Kleding naaien/DIY'en

Heb ook gelezen dat dat juist wordt afgeraden omdat je alles zo meer naar binnen blaast! Dat zie ik iig alle boomers op een naai-facebookgroep zetten (en naar mijn gevoel hebben die boomers wel vet veel ervaring :stuck_out_tongue: )

Maar idd volgens mij kun je het prima zelf doen, doe ik wel, maar mijne is ook wel heel oud en simpel

1 like

Ik houd er wel even een stofzuiger bij, doe het al jaren zo en ik naai best veel.

Nee dat is niet voldoende. Moet worden nagekeken, even gesmeerd en zulks!
Ik heb wel zo’n potje lucht maar kan er eindelijk net niks mee.

1 like

Ik heb zo’n hekel aan patronen tekenen en knippen 🫠 daardoor stel ik echt vaak projecten uit

2 likes

Same, maar vaak als ik bezig ben dan ga ik wel lekker.

Ben nu bezig met een hoes voor de Stokke Tripp trapp new born en baby set.
We hebben de stoel en accessoires via marktplaats maar ik vind de stofjes niet leuk (twee verschillende) en smoezelig.
Had vandaag weer naailes, vind het echt heel leuk en leerzaam :sunglasses:

3 likes

Ah ja maar dat is wel fijn denk ik, naailes! Ik heb dat nooit gehad en kom er tot nu altijd wel uit, maar lijkt me wel fijn om elke week bijv zo’n momentje te hebben!

Heb een lockmachine gekregen maar die staat nog in de doos. M’n bureau waar ik altijd aan naai is even weg, dus heb geen ruimte om het helemaal uit te zoeken. Maar dat zijn wel dingen waarbij het fijn is iemand dingen te kunnen vragen!

Heb nu de patronen van m’n nieuwe project geknipt, nu de stof nog knippen :joy:

2 likes

Al maaaaaanden lees ik mee in dit topic en nu eindelijk het naaihoekje in m’n slaapkamer afgemaakt en m’n eerste tuinbroek gemaakt (haha de rest van mn slaapkamer is nog een zooi zoals je ziet op de foto). Ben zo trots op mezelf! Broek gedeelte is van een patroon van Burda van ik denk de jaren 80 en de bovenkant heb ik zelf bedacht.

22 likes

Zoo leuk! Ben nu ook helemaal into tuinbroeken maken! Love deze :slight_smile:

3 likes

Ik heb m’n machientjes weggebracht voor onderhoud en voel me zo alleen :sob::sob:
Nee hoor, zo erg is het niet, ik kan nu de hele stapel die er ligt om geknipt te worden wel wegwerken!

2 likes

Onderbroekenlol!!

Hipsters op verzoek van een 10-jarige want “deze zitten zo lekker” :joy:
En ik heb weer wat resten opgemaakt. No waste!

21 likes

Met koningsdag een naaimachine op de kop getikt. Echt blij met de aankoop, want ik wilde een basic machine van Lidl aanschaffen en die kwam ik tegen in bijna ongebruikte conditie. Als iemand nog een fijne naaicursus weet voor een absolute beginner (video’s of gewoon ergens fysiek in Amsterdam of Utrecht)?

In Utrecht heb je nu de sewing club, dat ziet er altijd super leuk uit. Zelf geen ervaring maar een collega van mij heeft er laatst leren naaien en was er over te spreken https://thesewingclub.nl/ heb zelf ooit een blauwe maandag naailes genomen maar toen zat ik tussen alleen maar bejaarden. Was niet helemaal de vibe waar ik voor ging. Ben na 1 les niet meer gekomen ondanks dat ik 10 lessen had gekocht :sweat_smile:

2 likes

Mijn trouwjurk schiet al op:

Maar ik heb echt zwaar onderschat hoeveel werk het is en hoeveel ik met de hand moet naaien. :’) Ga vanmiddag de rok knippen, spannend!

45 likes

Ben heeeel benieuwd naar het eindresultaat maar jij zelf waarschijnlijk ook :wink:

2 likes

Pf ik wil een kinder tshirt maken om te kijken wat ik tegen kom (doel is om mijn eigen shirts te kunnen maken), maar zijn jullie ook altijd al bekaf na het printen/ tekenen/ uitknippen? :joy: ik zit helemaal te trillen man

Ik doe vaak het overtrekken en uitknippen op 1 dag en dan de andere dag alles naaien.
Soms ben je wel even bezig met knippen/overtrekken.

Morgen gaan mijn naaimachine en lockmachine voor onderhoud.
Moet gelijk even afkicken :joy::joy:
Dit zijn mijn laatste 3 projecten. Moet alleen op het kussentje nog een knoopsgat maken zodat de beugel erdoor kan.
Konijn is voor de visualisatie hahaha :joy::joy:

13 likes

Heeft iemand ervaring met Closetcore Patterns? Ik heb er een paar op het oog, waaronder deze. Heb net van een vriendin een tof groen linnen/canvas stof gekregen waar ik volgens mij precies zo’n pakkie uit kan halen :smiley:

5 likes

ja ik doe dat vaak ook op de ene dag, en dan heb ik daarna geen zin meer. Het naaien vind ik leuk maar dat knippen niet (en dan vind ik knippen en plakken al beter dan overtekenen… :stuck_out_tongue: )

1 like

Ik zei het gisteren nog, ik moet het ook in etappes doen. En op YouTube lijkt het natuurlijk alsof ze het in drie uurtjes ‘even’ doen, maar ben zelf altijd aan het klungelen met nameten/ verkeerd knippen/ spoeldraad vervangen/ etc :sweat_smile:

1 like

Ja ik heb Pietra gemaakt van Closet Core. Ben er positief over, maar heb wel met zo’n sewalong video meegedaan. Weet niet of ik anders uit de omschrijvingen was gekomen.

1 like