vikisews heeft er een paar. Ik heb zelf Carol gemaakt, die is een klein beetje oversized. Maar hij heeft wel afhangende schouders, moet je niet erg vinden.
Ah, dankjewel , ik ga eens kijken
Dank voor alle tips!! Een tote bag stond sowieso al op mijn lijstje, maar een badjas is idd ook wel heel leuk
Helaas hadden ze bij de kringloop nu weinig aan leuke stofjes, dus ga nog even verder kijken
Ik teken hiervoor mijn eigen fijne t-shirts over als patroon. Het vergt misschien wat inzicht, maar dan heb je wel meteen het juiste model.
Bedankt voor de tips maar ik zoek dus een papieren patroon/ patronenblad waar meerdere maten op staan, (voor mezelf heb ik wel een goed patroon). Denk dat ik het inmiddels gevonden heb in een knipmode van juni 2016. Is er hier iemand die deze nog ergens heeft liggen en er wel vanaf wil?
Heeft iemand ervaring met dit patroon toevallig? Ik ben nog in dubio of ik het wil kopen, vind ze altijd wel heel mooi maar het is altijd zo KORT. En ze hebben wel een langere variant, maar dat is dan weer Norma achtig met van die knoopjes, dat wil ik weer niet. Maar misschien met een rits achter als een hack?
Ze hebben ook een long version zie ik er tussen staan! En op zich kun je alles een stukje langer maken toch? Ik heb juist een kort bovenlichaam dus ik knip best vaak een stuk van het patroon af juist haha
Ja maar die long versie is weer niet een wrap top en die wil ik… maar mijn ervaring met wrap tops is altijd dat als ze langer worden, ze open gaan vallen (ik heb een heel kleine cup). Dus die kun je niet zomaar langer maken want dan past het niet meer mooi, want je moet 'm strak trekken in je taille (het smalle stuk) en daardoor past het mooi, ik kan dit niet zo goed uitleggen hahaha. Maar als je die plek (het smalle stuk van je taille) verplaatst naar beneden (want langer) dan is die vorm dus anders. Goed lastig uit te leggen
En die langere variant met die knoopjes vind ik weer niks, want ik houd niet van blousjes (ben ik nu met de Norma ook achter haha). Maar wellicht dat ik die maak met een rits achter?
Ik ga 'm sowieso kopen en maken denk ik, want het lijkt me sowieso ook een toffe basis voor jurkjes en tops!
Edit: ok gewoon gekocht, ik ga beginnen met de wrap hack en kijken of ik 'm wat langer kan maken, ben heel benieuwd. Wil al sinds ik denk aan zelf kleding maken deze maken, dus nu is het eindelijk zover
En zou je niet het koord om hem mee te strikken in je taille kunnen maken en dan op het langere stuk onderaan een paar mooie knoopjes zetten? Zodat hij wel goed dicht blijft zitten.
Kun je niet de basis van het lange lijfje gebruiken, en daar het wrap gedeelte overheen doen? Dan heb je een soort hemdje in dezelfde kleur onder de top. Moet je wel de voorkant een beetje aanpassen zodat hij er niet bovenuit komt. Maar moet mogelijk zijn denk ik.
En @George
Ja ik heb wel ideeen want heb eerder een langere wraptop gemaakt en die had ik zo gemaakt met de strik in het midden en daarna dat ‘ie recht naar beneden ging.
Wacht ik ga dit tekenen
Dus wellicht doe ik weer zoiets, maar ik zag op insta dat iemand ‘m ook langer had gemaakt
En @Branko ik wil wel echt een wrap top want dan sluit ‘ie ook mooi aan, als ik het er overheen zou doen, dan moet ik in de originele top alsnog een rits in zetten want anders krijg ik ‘m niet aann😬
Ik ga het eerst proberen zoals het ‘hoort’ maar dan gewoon iets langer maken! Heb sowieso genoeg high waist broeken dus die zal ik vast nog wel dragen. Ben benieuwd wel!
Nog wel ff een shoutout naar dit topic trouwens, jullie denken altijd zo goed mee en zijn zo lief Echt zo fijn!
