Wat leuk, ik heb deze kleur ook gekozen! En thnx voor de tip!!
Thanks voor al jullie reacties en mede frustraties over de knip. Ik heb inderdaad ook een fibre mood gekocht maar het viel me bij thuiskomst tegen hoeveel modellen voor kinderen er in stonden en de modellen voor volwassenen waar echt heel zomers en niet echt voor mij vandaar dat ik toch met de knip ben begonnen. Maar misschien moet ik even naar andere patronen van fibre mood opzoek gaan die me wel aanspreken om mee te beginnen.
Ik heb eindelijk weer eens wat af! Nog net op de valreep een zomerjurkje. Ik heb een patroon van Burda gebruikt, met de mouwen van een ander patroon. Katoentje komt van Driessen.
En ik heb eindelijk een naaikamer (slash kantoor)! Zo blij mee dat alles uit de woonkamer weg is en ik mijn eigen plekje heb.
Iemand hier toevallig fibre mood nummer 9 (2020) die je wel zou willen verkopen? Ik kan hem nergens meer vinden, behalve België met 10€ verzendkosten.
Voor mijn project toch maar even de knip opzij gelegd en deze tutorial van YouTube gevolgd. Er staat begonnen maar die bias vond ik best lastig op de ronde stukken zoals in de hals dus dat is niet super mooi geworden en had het lint niet goed gedraaid dus uiteindelijk af moeten knippen en er weer op een andere manier aangenaaid. Maar niet ontevreden voor 2e project ooit.
Gister mijn eerste naailes gehad.eigenlijk alleen nog maar aan het knippen van de stof toegekomen. Maar de juf hielp heel prettig en gaf steeds extra uitleg wat heel fijn was. Proefles geslaagd en ik ga me vast aanmelden.
En, mooie creaties gemaakt?
Wat leuk! Hoe ben je hierbij terecht gekomen?
Ik was laatst op de maandelijkse loodsverkoop van de stoffenwinkel bij mij in de buurt en daar hoorde ik een paar meiden van mijn leeftijd hier ook over.
Lijkt me ook zo iets leuks om te doen!
Na maanden weer eens iets genaaid. Patroon is de Baypants van Bel Etoile. Niks aan veranderd. Zit gegoten. Met sierband op het voorpand.
Ik heb via Etsy een patroon voor een flared broekje gekocht. Maar als ik de voor en achter delen op elkaar lig zit er echt een paar cm verschil tussen. Ik ga het locken dus dan snijd ie de overtollige stof weg, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn van het patroon? Of zie ik iets over het hoofd?
Je moet de naden op elkaar leggen, niet de stof. Het achterpand is meer stof dan het voorpand. Hopelijk leg ik het zo goed uit.
Ik snap je, dank je!
Deze week was het stoffenspektakel in een stad vlakbij. Deze stoffen gekocht. De teddystof gebruik ik voor een gilet. De andere kant wordt dan de stof met bijtjes en nog 1 met de rode bloemenstof. De blauwgroene glitterstof wordt een zeemeerminnenpakje voor m’n dochter.
Heel netjes!! Ik wil deze winter ook eindelijk eens een fatsoenlijke broek naaien.
Heb de laatste maanden weinig tijd gehad om te naaien maar mijn werkhoogseizoen is voorbij (soort van) dus de komende maanden ga ik echt weer aan de slag
Hij zit ook echt als gegoten. Ik heb afgelopen maanden ook niks genaaid maar vaak als de herfst begint krijg ik weer meer zin
In de zomer lees ik heel veel. Heb de nieuwe Fibremood gehaald voor leuke blouses en dus deze baypants.
Ohh klinkt goed! Mijn huis is sowieso veel te heet in de zomer en als het niet te heet was, was het te druk haha. Afgelopen weken ook veel monteurs in huis waardoor rommel maken even niet zo handig is, maar vanaf dit weekend ga ik weer aan de slag.
Mijn nichtje gaat over 3 weken trouwen dus ik wil daarvoor een jurk maken, net stof besteld (ondanks dat ik al een kast vol heb… maar dat is veel tweedehands of meer voor de zomer). To be continued
Oehh naaien onder druk
Ben benieuwd wat je gaat maken, ik vind je maaksels altijd erg leuk!
Ik heb de eerste blouse klaar! Patroon is Ermine van een oude Fibremood. Ik heb een XL gemaakt, aangezien ik ietsje ben gegroeid de laatste maanden. Ik had een L liggen maar durfde het niet aan. Gelukkig maar want hij zit perfect.
Stofje is van de kringloop, knoopjes van de action
Ik ben zelf nog niet zo lang aan het naaien, maar ik zie hier veel mooie creaties voorbij komen! Ik wil zelf iets maken met lapjes stof. Ik heb ook nog een gordijn liggen die ik kan gebruiken. Alleen ik ben inspiratieloos. De dingen die ik al eens heb genaaid zijn nog niet zoveel. Poppenkleertjes gemaakt van een lap stof en dat is het. Ik wil iets voor mijn kinderen of de newborn (zoals een knuffeltje oid) maken of iets wat ik zelf als decoratie kan neerzetten en evt gebruiken. Iemand misschien leuke ideetjes?
Voor de duidelijkheid, ik doe het met de hand. Ideeën met naaimachine zijn ook welkom, maar de naaimachine tover ik pas tevoorschijn als ik tijd heb.
Ik ben zelf fan van de patronen van Annie do it yourself.
Ik heb nooit naailes gehad, wel een moeder die vroeger veel naaide maar vind deze patronen en uitleg heel simpel en duidelijk.
Het zijn miss ook wel de simpele basiskleertjes, maar ik vind t leuk om op 2-3 avondjes iets af te hebben.