Ja ik heb Pietra gemaakt van Closet Core. Ben er positief over, maar heb wel met zo’n sewalong video meegedaan. Weet niet of ik anders uit de omschrijvingen was gekomen.
Mijn naaimachines zijn voor onderhoud weg en ik mis ze nu al
Een luchtige wikkelbroek (wrap pants), een patroon van Diana Mode uit de jaren 90. Oorspronkelijk met knoopselastiek, maar ik heb voor de makkelijke weg gekozen. Hij is heerlijk luchtig!
Oh er staan hele goede filmpjes op YouTube!
Nice, dan heb je 2 splits toch ook? Maar hoe is dat met naar de wc gaan, losmaken en bij elkaar proppen en op je schoot leggen?
Klopt! Achteraf had ik iets minder stof kunnen gebruiken want een beetje moeite doen voor de split.
Haha ja als je naar de wc moet maak je de knoop op je rug los en leg je het op je schoot
Ik heb de Nicks van Closetcore. Prima te doen!
De mijne zijn van maandag tot de week erna woensdag weg geweest. Huilon. Maar heb ze weer en ben blij dat m’n locker weer gesmeerd is, was ook zeker wel nodig
Mijn oudje moet ook echt geolied worden , maar ik kreeg zelf de bovenkant er niet af.
Lockmachine moet even opnieuw ingesteld worden want die skipte een steek eens in de zoveel.
Maar ik wil gewoon verder kunnen met mijn projecten
Tip voor mensen in de buurt van de Zaanstreek,
Op donderdag en zaterdag staat een kraam met goedkope stoffen al vanaf een euro per meter
Op de Rozengracht in Zaandam
Ik naai zelf niet, maar las net in Libelle België dat ze gratis naaipatronen aanbieden:
https://www.libelle.be/naaipatronen/
Wat attent van je om het hier neer te zetten, dankjewel, ik ga eens kijken
Er zijn meerdere kortingen met moederdag, ik geloof Knip 1+1 gratis en Closet core patterns 20% korting! Had enthousiast de overalls besteld bij die laatste, maar daar komen daarna nog allemaal taxes op en dan is het eigenlijk net zo duur als dat het geadverteerd werd Beetje jammer wel, haha. Maar goed wilde 'm toch een keer maken!
Ik heb zojuist een compleet impulsieve aankoop gedaan in de kringloop. Ik heb een naaimachine gekocht
Ik vond hem mooi en ik denk dat het ook een goede prijs is en volgens mijn zeer beperkte kennis is Bernina ook wel een goed merk.
De laaste keer dat ik iets genaaid heb was een carnavalspakje toen ik 15 was. Maar ergens lijkt het me heel leuk, ik ben wel handig met handwerkhobbies, ik kan goed breien en haken. Al heb ik helemaal geen tijd voor een nieuwe hobby
Dus voorlopig gaat hij in de kast denk ik.
Even jullie ‘professionele’ mening, heb ik hier voor 75 euro een goede koop gedaan?
Alles functioneert goed en ik heb garantie. Het is een Bernina 807 uit 1978.
Wat een vondst! Bernina is inderdaad wel een goed merk en zo te zien is hij ergens onderhouden geweest. Voordat je 'm gaat gebruiken zou je kunnen vragen bij een fourniturenzaak of de machine een beurt nodig heeft.
Welke steken kan de machine?
Ik word steeds enthousiaster, heb al een naaiboek geleend voor na mijn vakantie en zie goede reviews op internet over de machine. Volgens mij is t een degelijke machine. Ik ga hem zeker eerst laten controleren voor onderhoud.
Hij kan ondestaande steken. En ik lees ook iets met buttonholes.
Gaaf! @SleepingBeauty
Ik heb vandaag m’n eerste naailes gehad. Had het helemaal naar m’n zin en de tijd vloog. Begin met kleertjes voor m’n dochter want die zijn niet zo groot en mocht het niet helemaal top zijn groeit ze er zo weer uit.
Het moet nog zomer worden maar vandaag een heerlijk zacht omkeerbaar herfst/winterjasje gemaakt voor a.s. baby van nichtje
Oooo zo lief! Heb je hier een patroon van?
Ja, aantal jaren geleden al gekocht, kan even niet op de naam komen, zal even kijken
Is van mind the whale