Dank voor deze reality check
Gisteren een sneeuw pop gemaakt van vilt. Vind het ook zo’n gezellige maandagavond met allemaal verschillende vrouwen die aan het handwerken zijn (en thee drinken)
Zo, Fibremood heeft zijn prijzen even met een factor 4 omhoog gegooid. Jezus.
Had laatst een gratis patroon van ze gebruikt en toen ik nog eens de werkomschrijving wilde lezen, hadden ze het ineens helemaal uit de lucht gehaald ook? Wellicht is het nu een betaald patroon
Een magazine kost nu 17 euro, dat was eerst niet toch? Ik ga nu aan mezelf twijfelen.
En dit is volgens mij ook nieuw. Lookbook: Issue 26 | Fibre Mood
Dan betaal je dus 4 euro voor … niets ?
Oh heb geen idee hoe duur zo’n blad was, maar 4 euro voor… een pinterest board in real life? Nahhh
Ik heb editie 8, 9 en 12, kostten me toen alledrie €12,50. Editie 22 was €14,90. Een losse pdf van Fibremood is al €11,50 zag ik, tegenover €6,50 bij Knipmode. De magazines zijn wel erg mooi en werkbeschrijvingen echt goed.
Klopt wel, maar vind het wel echt overrated hoor, qua prijs.
Ja absoluut, voor die €17 heb ik liever een paar meter mooie stof!
Eindelijk weer eens iets gemaakt haha. Een benchkussen voor mijn hond. De oude kwam uit haar nest en die heeft ze nu kapotgebeten, dus een stevig stofje gepakt dat ik nog had en de vulling hergebruikt.
Ik ga het oude stofje (onderste) ook even wassen en daar een sjaaltje van maken voor de hond.
Ik ben verder op naailes bezig met een fluffy vest voor mijn vriend op basis van een vest dat hij al heeft. Dus binnenkort eindelijk weer een kledingstuk af
Lekker bezig. Hoe zitten de zakken van het vest erin? In de zijnaad verwerkt?
Ja in de zijnaad inderdaad!
Heeft iemand nog een tip voor een fijn patroon voor een wijde broek? Het liefst met elastiek boven (geen rits), maar wellicht is dat laatste wel veel mooier. Mijn taille en heupen schelen vaak iets van 2 maten dus… ik vind het lastig. Ik zie veel Bay Pants van Bel Etoile, heeft iemand die wel eens gemaakt? Ik hoef niet persé die naad in het midden van de benen denk ik.
Deze ziet er ook wel goed uit (wel met rits) https://peppermintmag.com/sewing-school/wide-leg-pants
Anyway heeft iemand toevallig ervaring met een patroon voor zo’n soort broek? Ik zie door de bomen het bos niet meer
Ik vind Opal en Peaches van Fibre Mood heeeeel fijn! Die eerste is super simpel en die tweede wat ingewikkelder met zakken enzo.
Wel allebei met rits, maar bij Opal zit die opzij en zou je de taille makkelijk in kunnen nemen.
Ohh nice! Die Peaches ziet er uit als mijn favoriete broek, dus dat is ook wel een goeie denk ik! Maar die Opal ziet er wel makkelijker uit, dus wellicht dat ik daarmee begin
Heb me ook eindelijk aangemeld voor een wachtlijst (!) voor naailes, zodat ik daar hopelijk kan leren hoe ik bijv. een taille inneem (maar wel zo dat ik 'm nog wel pas, haha! Heb ooit een wandelbroek ingenomen en die ging niet meer over mijn heupen heen )
De Reese broek van Pattydoo is heel fijn! https://www.pattydoo.de/schnittmuster-weite-damenhose-gummibund. Wel in het Duits, maar er zit een filmpje bij, dus het is goed te volgen. En geen rits, haha. En al haar patronen zitten zooo goed in elkaar. Sowieso een aanrader, want ze zijn allemaal maar 3 euro per stuk.
Ik hoop vandaag eindelijk mijn winterjas af te maken! Hoop dat het lukt met de voering, haha.
Ik heb de Bay pants gemaakt! Favo broek atm.
Heel makkelijk model en bij mij is hij perfect!
Mijn jas is eindelijk af! Wat een werk zeg. Maar het was extra veel werk omdat ik de ruiten op elkaar aan wilde sluiten. Dat is redelijk gelukt. De zakken zijn gevoerd met flanel (lekker warrrm) en ik heb ook een binnenzak toegevoegd. Vind hem zo leuk geworden
Patroon is van burda trouwens!