Kleding naaien/DIY'en

Het is een papieren patroon , kan het hier dus niet delen. Ik kan de maat voor je overtrekken en per post opsturen. Je hebt er lang wat aan want de zelen zijn lang en kun je dus extra knopen aan zetten en een maatje verlengen

3 likes

Ah superlief maar ik kan hem ook gewoon kopen hoor, ik ga gewoon jacht naar dat boek, ottobre design kids lente 2020. Heb t ff volledig overgetypt voor als iemand anders het ook zoekt haha.

Dank je wel!

Pff ik ben toch een zelfgemaakt broekje kwijt, snap er echt helemaal niks van. 1x aangehad en kan het nergens vinden. Kan hem zo opnieuw maken, heb nog genoeg stof maar wilde de pijpjes iets breder en had beetje gefreestyled dus handiger als ik het broekje zelf heb.

Ben serieus al 2 weken aan het zoeken, echt zo frustrerend.

1 like

Ook prima, ik doe het met liefde , het is een kleine moeite en mooi als je elkaar af en toe eens aan een leuk patroon kunt helpen toch, zolang het geen dagtaak is… maar succes de oudere ottobres zijn vaak nog wel ergens te krijgen

1 like

Niet ergens op de creche/ opvang blijven liggen?

Nee, ze heeft m 1x thuis aangehad en toen moest ie na een half uur al de was in haha.

Mja, ik moet nog eens zoeken.

Vandaag voor t eerst mn zelfgemaakte jurkje aan, zoveel complimenten gekregen. Zo leuk en dankbaar dan.

En bij de stoffenwinkel in de stad wat couponnetjes op de kop getikt, dat is wel leuk aan babykleertjes, je hebt maar weinig nodig. Vind vooral die met stokstaartjes zo leuk, is mijn lievelingsdier.

6 likes

Zoveel cadeautjes al vanmorgen voor mijn verjaardag (ook al met de post)
Maar ook deze!!!’ :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: whoopie!!

:dancingbanana: :dancingbanana: :dancingbanana: :dancingbanana:

36 likes

Gefeliciteerd met je verjaardag ! :birthday: :tada:
Mooi cadeau, heb deze al 8 jaar naar volle tevredenheid, ga je veel plezier van hebben.

1 like

Gefeliciteerd! wat een geweldig cadeau!
En omg de dansende banaan :heart_eyes:

1 like

Gaaf cadeau!! Als mijn Pfaff ooit doodgaat, ga ik voor deze!!

3 likes

Dit word ook echt goed de gebruiksaanwijzing lezen haha! Zoveel handigheidjes en nieuwe dingen dan mijn rechttoe rechtaan Pfaff :heart_eyes:

Oh wat gaaf! En van harte!
Veel naaiplezier gewenst :sunny:

2 likes

Ugh ik wil een jurkje maken voor m’n dochter, van hydrofiel/mousseline stof. Maar ja, dan moeten er knopen op.
En. Ik durf dat niet. Dus ik begin er niet aan. :sweat_smile:

Iemand tips? :disguised_face:

2 likes

Knopen zijn echt een van de makkelijkste dingen ooit als je een machine hebt die knoopsgaten kan maken! Dan hoef je letterlijk alleen het pedaal in te drukken en maakt ie vanzelf een perfect knoopsgat.

1 like

Ja. Dat heb ik. Maar het lukt dus niet…
Dus ik doe iets verkeerd… maar de machine is best wel oud, en op een of andere manier lukt t dus niet… misschien moet ik effe een rest lapje pakken en filmen wat er gebeurd :sweat_smile:

Nou. Ik ben een uurtje gaan kloten, maar gooi dat hele ding het liefst vanaf m’n zolder kamer op de stoep.
Argh ik kan er zo slecht tegen als het niet lukt :disguised_face:.
Heb het op m’n Facebook naai groepen gezet, wie weet heeft iemand een tip…

Zijn drukknoopjes dan geen optie ?

1 like

Mijn antieke machine heeft geen eens die optie dus ik doe het zonder speciaal voetje en gewoon met de zigzagsteek, is niet moeilijk :slight_smile: Korte steek, middelgrote zigzag doe ik meestal

1 like

Strijk je wel vlieseline tussen de stof waar het knoopsgat moet komen? Anders pakt ie niet. Verder kan ik zo snel niks bedenken waardoor het kan mislukken.

Ah voel me bijna schuldig dat ik je heb aangemoedigd. Balen zeg! Ik kijk altijd op YouTube de video’s met specifiek mijn model en type naaimachine, maar dat heb je vast al gekeken? Hopelijk kan iemand je helpen en is het maar iets kleins.

1 like

Volgens mij zag ik je vraag langskomen toevallig! Ik ben ook een beginneling en heb elke keer hetzelfde probleem, maar dan met een ‘moderne’ machine. In ieder geval als je probleem is dat hij gewoon rechtuit naait in plaats van een knoopsgat.

Bij mij ligt het dan aan de stand van dat hendeltje links van het voetje. Ik vergeet ook steeds weer hoe hij moet, maar bij mij moet hij dan volgens mij voor dat plastic dingetje van het voetje zitten. Dus iets naar je toe trekken en ervoor haken. Weet het niet zeker, dus zal straks nog even voor je kijken.

Edit: oh ik lees nu pas de reacties op Facebook en als dat inderdaad jouw bericht was is het je inmiddels gelukt haha

1 like