Kleding naaien/DIY'en

Wauw!!
Is dat een stoffenwinkel??

1 like

Ja! Ze hebben echt zoveel🤩

1 like

Die boordjes, zo netjes :muscle:t2:

2 likes

Ik heb een proef gemaakt van een patroon maar hij is echt zo goed gelukt!
Het is de Closetcore Nicks blouse.

Hij is echt supermooi afgewerkt door de “yoke” (weet de Nederlandse naam niet zo).

30 likes

Heel leuk, lekker stofje ook, linnen?@ Saray

Gemaakt op verzoek van een 3-jarige Roze! Wijd! En :heartpulse: uiltjes

17 likes

Wat cool, eigenlijk dus gewoon een cirkel. Hij valt zo leuk!

Dankje! Nee het is gekreukte katoen, maar lijkt veel op een kruising tussen linnen en hydrofiel.

1 like

Mooi! Is het een ronde hals?

Ben een beetje mijn ‘sewjo’ kwijt nadat ik 2x heb lopen prutsen met zo’n tudor blouse (niet mijn patroon, laat maar!). Ik wil eindelijk gaan beginnen aan mijn wollen lange jas! Het wordt volgens mij niet zo’n megaproject als de Hunter van Kippie :wink: Althans ik hoop het, haha. Maar vind het wel spannend. Vandaag het patroon in elkaar plakken…

Deze wordt het! De moeilijkheidsgraad is minder hoog dan die geruite jas die ik maakte dus dat geeft een beetje hoop :wink:

Edit: urgh ik vergeet altijd dat ze geen lagen hebben in hun pdf, zoiets is toch een kleine moeite? Echt irritant met knippen -_-

2 likes

Leuk patroon! Welke stof ga je gebruiken?

Groene wol, met een bloemetjesstof voor de voering. Ik kreeg als tip om de mouwen wel met een gladdere voering te doen (want dat is makkelijker aantrekken) dus misschien doe ik dat. Het model is wel oversized, dus misschien kan het ook gewoon met de katoen.

En het liefst maak ik 'm nog iets langer, maar dan moet ik even kijken hoe dat uitkomt. 3.80 was wat er op de rol zat en het patroon vraagt om 3.55, dus dat laat niet zoveel speling over helaas.

3 likes

Ja gladder is wel fijner aantrekken, maar goed, als het groot valt zal het wel meevallen.

In mijn ervaring is de stof altijd ruim berekend. Als ik een beetje slim leg hou ik altijd best veel over nog.

2 likes

Ik ben benieuwd, mijn printer is nu 50 A4-tjes aan het uitspugen dus daar ga ik me vandaag mee bezighouden (haha moet nog aan jouw plakellende denken… maar dat waren er denk ik meer?). En eerst even naalden halen voor de wol zodat ik eventueel dit weekend of maandag nog aan de slag kan als ik dat wil :smiley:

Wel spannend hoor want ik heb nog nooit zulke dure stof gekocht dus note to self: goed lezen, rustig nadenken voordat je knipt enzo!!

2 likes

Haha ja 90 pagina’s. Echt afschuwelijk was dat, maar daarna valt ieder patroon ineens mee!

Succes! Heel benieuwd hoe het wordt.

2 likes

Nouuuu beetje :sweat_smile:
Moet een v zijn :sob:

1 like

Nou, het is vernieuwend :wink:
Je ziet ook dat er een hoek in zit, vind het juist leuk

2 likes

Stom is dat hè, dat je na een paar tegenslagen dan zo’n dipje krijgt. Wat is precies een Tudors blouse trouwens?

Ik heb dus ook een gratis patroon gedownload en heb straks ook alle ellende van knippen en plakken :sob:

Deze (al wil ik de wrap hack maken) The Tudor Blouse — Stitch Witch Patterns
Maar die schouders maak je met elastiek en nou ja dat is allemaal gezeur haha.

& Ohhh laat je ze normaal afdrukken op A1 o.i.d.? Ik vind het knippen & plakken vaak wel rustgevend hahaha

Ik denk trouwens dat ik uiteindelijk deze ga kopen, zit volgens mij ook een jurk hack in Zélie Wrap Top Patroon Wikkeljurk Pdf-patroon omwikkelen - Etsy Nederland

3 likes

Ik koop m’n patronen vaak, vind ik fijner dan printen. Wel duur maar hobby’s kosten geld 🫢

1 like