Kleding naaien/DIY'en

Ik denk dat Francoise van Tilly and the Buttons wel een match kan zijn. Of de Shift dress van Sew Over It. Ik geloof dat het type jurk ook een Shift dress heet, dus als je daarop zoekt kun je vast wat vinden!

1 like

Wow, prachtig!

2 likes

Tof patroon heeft die onderste ook!

3 likes

Deze vind ik echt heel mooi geworden!

2 likes

@lijnewiets
@pinkie

Super lief; dank jullie wel!

1 like

Dat is wat ik zocht, dankjewel!!

3 likes

Een shirt gemaakt wat toch wel een hoog Barbie gehalte heeft haha!
Vind m wel leuk hoor want kleine pofmouwtjes en de mouwboord vind ik heel gaaf.

18 likes

Love it! Is dit er ook weer 1 van Fibre Mood?

Jongens ik ben helemaal mijn sewjo kwijt. Heb dit hele jaar alleen nog maar een tuinbroek genaaid en die is ook nog eens niet goed gelukt. Krijg zelfs maar geen zin om een simpel hoesje te naaien voor mijn e-reader :smiling_face_with_tear: Ik weet oprecht ff niet of het nog terug gaat komen. Vast wel!

1 like

Nee dit is de longsleeve van Atelier Nie-Nie. Heb mouwen gehackt en verder is t een basic longsleeve. Lekker foute roze stof en nu ben ik een Anne-Fleur volgens mn dochter :laughing:

Ik heb ook fases waarin ik niet zoveel of niks naai. Heb nu gewoon veel tijd omdat ik tussen banen in zit haha!
Maar ik lees ook veel en kijk ook gewoon lekker veel series. :relieved:

2 likes

Juist mooi, die oudroze kleur en die mouwen zijn top!

1 like

Voor dames die tijd en zin hebben, morgen is in Haarlemmermeer een stoffen spektakel.
Is van 10-17.

2 likes

Ik ben gisteren bij Javro Stoffenmarkt in Epse geweest. Eind uit de richting normaal, maar nu kwamen we er toevallig langs. Wat een mooie winkel! Kon echt niet kiezen, dus een paar stofjes voor tops en blousjes meegenomen. Ben nu een Afra van Fibre Mood aan het maken van de streepjesstof.

13 likes

Ik heb vanmorgen mijn impuls gevolgd en het Lutterloh systeem gekocht. Gebruikt iemand van jullie dit? Ik heb WithWendy er al vaak mee zien werken. Ik kom er vaak net niet als ik eigen kleding overtrek of gekochte patronen een beetje wil aanpassen. Met dit systeem teken je patronen uit met je eigen maten.

Heb veel zin om hier mee aan de slag te gaan. Ik werd al meteen gebeld door de verkoopvertegenwoordiger hier, dat ik altijd mag whatsappen als ik vast loop of wat hulp nodig heb.

13 likes

Loooove die linker omg!! En de rest is ook cool :smiley: Nice!

1 like

Ha, die twee stoffen links had ik ook op m’n lijstje gezet in een andere kleur :heart_eyes:
Kon ze op het stoffenspektakel niet vinden. Wel o.a. deze gekocht, heb een verzoek om twee voorjaarsjasjes te maken

3 likes

Afra is af(ra)!

20 likes

Nee, wel ooit naar gekeken. Is best prijzig toch? En er zijn meerdere delen die je moet aanschaffen of niet?
Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen! Waar heb je het gekocht?

Klopt, maar ik koop ook wel eens indie-patronen van 18 euro, dus dan is 125 voor 280 patronen wel prima, zeker omdat het meteen de juiste maat is. Je krijgt de nieuwste patronen, en er zitten een paar vintage tussen. En als je wilt kun je ieder kwartaal 40 nieuwe patronen bij kopen (of op marktplaats (heel) oude bijkopen). Ik ben nu op zoek naar patronen van mooie pantalons en zomerse tops. Ik zag dat er ook wat kinder- en mannenpatronen tussen zitten. Ik ben nog steeds in de wolken haha, maar vanmiddag nog niets uitgetekend of geprobeerd. Ik hoop deze week wat tijd te maken.

Ik bestelde bij Lutterloh Academy Deventer/patroontekenen eshop: Lutterloh patroonteken leerboek met linialen - patroontekenen. Ik kreeg geen bestelbevestiging na betaling, maar werd een uur later gebeld dat ze in de buurt was en ze het wel even kon komen langsbrengen 🥹

En na deze reclame, zal ik ook mijn laatst genaaide kledingstuk laten zien. Een jasje van een groot wollen herencolbert. Patroon kwam van fibremood (mannenbomber).

35 likes

Jij bent echt zo’n pro!

1 like

Wauw gaaf zeg heel mooi. Ik moet door dat jasje denken aan iemand die een chanelpakje bad nagemaakt. Dat was zo goed gelukt. Heb je zoiets zelf ook wel eens gedaan?