie nu natuurlijk ook machines nieuw van rond de €200,—

Mijn vraag dus, is dit het waard?

Of ga ik voor de Singer 4411 heavy duty?
(Ik naai ook wel eens meubelstoffen)

(Foto is mijn Pfaff, wat blijkbaar geen echte Pfaff is maar een ander merk wat het ontwerp had overgekocht maar wel met de naam Pfaff)

Dank je! Nee ik mis niet echt iets (weet niet wat ik zou kunnen missen :smile:) maar soms wel dat ik hoop dat hij door dikke stof gaat. Heeel langzaam gat het goed.