Ja veel indie patronen zijn rond de 15 euro, maar daarentegen vind ik die vaak juist wel veel meer beginnerproof! Die hebben vaak video’s er over gemaakt en er zitten eigenlijk ook altijd wel duidelijke tekeningen mee. Ik vind ze meestal veel fijner dan iets van Knip ofzo. Fibre Mood heeft ook fijne patronen met duidelijke uitleg, weet alleen even niet hoe duur die per stuk zijn.
Haha nou…
Waar is dit?
Lingen Duitsland, was ik afgelopen week
Wauw! Knap gedaan.
Oh grappig, die heb ik ook al heel vaak in mijn winkelmandje gehad, maar ik vind hem er toch intimiderend uit zien. Vond je het een beetje te doen?
Is het nog gelukt? Want ik zou inkorten niet doen op de lockmachine. Het is echt bedoeld om dingen af te werken of stoffen aan elkaar te naaien, maar iets omzoomen gaat niet want daar heb je een normale naaimachine voor nodig met een rechte steek.
—
Heel leuk @ciselering !
Nee is heel goed te doen! Er staan een paar foutjes in (zoals dat je de yoke 2x moet uitknippen, dat is maar 1x) en iets ingewikkeld over het oprollen van de panels als je ze aan de yoke naait? Dat vond ik niet logisch dus heb ik gedaan op de manier wat mij logisch leek (gewoon goede kanten op elkaar) en dat ging gewoon goed.
Alleen de maatgeving is heel ‘eigen’, dus echt maat A/B/C etc. en ik heb mijn perfecte maat nog niet gevonden. Heb een D gemaakt maar die mouwen waren te smal, voor is hij bij mij eigenlijk te wijd en bij mijn bovenrug weer te strak. Dus daar ga ik nog even mee puzzelen voor een volgende!
En je moet alles omzomen i.p.v. een beleg ofzo gebruiken en dat vond ik maar een gepriegel. Denk dat ik de volgende keer daar gewoon een bias binding voor gebruik. Maar verder zeker geen lastig patroon
@crazyplantlady thanks!
Ik denk dat je wel de achterpas (yoke) twee keer moet uitknippen en dan de burrito methode
moet gebruiken. Dan zitten al je naden aan de binnenkant en krijg je een heel mooi afgewerkt achterpand!
Vanaf 9 minuten:
Ahh dat verklaart een hoop, maar dat is dan niet echt duidelijk uitgelegd in het patroon Thanks voor de tip
Aah ja van dat oprollen en knippen heeft ze een filmpje op instagram staan en daarvan dacht ik ook dat dit mij nooit ging lukken haha. Nou ik heb al stof in huis, dus misschien ga ik me er toch aan wagen.
Ha ja ik begrijp dus net dat dat de burrito method heet en hierboven staat dus een heel duidelijke uitleg! Ik begreep niet dat het met 2 yokes moest Maar denk dat het lastiger lijkt dan het is!
Nee heb dat project even weggelegd omdat ik niet wist wat ik er mee moest. Maar thanks voor je antwoord. Dan ga ik m gewoon omzomen op m’n gewone machine.
Hi ik meld me ook! Heb afgelopen week een naaimachine gekocht en heb me meteen opgegeven voor naailes.
Nu ben ik bezig met een knipmode patroon en daar staat bij een van de delen 20 cm verlengen en nu vraag ik mij af of dat een optie is als je hem daar langer wilt maken of dat je dat deel zelf 20 cm moet verlengen. Het staat nergens uitgelegd en online kon ik ook niks vinden dus hopelijk weten jullie het.
Tot nu toe best ruzie met de knip, vorige patroon uit 1996 dat ik maakte had een beknoptere omschrijving maar het patroon was makkelijk te volgen want de helft van het aantal maten zaten er in.
Nou ik ben begonnen met barbie kleertjes maken. Het is een patroon uit een boek vol barbie kleertjes uit de jaren 90. Super leuk maar wat komt er veel bij kijken. Al van alles verkeerd gedaan, maar dat maakt niet zoveel uit we zijn eindelijk bezig Ik doe het trouwens zonder naaimachine.
Tilly and the buttons heeft vandaag nog 20% korting op alle patronen met de code summersale.
Ze heeft leuke en makkelijke patronen.
Heb er ook nog eentje gescoord net
Daar wil ik wel meer van zien, zo tof! Heb je foto’s van wat je hebt gemaakt of de kleertjes? En maak je het voor de fun of voor een kind om mee te spelen?
Dan moet je idd zelf 20 cm bijtekenen. Maar knipmode is idd heel beknopt, dus respect als je het allemaal voor elkaar krijgt. Tof dat je direct zo voortvarend aan de slag bent! Bij fibermood krijg je een heel boekwerk met een duidelijke tekening van iedere stap. Dat vind ik zelf echt 100 keer fijner werken, misschien een tip.
Ik vind de patronen van knip mode sowieso echt afschuwelijk. Denk dat ik 2 of 3 dingen uit de knop gemaakt heb en iedere keer enorme ruzie met die patronen. Na 10x lezen snap ik het dan nog niet, of op het einde snap ik pas wat er in de 3e stap gebeurde
Welkom! En hier nog een Knip-hater haha. Of ja hater, ik kan echt niet overweg met hun patronen. Ik naai nu iets van 1,5 jaar en heb een abonnement op de Knip maar ik maak er liever niets uit Ik zou denk ik (iets wat ik zelf niet doe, maar wel moet doen) bij Knip-patronen altijd een mock-up maken. Ik heb namelijk zelf altijd pas door hoe het in elkaar zit als ik het al 3x heb verpest
Fibremood is idd een heel stuk duidelijker en hebben ook leuke dingen!
Mijn naailerares is ook geen fan van de knip.
Ze zegt ook altijd dat knip zoveel patronen produceert die niet helemaal goed zijn uitgewerkt en getest dat het voor de beginner/medium naaister niet te goed te doen is.
Fibremood is ze dan wel weer groot fan van