Ik heb denk ik wel een idee (na echt uren nadenken hahaha) hoe dit moet maar ik weet het niet zeker, misschien hebben jullie er nog een idee over (sorry voor de rommelige opmaak, ik kopieer dat van een pdf en de opmaak werkt niet!):
Zo zet je het model in elkaar
Zakken
*. Naai de naad A van de bovenzak 2a langs de zakingang A van het voorpand 1. Geef tot 2 mm vóór het stiksel knipjes in de naad A. Leg de naden A onder de bovenzak. Stik de naad A smal op de kant op de bovenzak door. Vouw de bovenzak naar de verkeerde kant.
Mijn vertaling: ik doe de bovenzak (die overigens bij de voering staat aangegeven) en voorpand 1 met goede kanten op elkaar en stik langs lijn a… dan vouw ik 'm omhoog en stik ik nog een keer op het randje (ben even deze term kwijt) zodat de voering goed naar binnen valt. Dan vouw ik het naar binnen.
-
Schuif het zij–voorpand met onderzak 2 met de goede kant boven tot de
zaklijn A onder het voorpand. Naai de deelnaden B van het voorpand en
het zij–voorpand op elkaar. Naai de buitenrand van de zakken op elkaar.
Rijg de zak langs de zijnaad C op de naad van het C op de naad van het voorpand vast. -
Stik het voorpand volgens de zakvorm door.
Bij die laatste twee stappen ben ik het even kwijt. Hoe naai ik het ondervoorpand en voorpand nou mooi op elkaar? Want nu lijkt het (mij) alsof ik het gewoon op elkaar leg en dan naai, maar dan heb je toch een rafelrand over? Als in, normaal naai je iets met de goede kanten op elkaar toch.
Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel
Ik doe er even een fotootje bij van de patroondelen, misschien dat dat iets verduidelijkt.