Heel leuk!! Maar jammer dat het zo’n gedoe was, dit was precies wat ik ook nog wilde maken Mmmmm
Ik heb ze als extra rand eraan gezet, dus dubbele randen overal. Misschien is het makkelijker om de teddystof als biaisband te gebruiken, heb geen idee eigenlijk of dat werkt.
Ja! Deze is boxy en goed model: Vintage sweatshirt sewing pattern for babies - Brindille & Twig
deze maakte ik voor een kindje van 2.
Ik heb die van lybstes voor je. Is in Duits, maar staat stap voor stap uitgelegd en met Google translate lukte het mij prima.
Ah ja goei! Dit patroon heb ik ook al eens gebruikt, is maat 56-68: FREEBOOK: Oversized Sweater für Babys
Ik maakte met dit patroon van een oude trui een baby sweatertje:
Deze staat al jaren op m´n verlanglijstje om te maken. Als je´m een maatje groter maakt is hij wel pofferig denk ik.
Heb gisteren alles geknipt, wat ook nog een hele opgave was met een ruit (heb niet alles door laten lopen maar ach). Maar nou wil ik gaan beginnen… ik heb al een paar keer alles gelezen maar ik vind de omschrijving van Knipmode toch wel summier, of ben ik gewoon verwend met andere patronen waar blogs en duidelijke foto’s er bij van te vinden waren?
Nee Knip is echt heel karig met beschrijvingen! Ik vind hun patronen meestal wel goed, mooi en passend, maar de instructies zijn soms echt uitzoeken en hard nadenken. Ik vind het ook heel vervelend dat ze nergens aangeven wanneer je moet afwerken met overlocksteek. Dan heb ik al iets in elkaar zitten en kom ik erachter dat eerder afwerken veel handiger was. Op naailes komt de lerares er ook soms niet uit en dan doen we het op haar manier haha.
Het beste werkt voor mij om gewoon echt stap voor stap er doorheen te gaan en niet te ver vooruit te lezen.
Okee, goed om te weten dat het niet helemaal aan mij ligt. Ik ga inderdaad gewoon stap voor stap volgen, uiteindelijk zal ik er vast komen. Gelukkig heb ik al een soortgelijk jasje dus als ik het niet snap ga ik gewoon kijken hoe ze het daar bij hebben gedaan Thanks!
Gisteren weer stof besteld voor wat zomer/lente kleding voor de kids !
Zo knap als sommigen hier ben ik niet hoor haha. Ik ga voor
- een legging gewoon basic patroon met Deze hysterische bloemenstof
- T-shirt voor hem Van deze stof(104) en voor haar Van deze stof (92/98), van de fon&sien denk ik
- een losse blouse als deze: van dezelfde stof als die witte. Dus wit met goude glimmerjes
- een jurkje wat ik nog moet uitzoeken van deze groene hydrofiel stof. Tips voor een patroon zijn welkom hAha (maat 92/98).
Ik heb dus nog nooit iets met knoopjes gedaan en zal dat nu wel moeten met m’n jurkje denk ik hihi.
Want ik wil zo iets maken. https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1020979008.html
Ik ga trouwens wel binnenkort zo’n rolsnijder kopen en een grote mat… want met een schaar… ik knip echt als een klein kind :’)
(Over een maand hier weer stoffenspektakel yesyes!)
Hoe kan ik makkelijk een patroon inkorten?
Ik heb de maxi wikkelrok van Makers Inc en die heeft wel van die strepen waar je hem zou kunnen inkorten.
Alleen heeft zij geen beschrijving hoe je dat doet.
Heeft iemand een goede video/tutorial hiervan ergens online gevonden?
Ik wil dit ding maken (mind you nooit in mn leven een naaimachine aangeraakt maar deze is uitverkocht en ik moet haar in mn leven). Iemand tips voor een handig patroon?
Het is een badjas en de liefde van mijn leven
Heeft iemand de nyssa dress wel eens gemaakt?
Of een ander simpel overslag jurk model ?
Iemand ervaring met de Bay pants van Bel Etoile?
Ik heb vroeger wel eens zo’n King Louie jurkje gemaakt, van een burda patroon. @Fishing
Haha ja same. Recht knippen is echt een opgave
Bij een rok meestal gewoon de onderste lijn van het patroon (de zoom) een stuk opschuiven met dezelfde curve. Dus met de lineaal een paar stipjes zetten en dan verbinden door een soepele lijn te trekken. Alternatief is om hem pas korter te maken als je hem al in elkaar hebt zitten. De zoom doe je vaak als laatste. Met extra stof kun je een mooie brede zoom naaien.
Hahaha ik weet dat jullie mijn frustratie begrijpen: hele middag bezig geweest met die onderste zakken. Ging telkens verkeerd omdat ik dat biesje aan de verkeerde kant had. Alles uithalen. Doe ik het de 2e keer weer!! Sowieso trekt het en zit het gaar en nou ja… leg ik het dus zo neer: zie ik dat ze allebei dezelfde kant op gaan hahaha!
Dat was dus ook mijn probleem steeds: ik krijg het niet gespiegeld in mijn hoofd?? Ohh en dit kan ik niet uithalen natuurlijk want dat gat is al geknipt 🫠 Gezien het toch niet supernetjes is ga ik maar gewoon door met het idee dat ik dit misschien niet ga dragen
Het lijkt wel alsof ik iets van Aliexpress heb gekocht ofzo
Nou ja het is iig wel… leerzaam Ik kan er nu al wel om lachen gelukkig maar had wel bijna (3x) mijn naaimachine uit het raam gegooid…
Oh nee! Misschien nog te redden door er opgestikte zakken overheen te naaien, als je nog genoeg stof hebt?
Toevallig zat ik daar net aan te denken, goeie! Ik ga het eerst in elkaar zitten en als dat wel lukt wellicht kijken of ik er nog zoiets van kan maken!