Je zou van de viscose ook een wijde, flowy lange broek kunnen maken (culotte o.i.d). Vind ik zelf altijd super lekker als het warm is. Plak je ook niet zo aan stoelen
Ja ik ben uiteindelijk niet voor die viscose gegaan omdat 'ie enorm doorschijnt (en ook nog licht is van kleur), dus helaas ook niet voor een broek! Maar een culotte maken staat sowieso hoog op mijn lijstje, of uberhaupt een wijde broek haha.
Het is verre van het niveau wat jullie allemaal maken qua kleding etc. Ik heb laatst een hondenkussen gemaakt. Hij is niet geheel recht maar ben er best trots op. Heb verder helaas niet het geduld om achter het naaimachine te zitten en echt iets moois te maken qua kleding.
Voor nu ligt hij nog opgeborgen want wil niet dat hij door puppy tandjes al kapot is
Lekker fleurig! Weer eens iets anders dan print van pootafdrukken of botjes
Ik ben echt nog niveau beginner. Wilde een gilet maken voor m’n dochter maar het is zo erg mislukt. Ben bang dat ik denk een hobby te hebben gevonden waar ik dus niks van kan en heb ook echt net een lockmachine aangeschaft (wel 2e hands).
Probeerde dus voor het eerst biaisband aan te zetten maar wat een klote klus is dat zeg. En hoe krijg je dat rond bij armsgaten zonder het te vouwen?
Hieronder m’n gefaalde project. Ga denk ik nog wel biaisband aanzetten rond de rest, om te oefenen. Naast dat het niet mooi genaaid is, is het ook een hele dikke band geworden en dat vind echt lelijk.
Nouja, hieronder foto’s, niet te veel uitlachen alsjeblieft.
En aan de bovenkant heb je 2 van die uitsteeksels. Hoe zorg ik er voor dat ik dat een volgende keer niet heb? Of kan ik gewoon knippen?
Iedereen die tips heeft: graag!
Ik naai al bijna 20 jaar af en aan, maar biaisband heb ik een tijdje geleden voor het eerst geprobeerd en ben voorlopig genezen. Wat een verschrikking. Terwijl ik echt wel netjes, mooie en draagbare dingen kan naaien. Geef dus niet op en maak eerst wat meer makkelijke dingen, dan krijg je er veel meer plezier in! Vergeet die stomme biaisband, het ligt niet aan jou
Dat geeft hoop!
Ik ben uiteindelijk voor deze Juki gegaan, is wel een elektronische maar zonder bv. een touch screen (of überhaupt een schermpje) zodat die hopelijk wel lang kan meegaan.
Hoe zet je het er nu aan?
How to Attach Bias Tape Misschien heb je hier iets aan. Ik zou het lostornen en opnieuw doen😬
Nee joh, je moet alleen niet verwachten/hopen dat je direct prachtige en foutloze dingen maakt! Ik zou idd ook verder gaan met wat makkelijkers: het is veel leuker als het je beter af gaat en je niet elk moment zit te struggelen achter de naaimachine. Misschien proberen om wat baby/kinderkleding van tricot te maken zoals de ‘ringer tee’?
Volgens mij is dat ook een best dikke stof of niet? Dan is het nog moeilijker om biaisband netjes te krijgen!
Gewoon blijven oefenen en veel youtubefilmpjes kijken. Komt echt vanzelf goed! En het strijken tussendoor niet overslaan!
Nee joh, naaien vereist heel veel oefenen! Dus geef niet meteen op <3
Wat betreft het biasband - het is ook een gewatteerde stof dus dat maakt het ook nog lastiger, want dat glijdt veel sneller weg. Wees niet te streng voor jezelf!
Je hebt veel tutorials op youtube waar je dingen kan vinden, zoals deze bijvoorbeeld:
Ik heb op you tube tutorials gevolgd, tot ik het snapte. En dat waren veel filmpjes.
Ik denk dat je de verkeerde kanten op elkaar hebt genaaid. Sowieso is t handig om te starten met wat t mooist moet worden. Kan vanavond wel even zoeken welk filmpje ik t beste vond als je wilt
Dank voor je berichtje. Was gister nogal chagrijnig. Gelukkig is biaisband dus blijkbaar lastig dus voorlopig maar niet meer gebruiken haha.
@Rainydays Thanks! Had nu ook een YouTube filmpje opgezocht en zag er best makkelijk uit maar dat was ook een recht stuk.
@crazyplantlady ja ik ga idd broekjes oid voor m’n dochters maken, ff iets wat ik vaker heb gedaan en wel kan haha
@Branko @ciselering ja het is inderdaad gewatteerd dus daardoor wat dikker. Voorlopig eerst even projecten zonder biaisband
Haha ja dat was niet zo slim achteraf gezien. Ik ga gewoon verder met makkelijkere dingen!
Ik vond het begin heel frustrerend omdat ik steeds niet snapte waarom mijn machine niet deed wat ik wilde. Dus denk eigenlijk dat het allerbegin wel fijn is om face-to-face te leren. Maar je kunt gewoon met een tutorial beginnen. Je kunt altijd hier op het forum om hulp vragen of alsnog ergens een lesje nemen als je er niet uitkomt!
Ik ben deze tas aan het maken.
Van deze video.
Hij wordt volgens mij heel leuk. Alleen ik kan het hengsel niet aan het tasgedeelte vastmaken. Ik heb niet zo veel ruimte onder mijn voetje. Heb al geprobeerd om zonder voetje te naaien, maar dat kan blijkbaar niet.
Denken jullie dat ik die laatste deel door een kleermaker kan laten doen? Of doen zij zoiets niet?
Sorry voor driedubbelpost, maar ik wilde nog een tip delen.
Ik wilde eerst het boek van DIY Daisy niet kopen omdat ik veel van die boeken vind tegenvallen. Vaak heel basic patronen die je overal kunt vinden. Maar ik heb hem toch gekocht omdat ik een bepaalde top wilde maken. Maar er staan echt super leuke dingen in dit boek, die allemaal heel makkelijk zijn om te maken. (Lijken, ik heb nog niets gemaakt.)
Wel ook heel veel super simpele dingen die al 100 keer gedaan zijn zoals een canvastas en scrunchie enzo. Maar alsnog mn geld waard!
Oh ja dat is onhandig haha
Ik heb een keer bij de schoenmaker het borstbandje van mijn backpack aan de schouderband laten naaien. Hij had een soort naaimachine zonder voet inderdaad (leek in geen verste verte op een gewone machine haha) dus je kunt het altijd vragen of ze het voor je kunnen doen.
Late reactie maar zoals ik kan zien heb je de verkeerde kanten gebruikt. Eigenlijk is de band een soort hoesje voor om een naad.