Kleding naaien/DIY'en

Even iets anders, mijn moeder was (misschien net als jullie moeders) vroeger heel veel aan het naaien, vooral voor ons ook. Nu werkt ze niet meer zoveel en heb ik haar weer helemaal aangestoken en is ze nu ook begonnen. Ik denk dat ze wel 20 jaar niet meer iets gemaakt had. Leuk!

12 likes

Leuk om al die niet populaire meningen te lezen. Die van mij:

Zakken zijn overrated in jurken en rokken. Teveel moeite en ze zitten nooit mooi.

Ik doe niet echt aan indie naaipatronen (behalve misschien Sew Over It). Patronen van Burda zijn naar mijn mening veel beter en goedkoper.

Aan beginnende naaisters: begin met patronen. Dat maakt je leven een stuk makkelijker. Ik cringe echt als ik YouTubers een kledingstuk zonder patroon zie maken. :see_no_evil: Het is knap als je het kunt, maar met een patroon leer je echt hoe een kledingstuk in elkaar zit.

2 likes

Oh ja indie naaipatronen vertrouw ik ook niet. Een keer eentje gekocht via Etsy en hij zat vol met fouten en onduidelijkheden.

1 like

Welke was dat? :eyes:

Was een patroon van een Harry Potter-robe :nerd_face:

1 like

Wat is het voor mening als ik denk dat al mijn maaksels echt home made ipv hand made zijn?
Anderen vinden het vaak vet mooi maar ik zie alleen de lelijke naden en verknipte stofjes :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Oh oke thanks, die was ik gelukkig niet van plan te maken. :joy:

Irritant dat hij dus wel positieve reviews heeft. Daar kun je dus blijkbaar niet van op aan?

1 like

Haha geen idee of het impopulair is, maar ik heb hier niet zo’n last van. Ik zie in mijn wollen jas ook wel dingen die beter konden, maar de trots overheerst toch

Haha heel herkenbaar, zowel wat betreft de lockmachine als het warm bad :grin:
Ik ben buiten naailes om bezig aan een kimono en wil nu eigenlijk ook echt een lockmachine, die zigzagsteek op mijn eigen naaimachine is toch niet zo fancy als wat zo’n lockmachine doet.

1 like

Ik ga voor de eerste keer in jaren iets voor mezelf naaien, een jurk uit de knip van nu (

De stof heb ik al gekocht. Heb gekozen voor een wat dikkere, koningsblauwe stof; ben benieuwd. De vorige keer met een patroon uit de knip kids heb ik erg veel gevloekt over de onduidelijkheid ervan… Hopelijk is het nu beter :stuck_out_tongue:

4 likes

Ohh ik vind het ook zo fijn! Ik heb nu mijn naaimachine en lockmachine naast elkaar gezet, zodat ik heel makkelijk kan switchen.

Ben begonnen met een jurkje inclusief rimpelen bij mijn mouwen, wat ik nog nooit gedaan had, helemaal trots op mijn werk… Wil ik het op mijn panden naaien, heb ik twee dezelfde mouwen gemaakt😭

1 like

Mijn foute trui is af :partying_face: De bias binding is gaan krullen onder, denk omdat de spanning te hoog is ofzo? Het is sowieso ook niet afgewerkt van binnen want met deze stof heeft een zigzagsteek ook niet echt zin :sweat_smile::sweat_smile: Ik mis dan wel ook een overlocker!

Rits had ik boven korter geknipt maar toen zag ik meteen dat dat niet handig is :rofl: Ach ja. Ik zit wr nu wel aan te denken om van mijn teddy toch een vest/jasje te maken! En geen bias binding want dat wordt bij mij toch niks :grimacing::grimacing:

25 likes

Ik wil graag een aantal t-shirts voor mijn kindjes maken maar het liefst een keer met andere stof dan tricot. Hebben jullie misschien tips hiervoor?

Hoezo ziet tricot er super cheap uit.je kunt er echt wel mooie dingen van maken hoor Ik werk heel veel met tricot en krijg vaak veel complimenten op de dingen die ik maak

2 likes

Klein voorbeeld , gemaakt voor een tweeling

17 likes

Voor baby’s en kinderen is het cute, voor volwassenen niet zo…

1 like

Ben ik het ook niet mee eens maar ja meningen verschillen en misschien ben ik wel een oud wijf haha. Binnenkort een shirt voor iemand maken van deze twee zw/wit stofjes

1 like

Je weet dat je reageert op een impopulaire naaimening he? Niet zo persoonlijk nemen.

4 likes

Oeh, moet ik even nakijken. De zwart/ wit bij naaiplezier
Was al weer een paar maanden geleden. Het zijn wat duurdere french terry tricots, gekocht bij ’ allemaal stoffen ’ in België

Nog een onpopulaire naaimening: mock-ups maken is SAAI. Was begonnen aan 1 voor de Tudor Blouse en nu heb ik helemaal geen zin meer om 'm te maken :rofl:

Ik ben ook aan het kijken naar deze, heeft iemand deze wel eens gemaakt? Ik ga sowieso wel een Tudor blouse maken maar die is zo kort en ben bang dat die mouwen erg gaan afzakken bij me. Ik las wel iets over haakjes voor aan je bh, dus daar moet ik me nog in verdiepen…

Maar ben wellicht ook wel weer te gierig om wéér een wrap top pattern te kopen. Maar als iemand nou heel goed ervaringen heeft met deze…

Zie dat er dan ook een jurk bij komt, dat lijkt me wel leuk voor misschien mijn klaprozenprint ook! Mmm. Ik ga dit jaar proberen om te investeren in een paar mooie patronen die ik vaker kan maken :sweat_smile: Want van al mijn misbaksels vorig jaar heb ik veel geleerd maar draag ik niet echt :smiling_face_with_tear:

1 like