Kleding naaien/DIY'en

Knap!!:clap: . Mooi die mouwen ook en de bijpassende nagelallak :heart_eyes:

2 likes

Thanks! Van Driessen stoffen, maar die hebben ze niet meer.

@Sartrix thanks, heb maar drie kleuren nagellak in huis dus dat was een mooie toeval :relaxed:

1 like

Wat is ie mooi gelukt! Ik ben echt heel toevallig ook net met deze stof aan de slag geweest. Had ook nog wat over dus een matchende jurk voor mn nichtje gemaakt haha! Niet de meest charmante foto, maar wel de enige samen. Is mijn eerste jurkje voor mezelf, maar ook kindermaatje. Maar vind die van jou echt super goed gelukt! Heel mooi!

17 likes

Och wat is dit schattig :smiling_face_with_three_hearts: je nichtje zal wel heel trots zijn!

2 likes

Prachtig! Heel netjes en passend gemaakt

4 likes

Weer 2 simpele pofbroekjes voor m’n dochter gemaakt :slight_smile:

24 likes

Wat leuk! Welk patroon heb je gebruikt?

2 likes

Super schattig😍

1 like

Wat lief!

@Marqant die mouwen zijn zo mooi!

Ik heb ook eindelijk weer een jurk afgemaakt. Gebaseerd op de Elma van Fibremood, maar ik wilde geen knoopjes dus heb er een rits ingezet. Verder de rok aangepast naar een halve cirkel rok en de mouwen aangepast. Ik ben er zooo blij mee!

34 likes

@ Saray. Nieuwe hobby er bij?

:stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Dank je wel!! Zo’n heel simpel bloomer patroon en dan de pijpjes langer gemaakt!

2 likes

Ik heb sinds kort een lockmachine en wil er een broek op inkorten. Alleen ik denk dat de draadspanning niet goed is, want er zitten allemaal lussen aan. Ik heb alleen geen idee waar je dit aanpast. Heb deze tweedehands gekocht, zonder beschrijving. Iemand een idee?

2 likes

Zoals ik het nu zie staat je spanning te laag.
Wat ik vaak doe is een restje van de stof gebruiken en dan aan de knoppen draaien tot je de goede settings heb te pakken.
Jouwe lijkt heel erg op mijne en dan zou ik de spanning voor nu instellen op
5563 als je van links naar rechts de nummers instelt.
Dat werkt bij mij bij de meeste stoffen het beste

2 likes

Zo leuk om alles voor het eerst te ontdekken! Tof je dat een machine hebt gekocht. Je draadspanning regel je met de grote verticale draaiknoppen aan de voorkant. Iedere machine heeft een eigen ideale spanning die ook per stofsoort verschilt.

Online vind je alle handleidingen terug. Als ik snel kijk is dit die van jou: Toyota SLR4D handleidingen. Vanaf pagina 4 zie je met prentjes wat iedere knop doet, welke draad dan losser of vaster gaat. Je probeert best eens op een testlapje uit tot je op de juiste spanning komt.

Deze tabel vind ik terug in deze handleiding.
afbeelding

2 likes

Heb je al op youtube gezocht , toyota lockmachine inrijgen ?

Ik zeker, heb de handleiding ook in huis :joy:
Denk dat je @jahoor bedoelt

3 likes

Wat lief al jullie reacties! Ik heb een oude broek die m’n moeder ooit heeft ingekort en die nu echt op is als proefje. Ik heb exact dezelfde broek nieuw gekocht en die wil ik met de lockmachine inkorten. Dus ik test eerst op de oude versleten broek. Ik ga eens pielen met de draadspanning.

Nog een vraagje. Kan ik überhaupt wel deze broek inkorten met de lockmachine? In m’n hoofd was t best makkelijk maar heb het idee dat ik hem zo moet naaien en dat kan niet onder de naaimachine want dan zit de stof aan de verkeerde kant. Help haha.

@Flopsyunicorn draadspanning heb ik nu 5563 staan en dat werkt goed, thanks!

2 likes

Zijn er mensen die hier zowel breien als naaien? Ik ben op zoek naar ervaringen over of breien echt laagdrempeliger is uiteindelijk. Ik heb sinds twee jaar een naaimachine en vind dat heel leuk, maar ook elke keer weer een onderneming. Ik vraag me af of breien, als je het eenmaal geleerd hebt, wat laagdrempeliger is en makkelijker als je bijvoorbeeld moe bent of iets wil doen waarbij je niet te veel koet nadenken. Hoe is jullie ervaring daarmee?

2 likes

Heb wel eens gebreid en ik vind het laagdrempeliger dan naaien, maar ik vind haken nog makkelijker dan breien. Ik heb dat veel sneller onder de knie gekregen dan breien. Ik haak het meest, borduur sommige fases en naai af en toe.

1 like

Ik ben geen breiwonder, maar in de tijd dat ik veel breide kon ik dat inderdaad semi-gedachteloos doen op de bank. Met naaien moet je niet proberen iets gedachteloos te doen, haha. Dus in die zin is het wel toegankelijker.
Voor mij is borduren uiteindelijk de handwerk-hobby waar ik het meeste tijd aan besteed. Maar als het je doel is om echt kleding te maken heb je niets aan borduren natuurlijk.

1 like