Hoe hebben jullie je naaimachine en materialen opgeborgen? Ik heb alles een beetje in losse dozen, maar ik vind het heel irritant dat het daardoor altijd zo’n ontploffing in huis is als ik wat wil maken. Dan moet ik die doosjes overal en nergens vandaan halen. Dus ik moet het maar eens knap gaan opbergen.
Ik heb zon opbergbox staan, waar je evt ook op kunt zitten. Daar doe ik alles in waar ik mee bezig ben.
Zoiets
Er bovenop staat wat los groot speelgoed
Ik wil graag dit jurkje maken
Voor het bovenstuk moet je 2 rechthoeken knippen die elk de breedte van je ‘bust measurement’ hebben. Is dat je borstomtrek (dus bovenop je borsten, op het breedste punt)? Wordt dat dan niet super breed als je 2x je borstomtrek als omtrek van je bovenstuk hebt?
Ik heb laatst de rosebud raglan top van diy daisy gemaakt. Die is bijna hetzelfde, maar dan alleen een top.
Ik moest daarvoor mijn omtrek nemen over het breedste punt van mijn borsten, helemaal rond mijn armen. Die maat delen door 2, en dan + 2 cm voor de naadtoeslag. (En dat natuurlijk twee keer, want je hebt een voor en achterpand nodig. )
Dit werd heel ruim, maar wel gewoon goed omdat het zo puffy hoort te zijn natuurlijk. Denk dat de berekening van Daisy uiteindelijk niet extreem afwijkt van deze berekening.
Ohh maar je deelde de omtrek (ok wel inclusief armen, die heb ik niet meegerekend) dan wel door 2? Ik verwachtte dus ook de borstomtrek door 2 te moeten delen, of toch x0.75 te moeten doen ofzo. Want nu heb ik dus een voor én achterpand die elk de breedte hebben van mijn borstomtrek
Nu ja, ben intussen al begonnen met knippen, we gaan het zien
Eindelijk weer eens wat gemaakt Net voor mijn vakantie snel nog een jurk gemaakt. Mindy van Fibre Mood. Hoorde een rits bij maar heb ik zonder gemaakt. Gemeten maat zou 40 zijn maar heb een 38 gemaakt en vind ‘m nog iets te wijd en hij zakt af bij mijn schouders. Vind de neklijn wel cool dus wil sowieso hier nog wel een hack (top) van maken!
In een lekker kreukelstofje
Wat staat die kleur je goed! Ook een heel toffe jurk, mooi gedaan.
Ja echt mijn lievelingskleur! Had me ooit voorgenomen om wat meer mooie neutrale kleuren te gebruiken, maar dit is pas de 1e keer. Ga altijd voor een hysterische bloemenprint
Ha, je kunt zo in een modeblad, prachtig plaatje zo, de jurk en de achtergrond!
Lieeeef dankjewel! Ik wilde ‘m persé maken voor vakantie zodat ik een leuke locatie zou hebben voor foto’s haha
Ongevraagde tip, maar als je dat afzakkenvwrvekend vindt, je hebt van die speciale lusjes die je erin kunt naaien waarin je je bh bandje vast kunt klikken.
Heb ik van een coupeuse uit een grote modewinkel geleerd, hebben ze bij een jurk van mijn moeder gedaan. Je ziet er niets van, maar t blijft wel mooi zitten.
Ohh ja dat heb ik wel eens eerder hier als tip gekregen maar was ik alweer vergeten, dus dankjewel daarvoor
Is het zoiets: Prym Schouderbandhouders - 4 stuks | bol.com
?
Ja. Alleen zijn die bij mijn moeder wel veel kleiner voor mn gevoel maar moeilijk inschatten van een plaatje.
Zonde toch, als je het daarom niet draagt!
Ik wil graag beginnen met naaien maar ik weet helemaal niks haha. Hebben jullie tips voor naaimachines? Of is een lockmachine beter?
Lockmachine is extra, naaimachine heb je sowieso nodig dus daar zou ik mee beginnen.
Weet je een beetje wat je zou willen naaien? Katoen en tricot gaat al snel op een redelijk simpele machine, voor bijv spijkerstof heb je een zwaardere nodig.
Edit: wil je het gelijk goed doen? Of vooral oriënteren en gaan proberen? Dan zou ik voor een singer bij de lidl bijvoorbeeld gaan. Dan kun je eerst proberen of je het echt leuk vindt.
Heeft iemand leuke patronen voor baby/kinderkleding?
Ik heb twee stukken stof gekregen van de buren. Nu zou ik hiervan wat voor hun dochtertje (bijna 1 jaar) willen maken
Ah oke haha. Ik wil het gelijk goed doen, ik zal nog eens goed rondkijken dankjewel!
Je kunt ook kijken naar een tweedehands machine! Bijv. in een speciaalzaak (heb je ook online). Ben zelf ook niet zo ervaren maar merken als Husqvarna, Pfaff, Bernina zijn goed. Brother heeft geloof ik ook goede modellen. Singer van de laatste jaren moet je laten staan. Tot zover wat ik heb opgepikt Yuki is ook goed geloof ik!
Zelf heb ik een bijna antieke machine uit de jaren 60 van de kringloop, maar daar kun je bijna alles mee en die is sterker dan heel veel machines! Dus een echt ouder model (bijv. uit jaren 90) kan echt heel goed zijn, mits onderhouden
Zou ik eerder doen dan zo’n Lidl-ding.
Zo te zien is het geen tricot maar allebei een katoenen stof? Dan zou het A-lijn jurkje van de dromenfabriek misschien leuk zijn. Ik maak ze meestal omkeerbaar maar je kunt ook andere variaties toepassen bijv. bovenstuk tot 2 cm onder de oksel afknippen + 1 cm naadtoeslag en dan het onderste deel een rechte lap ( 1 1/2 of 2 x de breedte) en dat gerimpeld er aan zetten
Ik weet niet precies wat voor stof het is.
Zit wel veel rek in.