Haha, ik heb bij Huissteden voor mijn dertig jaar oude Husqvarna een voetje kunnen vinden dus er is hoop!
Ah ja maar mijne is wel 70 jaar oud dus dat is nog wel een verschil Hij staat er iig niet tussen op die site maar ik ga eens kijken welk model vergelijkbaar is
Haha fair enough. Maar volgens mij veranderen ze dus niet zo heel vaak de voetjes dus je weet het nooit!
Had teddy over dus naaide nog een gilet! Zelf getekend, maar een wat grotere trui genomen als basis dus de armsgaten zijn iets te groot waardoor het wat gek valt daar, maar aan de teddykant zie je daar niks van vind ik! Rand bij de armsgaten had ook wat dikker gemogen maar ach vind het niet verkeerd voor een experiment haha
Vet tof! Hoe heb je die rand gedaan??
Eigenlijk zoals een jassenvoering: dus de voering wat smaller en korter gemaakt, maar wel met de uiteindes aan elkaar genaaid (dat is in de hoek wel ff puzzelen), zodat de teddy sowieso een beetje omkrult richting de stof.
Niet de beste kwaliteit foto’s, want stills van een filmpje, maar ben super blij met deze jurk!
Patroon is de Vogue 1735. Ben niet patroon gaan matchen want dat kan ik niet
Voorbereidend onderzoek is heel belangrijk!
Mijn jurk is eindelijk af! Ben zo blij met mijn lockmachine, wat een verademing. Ik heb veel geleerd bij dit patroon van Mc Call’s zoals rimpelen en het biasband, en het was ook nog in het Engels
Nog maar een jurk gemaakt. Makkelijk patroon dit, maar de stof die ik nu heb gebruikt was echt een crime. Het valt heel mooi maar om te naaien was stom. Viscose silk.
De stof is diepzwart van kleur en dat maakt het verwerken er niet makkelijker op.
Omg wat mooi. Ik wil dit, stel je voor in zo’n dikke wolle stof, zo lekker warm (ja ik heb het enorm koud op dit moment).
Voor degene die Netflix hebben: er is weer een nieuw seizoen van Next in Fashion. Vorig seizoen was ook zo tof en ik zit weer helemaal te genieten van wat ze allemaal maken!
Ja, zitten ook echt een paar goede ontwerpers bij. En ik vind Gigi Hadid verrassend leuk als presentatrice, had ik niet echt verwacht.
Helemaal mee eens! Moet ook wel lachen om dit duo, kon die andere van vorig jaar niet zo goed hebben.
Ik heb ook nog even Minju gegoogled en ik wil iets proberen na te maken. Zo tof wat zij maakt!
Ik heb laatst twee meter van deze stof gekocht, met het idee dat ik wederom mijn favoriete flared ging maken. Alleen is het Bangaline stretch, dus de stretch is in de lengte ipv breedte. Normaal kan je het patroon dan een kwartslag draaien, echter er zitten een patroon met lengterichting in… Met andere woorden dan lopen de bloemstelen op je broek dus van rechts naar links ipv beneden naar boven. Dat lijkt mij echt heel lelijk.
Nu zoek ik iets anders om te maken, maar ik kan niks vinden of bedenken wat ik nu kan maken met een rek in de lengte. Iemand tips?
Een (bomber) jasje? Oeps
Een (bomber) jasje?
Twee leggings voor m’n jongste dochter. Niet helemaal tevreden, vooral de rechter niet. Lukte niet helemaal met het elastiek. En die met die bloemen was best een rotstof, rekte uit onder de naaimachine en zie je best goed bij de naden aan de onderkant vind ik. Voor de rest met de linker wel tevreden.
Ik heb dit trouwens gemaakt op een gewone naaimachine, maar zou dit nou makkelijker gaan met een lockmachine? Twijfel wel eens of ik die wil aanschaffen, naai niet super veel maar wel vaak rekbare stoffen.