Okee ik ben er weer! Ik was er aan begonnen en dacht, ik maak het gewoon wat langer… maar ik ben nu heel erg aan het prutsen met de front panels met de strik. Hoe maak ik die het beste langer? Ik heb gezocht op youtube en op instagram naar de andere maaksels, maar het enige wat ik vind is dat sommige mensen het wel verlengen maar niet HOE.
Dus hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen. Hoe zouden jullie dat doen? Ik ga sowieso een toile maken! (Who is she??!?!)
Ik heb een prachtige illustratie gemaakt met mijn dilemma en wellicht hebben jullie weer heel andere ideeën Gezien ik 'm echt wel fors wil verlengen worden al die hoeken meteen best drastisch, dus ik weet niet of dit uberhaupt subtiel mogelijk is
Bedankt alvast voor het meedenken iig <3
of toch meer zo? (dit is ook wat realistischer wat betreft de verlenging die ik wil doen, wil zeker 10cm langer), of zou dit kunnen gaan gapen bij de rug vanwege de drastische curve?
heb echt het idee alsof ik naar een soort schaatsen aan het kijken ben lol
Ik denk dat als je hem met strik en al langer wil maken dat hij raar zal vallen. De strik moet immers in je taille knopen en niet daar onder. Dan kruipt hij waarschijnlijk vanzelf op naar je taille en zal het aan alle kanten gapen.
Ja dat was dus mijn hele dilemma voordat ik dit patroon kocht, want dat lijkt me ook. Maar via insta zie ik wel mensen die deze ook verlengt hebben, dus het moet toch kunnen
Okee ik ben toch iets aan het uitproberen met mijn toile/mock-up, to be continued!
Maarre random tip: ik heb van de week voor 1,nogiets bij de Action een rotary cutter gekocht. Ging er wel vanuit dat dat niet ging werken, maar op dun katoen doet 'ie het iig supergoed! Ik dacht een klein tipje voor als iemand ook zoiets wil proberen
Ik ben ook ff helemaal los gegaan bij Driessen stoffen nadat ik de laatste YT video van @ciselering zag heb al zo vaak dingen in mijn mandje gedaan daar maar krijg iedere keer keuzestress van die website. Maar goed, ik had money to blow en behoefte aan kleur en prints wegens al 1,5 week griep. Laatste maanden heb ik ook alleen maar makkelijke basics gemaakt, die ik wel iedere week met plezier draag, maar heb wel weer zin in wat extra’s!
En wat ik wil maken
patronen
https://www.burdastyle.nl/viscose-jurk-109-burda-style-08-19.html
https://www.burdastyle.nl/jurk-115-viscose-burda-style-02-23.html
Knipmode 0320 - 3 Broek | zelfmaakmode patronen online En eentje is een stretch, daar maak ik mijn favo broek van waar ik er al twee van gemaakt heb.
Ahh zo leuk dat je keek En ze hebben toffe nieuwe printjes he! Word er ZO hebberig van. Die blauwe vind ik ook supermooi, die heb ik niet eens gevonden (gelukkig maar
) Die eerste had ik trouwens ook in mijn mandje. Sowieso zijn ze allemaal fantastisch haha.
Ben benieuwd naar je creaties
Ja over die stofjes met poppies die jij hebt, heb ik ook lang zitten twijfelen. Ik sluit niet uit dat als je er iets mee maakt dat ik het alsnog ga kopen het was sowieso een hele studie, want ik wil deze keer echt weten wat ik erbij wil maken. Ik heb anders steeds een stapel stofjes waar ik geen patroon bij kan vinden, en toffe patronen waar ik niet het juiste stofje bij kan vinden.
Haha ja zo doe ik het ook altijd, proberen te bedenken wat ik er mee ga maken, ook zodat ik dan een beetje kan inschatten hoeveel ik moet kopen.
Die klaproos schijnt trouwens wel een beetje door, ook al stond er op de site van niet geloof ik. Dus ik ga nog even kijken wat ik daarmee ga doen, wellicht is een zomerjurk dan een iets minder goed idee (dat was dus mijn plan)