Kleding naaien/DIY'en

Ohhh je bedoelt dat ze geprint opgestuurd worden? Want mijn betaalde patronen moet ik ook gewoon zelf uitprinten :sweat_smile:

1 like

De nieuwe Aila is bijna af. Echt geen moeilijke blouse dit, heerlijk. Zelfs het kraagje erop zetten ging als een zonnetje. Komt deels ook door de stof, die is echt heel fijn. Nu nog wel ff 8 knoopsgaten erin en de zomen doen. Maar dat doe ik van de week wel. Merk toch dat ik even twee uurtjes zitten fijner vind dan de hele dag doorduwen.

22 likes

Heel tof met dat printje! Heb deze idd ook gemaakt en was zeker goed te doen. Baal alleen dat ik ‘m net aan de korte kant vind waardoor ik ‘m eigenlijk nooit draag. Wil nog een keer een nieuwe maken!

2 likes

Heee volgens mij heb ik exact dezelfde stof gekocht op het stoffenspektakel, ook met het idee om er een blouse van te maken!
De jouwe is alvast super leuk geworden! En goed om te weten dat de stof fijn is om mee te werken :grin:

4 likes

Ik heb hem nu 5cm langer gemaakt haha. Ik vind mijn vorige ook iets te kort en daarom draag ik hem niet zo vaak. Dit is al beter iig!

@VeresPalne haha wat leuk! Ik heb hem vorig jaar op het stoffenspektakel gekocht. Volgens mij heeft @ciselering deze gebruikt in een giletvestje ook.

2 likes

Heel leuk die flared. Toen ik begon met naaien heb ik het omkeerbare jurkje van de dromenfabriek gemaakt, vond ik heel goed te doen. Heb je twee verschillende lapjes katoen voor nodig en het voordeel van omkeerbaar is niet alleen dat je dan 2 jurkjes hebt maar je hoeft de stof niet af te werken :grinning: . (Als je een lochmachine hebt maakt het niet uit) Als je een shirt wil maken is denk ik een raglanmodel het makkelijkst om mee te beginnen.

2 likes

Ik ga woensdag naar Stoffenspektakel in Zwolle. Deze week vrij, dus perfecte timing. Echt zin in. Ik wil nog een luchtige broek voor de zomer maken en wat jurkjes. Misschien nog een jumpsuit. Genoeg om stoffen voor te vinden.

6 likes

Ik heb een basisboek van annie do it yourself en daar staan leuke, simpele patronen in.
Heb er nog geen 15 euro incl verzenden voor betaald, vind t wel een aanrader.

1 like

Welk patroon heb je gebruikt? Ik wil binnenkort ook eens een flared voor m’n dochter maken.

Mooi! Ik ben ook net een paar maanden bezig en begonnen met dit soort broekjes (maar dan normale voor mijn zoontje) en mijn volgende stap was een broekje met aparte boordjes aan de pijpen en taille:

En eigenlijk heb ik eerst een hoop geïmproviseerd op basis van dit patroon. Bijvoorbeeld: als ik wel gewoon wil omzomen hoeveel langer moet dan de lengte van de pijpen worden? Elastiek onderin de broekspijpen, knoopsgaten met knoopsgatelastiek etc.

Daarna ben ik een truitje gaan proberen:

Dat was een stapje lastiger vond ik met mouwen inzetten en een hals met drukknoopjes (als je vragen hebt in de toekomst laat maar weten. Vond het wat summier omschreven :sweat_smile:).

En momenteel nog een stapje moeilijk met een broekje uit de knipkids. Deze heeft behalve boordjes ook broekzakken, een nepgulp en is compleet doorgestikt.

Kortom: ik zoek steeds naar overzichtelijke patronen waar iets in zit dat ik nog niet kan :grinning:.
Ben er ook helemaal verslaafd aan dus extra jammer dat mijn baby van 7 maanden overdag nog steeds heel moeilijk slaapt (en bijna niet op bed).

1 like

Sorry was even vergeten dat het onder A- lijn jurkje staat . Ik maakte er zelf altijd een omkeerbaar jurkje van. Zie nu ook dat er minder maten gratis zijn

1 like

Heb in het verleden al heel wat van deze jurkjes ( op verzoek) gemaakt. Hier een klein deel er van. Boven A- kant onder B- kant of andersom :blush:

6 likes

Wat ontzettend schattig! Kun je dit ook met tricot maken of heb je katoen/poplin gebruikt?

Vrolijke kleuren voor de zomer :sweat_smile:

4 likes

:rofl: :rofl:

2 likes

Ja , dit is allemaal poplin katoen. Heb het wel eens in tricot gemaakt maar dan niet dubbel.

1 like

Net terug van stoffenspektakel in Zwolle. Mijn hemel wat een drukte. Echt nog nooit zoveel onbeschofte Gerda’s bij elkaar gezien ook. Tig keer zo’n karretje over mijn voeten gehad en echt bij alle kramen was het dringen. Vond het in Zutphen fijner vorig jaar. Maar goed, ik heb dit:

De retrostof ga ik een broek van maken, de paarse bloemenstof wordt een jurk, de bruine stof een blousje en de groene of een blouse of een jurk, ligt eraan wat ik eruit kan halen. Verder nog wat garen, machinenaalden en drukknoopjes gekocht.

16 likes

Wow hele mooie buit! Ik vraag mij af hoe veel anders het nu is dan de lapjesmarkt maar dan druk? Of is het echt groter, goedkoper, … ?

1 like

Eerlijk, ik vind de Lapjesmarkt beter haha. Prijzen zijn hetzelfde en het is niet zo’n mierenhoop. Ik ben zelfs langer bezig met rondkijken daar.

Qua aanbod hebben veel kramen ook wel hetzelfde hoor op stoffenspektakel. Zitten een paar exclusieve winkels tussen, met duurder aanbod ook, maar het is veel bulk toch.

1 like

Oké goed om te weten, haha! Dan houd ik het lekker daarbij :sweat_smile: