Kleding naaien/DIY'en

Help! Ik wilde weer een giletje naaien met mijn overgebleven gewatteerde stof en had daarvoor eigenlijk dit stofje bedoelt

Maar nu vond ik ineens deze net bij de kringloop die me ook wel heel mooi er hij leek (plus het is vrij doorzichtig en verder niet echt te gebruiken denk ik)

Welke zouden jullie doen? Ik neig naar die ‘nieuwe’, maar dan moet ik ‘m ff snel wassen en kan ik niet meteen verder (vind ongewassen dingen van de kringloop vies haha)

• De geborduurde stof
  • De donkere roze bloemetjes

0 stemmers

Poll weer gesloten haha, sorry jongens ook ergens anders stemden de meesten op die geborduurde stof, maar mijn hart zegt toch die donkere kleinere bloemetjes :stuck_out_tongue: Maar die andere roze ga ik zeker nog eens gebruiken voor iets soortgelijks!

1 like

Vandaag het naaimachine van m’n schoonmoeder opgehaald om te lenen tijdens de vakantie van m’n naailes en gelijk lekker bezig geweest.

Eerste keer een shirtje in elkaar gezet en broekje ook grotendeels al moet ik dat nog afwerken.

Eind van de week mag ze het aan en waarschijnlijk is ze er volgende zomer uit gegroeid :joy:

11 likes

Heel leuk, wat een grappige stof :heart_eyes:

2 likes

Super leuk printje!

2 likes

Best wel trots op mijn nieuwe jurk, dus ik show ‘m even ondanks dat ik geen goede spiegel heb :relaxed:Denk wel het moeilijkste wat ik tot nu toe genaaid heb. Ook omdat ik meestal Fibremood patronen maak en dan zijn de aanwijzingen van de Burda toch erg minimaal en cryptisch. Het is dit patroon: https://www.burdastyle.nl/viscose-jurk-109-burda-style-08-19.html

56 likes

Mooi gelukt!

1 like

Knap!!:clap: . Mooi die mouwen ook en de bijpassende nagelallak :heart_eyes:

2 likes

Thanks! Van Driessen stoffen, maar die hebben ze niet meer.

@Sartrix thanks, heb maar drie kleuren nagellak in huis dus dat was een mooie toeval :relaxed:

1 like

Wat is ie mooi gelukt! Ik ben echt heel toevallig ook net met deze stof aan de slag geweest. Had ook nog wat over dus een matchende jurk voor mn nichtje gemaakt haha! Niet de meest charmante foto, maar wel de enige samen. Is mijn eerste jurkje voor mezelf, maar ook kindermaatje. Maar vind die van jou echt super goed gelukt! Heel mooi!

17 likes

Och wat is dit schattig :smiling_face_with_three_hearts: je nichtje zal wel heel trots zijn!

2 likes

Prachtig! Heel netjes en passend gemaakt

4 likes

Weer 2 simpele pofbroekjes voor m’n dochter gemaakt :slight_smile:

23 likes

Wat leuk! Welk patroon heb je gebruikt?

2 likes

Super schattig😍

1 like

Wat lief!

@Marqant die mouwen zijn zo mooi!

Ik heb ook eindelijk weer een jurk afgemaakt. Gebaseerd op de Elma van Fibremood, maar ik wilde geen knoopjes dus heb er een rits ingezet. Verder de rok aangepast naar een halve cirkel rok en de mouwen aangepast. Ik ben er zooo blij mee!

34 likes

@ Saray. Nieuwe hobby er bij?

:stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Dank je wel!! Zo’n heel simpel bloomer patroon en dan de pijpjes langer gemaakt!

2 likes

Ik heb sinds kort een lockmachine en wil er een broek op inkorten. Alleen ik denk dat de draadspanning niet goed is, want er zitten allemaal lussen aan. Ik heb alleen geen idee waar je dit aanpast. Heb deze tweedehands gekocht, zonder beschrijving. Iemand een idee?

2 likes

Zoals ik het nu zie staat je spanning te laag.
Wat ik vaak doe is een restje van de stof gebruiken en dan aan de knoppen draaien tot je de goede settings heb te pakken.
Jouwe lijkt heel erg op mijne en dan zou ik de spanning voor nu instellen op
5563 als je van links naar rechts de nummers instelt.
Dat werkt bij mij bij de meeste stoffen het beste

2 likes

Zo leuk om alles voor het eerst te ontdekken! Tof je dat een machine hebt gekocht. Je draadspanning regel je met de grote verticale draaiknoppen aan de voorkant. Iedere machine heeft een eigen ideale spanning die ook per stofsoort verschilt.

Online vind je alle handleidingen terug. Als ik snel kijk is dit die van jou: Toyota SLR4D handleidingen. Vanaf pagina 4 zie je met prentjes wat iedere knop doet, welke draad dan losser of vaster gaat. Je probeert best eens op een testlapje uit tot je op de juiste spanning komt.

Deze tabel vind ik terug in deze handleiding.
afbeelding

2 likes