Kleding naaien/DIY'en

Eindelijk maar eens een rok gemaakt. Had zoiets gezien bij de Costes maar ik ga geen 60€ betalen voor een rok die ik zelf kan maken :grin:

37 likes

Tijdens het scrollen dacht ik dat dit maïskolven waren dus dat past mooi helemaal in het thema :star_struck:

Had vandaag een les om mijn lockmachine beter te leren gebruiken.
Heb daar wel echt een hoop aan gehad.

9 likes

Mijn zeehondje wil ook naaien 🥹

14 likes

Geamputeerde oortjes?? Mijn buren hebben er toevallig ook zo een, konden wel broertjes/zusjes zijn.

1 like

Ja, allebei idd! Mijn kleine zeehondje :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Maak een hoedje 🥹

2 likes

We hebben al een hoedje van papier gemaakt. En ook gezongen :smiling_face_with_tear:

16 likes

Pussy hat? :ok_hand:

3 likes

Ik ben groot fan van de Barbie animatiefilms (dit klinkt heel kinderachtig haha maar het is jeugdsentiment en zijn super interessante films op zich, heb er zelfs mijn universitaire masterthesis over gedaan). Ben ook helemaal obsessed door de styling van de Barbiefilm van Greta Gerwig die komende maand uitkomt, dus heb besloten de outfit die Margot Robbie draagt tijdens het skaten (de cowgirloutfit) na te maken :rofl:.

deze dus

Gisteravond en vanochtend gewerkt aan de top, die is nu zo goed als af. Alleen het lint en de decoratie mist nog, die doe ik als ik ook de broek af heb. Ben wel al tevreden, hij is beter gelukt dan gedacht!

38 likes

Geweldig!!!

4 likes

Deze lockmachine met heel veel garen erbij via het (digitale) prikbord hier uit de buurt. Voor €60. Van het weekend ophalen, zoveel zin om te gaan naaien. Heb nu alleen een gewone naaimachine.

22 likes

Jeetje, wat een goede koop, het garen alleen is al meer waard :ok_hand:

4 likes

Jaa ik heb nog €50 voorgesteld maar meteen ook wel spijt, want zag van die lieve oude mensen voor me. En toen stuurde die man een berichtje dat z’n vrouw er minimaal €60 voor wil en dat de garen idd al meer dan €60 waard zijn.

Mijn naaimachine is het voorbije weekend kapot gegaan, kortsluiting in de motor. Ze was van mijn moeder, een Brother van 43 jaar oud, dus is niet meer echt de moeite om nog te laten repareren. Ik zat net in een goeie naaiflow dus ik wil nu meteen een nieuwe machine, kan niet wachten om zaterdag naar de naaimachinewinkel te gaan :grin: Ik denk dat ik maar voor een nieuwe elektronische ga, maar ik vind het ergens wel jammer dat die nooit meer zo lang zullen meegaan als zo’n goeie oude mechanische machine. Anderzijds zijn al die extra functies natuurlijk wel fijn om mee te werken. Als er iemand een specifieke aanrader heeft (budget is denk ik max. 900 euro ongeveer), ik hoor het graag :blush:

2 likes

Maandje niks gemaakt, maar in Engeland heb ik wat wol gekocht want ik wilde voor onze puppy zelf een treat pouch maken. Best goed gelukt!

Heb nu nog genoeg stof over voor nog een zakje en zo’n schattig driehoeksjaaltje.:smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb gewoon de eerste beste tutorial op YouTube gebruikt.

25 likes

Dit weekend heb ik eindelijk weer tijd (en is het fris genoeg in mijn kleine zolderhuisje) om te naaien! Ik wil deze maken: Mindy Dress

Maar nu raden ze aan om een stof te gebruik met ‘a bit of a body’ zoals katoen. Nou naai ik altijd met katoen maar voor dit model heb ik een printje op het oog en die stof is viscose. Ik heb het ook al in huis en het is wel echt een beetje van dat glibberige viscose (niet heel heftig, maar wel soepelvallend).

Zou dat mooi vallen met dit model? Het enige wat ik me kan bedenken is dat het misschien sneller ‘afzakt’ bij de schouders of dat de mouwen iets minder ‘poofy’ worden? Wat denken jullie? Heb ook nog wel katoen maar wil gewoon een leuk jurkje maken voor vakantie haha.

Heeft er iemand trouwens nog een aanrader/leuk patroon voor shorts? Ik zag dat rosery apparel morgen een tutorial er voor upload dus misschien die, maar een hoge taille vind ik ook altijd mooi. Wil eigenlijke en setje maken van dezelfde stof, zodat het lijkt op een playsuit maar dan minder onhandig haha.

Goh hij zal een stuk slapper hangen met zulke stof. Is aan jou of je dat mooi vindt. Beetje zoals het gele voorbeeld. Heb je al gekeken op insta op #fibremoodmindy ?

1 like

Ja het leek me idd al dat het meer lijkt op die gele, want die stof ziet er ook soepelvallend uit/niet als katoen. Weet niet zo goed of ik dat mooi vind, mmmm! Misschien maak ik van die viscose anders wel het setje shorts/shirt.

Oh nog niet op insta, wel op youtube maar daar werd ik nog niet wijzer van. Ik ga even kijken, thanks :slight_smile:

Ik heb een elektrische machine die al bijna 30 jaar mee gaat dus ze hoeven niet per se korter mee te gaan als je een goede hebt!

1 like