Kleding naaien/DIY'en

Vind het er prima uitzien, leuke stofjes ook en ach die boord zie je meestal toch niet. Ik had in het begin ook met dit soort dingen te maken maar als je het wat vaker doet krijg je er steeds meer handiheid in. Als je niet heel veel naait zou ik het eerst gewoon bij de naaimachine laten. Heb ik me 5 jaar lang prima mee gered en ik naaide best veel

1 like

Ohhh dat linkse stofje is echt ellendig inderdaad. Ik heb die in het zwart en geprobeerd een t-shirt ervan te maken. Ging goed, tot ik de boord erin zette, helemaal lubberig en mislukt. Nog niet de moed gehad om hem uit te halen en opnieuw te proberen haha.

Het zou zeker makkelijker zijn op een lockmachine, maar of je dat de investering waard vindt als je niet veel naait kan je alleen zelf bepalen. Je kan ook kijken naar een boventransportvoet voor je naaimachine. Die zorgt er ervoor dat je stof zowel boven als onder gelijkmatig door je naaimachine gaat. Dan gaat je stof ook niet lubberen. Ik vind het een ideaal hulpmiddel bij stretch en glibberstofjes.

1 like

Als je het naaien leuk vindt en meer wilt doen, zou ik zeker kijken naar een (tweedehands) lockmachine. Je maakt er tricotkleding mooier en makkelijker mee. Ik vind het ook bij andere kledingstukken een mooiere afwerking geven. En dat smaakt dan weer naar meer om te maken. En mocht het toch tegenvallen, kun je hem weer doorverkopen.

Maar niet vergeten, het is niet enkel qua geld een investering, ook qua tijd. Het werkt allemaal net wat anders dan bij een naaimachine. En nee “echt nodig” is het niet, maar voor mij verhoogd het mijn naaiplezier wel.

2 likes

Ik heb vandaag mijn eerste kledingstuk gemaakt! Patroon kwam uit de Burda easy en met goed lezen van de instructies was dit prima te doen. Heb nu al zin om meer te maken. Niet de meest charmante foto’s, maar laat het wel mooi zien.

42 likes

Wat goed gedaan! Erg leuke stof en patroon ook, staat je goed. Wel patroon is het? Van de laatste Burda Easy?

1 like

Wat knap voor een eerste kledingstuk en lekker fris zomers stofje

2 likes

Heel leuk geworden, knap hoor! (Wel lichtelijk doodsbang door die enge clown emoji hahaha)

3 likes

Ah dankje! Was gelukkig een erg makkelijk patroon en heb mezelf gedwongen om rustig de tijd te nemen haha! Het is een Burda easy van vorig jaar ergens.

Wauw echt heel knap!

Ik had een beetje en naaidip. Buiten de Peaches-broek om die ik bij naailes maak niet veel gedaan. Hij wordt wel heel mooi denk ik.

Ben dit weekend wel weer begonnen met een nieuwe Aila-blouse van Fibre Mood in een stofje dat ik nog had liggen. Ik maak hem dit keer 5cm langer.

10 likes

Leuk stofje ook dit

Ik vind deze stof echt fantastisch!

Heb een heel vette trui (vind ik haha) gemaakt voor een baby in m’n omgeving!

Wil ‘m nu zelf ook :pleading_face:

51 likes

Die wil ik ook!

1 like

Super leuk en heel origineel met die okergele boordstof erbij :ok_hand:

1 like

Thanks! Ja, ik wist niet of het een jongetje of meisje zou worden dus wilde iets unisex. Door het geel maakt het het echt een beetje retro vind ik!

@ciselering haha aahh ja had ik maar meer stof! Was een coupon voor een euro helaas

2 likes

Ja kunnen we deze bij je bestellen?? Ik wil 'm ook!

1 like

Wat een geweldige stof, kan ik deze legging ook bestellen? :heart_eyes:

2 likes

Ook heel leuk, zie ook niet wat er niet goed aan is en als je dochter er zo blij mee is… daar doe je het voor toch? :smirk:

1 like

Vandaag ben ik naar Bastiaansen geweest en wat stofjes gekocht. Wil er sowieso een jurk en een omslagbroek van maken. Vind ze zo mooi😍

20 likes