Kleding naaien/DIY'en

Wow, heel knap!

1 like

Nee, maar klinkt wel als iets tofs om ooit te doen :relaxed:

Ik vind dit rokje van Sézane echt waanzinnig mooi en ik heb de perfecte stof liggen om iets soortgelijks te maken. Kan alleen nog niet echt een goed patroon vinden voor iets wat hier op lijkt. Iemand de gouden tip? :slight_smile:

5 likes

@Flopsyunicorn @Sartrix is het Stoffenspektakel de moeite? Ik zie er vaak reclame voor, maar ik ben er nog nooit geraakt.

1 like

Ik vond het wel geinig voor een keer wel druk. Waren best wat kramen met stof die goede aanbiedingen hadden maar ook sommige met normale prijzen. Vond het wel fijn om even de stof te kunnen voelen ipv online alleen te zien

5 likes

Vind het altijd wel leuk om even rond te neuzen daar. De ene keer slaag ik beter dan de andere keer en wel handig als je een bijpassende kleur bij iets zoekt of fournituren nodig hebt maar het merendeel koop ik toch nog online

4 likes

Van stof naar jasjes

30 likes

Zou je niet een regulier patroon voor een a-lijn minirokje kunnen aanpassen door een flap toe te voegen vanuit de zijnaad? Ik denk dat hij dan direct zo schuin gaat omdat je zijnaad schuin is door de A-lijn (en je zelf niet plat bent).

1 like

Ahaa ja ik snap wat je bedoelt. Goeie! Ik ga even puzzelen.

2 likes

Wowwww echt prachtig! Mooier wat vaak in de winkel ligt. Zou die linker zelf ook dragen haha

Wat een compliment, dank je. :blush:

1 like

Ja! Deze van daria patternmaking:

Maar denk dat je er zelf evt ook wel uit zou komen want heeel ingewikkeld is het niet

5 likes

Nou heb eindelijk weer iets gemaakt! Ik wilde ‘m eigenlijk aan 2 kanten draagbaar maken maar dat ging weeeeer niet helemaal goed. Ik werk gewoon niet zorgvuldig genoeg :joy: Dat is echt een thema in mijn leven helaas, heb niet zoveel geduld. Bias binding had ik al helemaal geen zin in. Toch maar afgemaakt. Uiteindelijk wel cute, al is ‘ie niet overal even netjes. Dat is toch vooral de binnenkant dus ach :see_no_evil:
Sewjo is er alleen toch niet mee terug gekomen :smiling_face_with_tear:

21 likes

Staat heel mooi, krijg er een voorjaargevoel van, mooie kleurencombi ook! :ok_hand:

1 like

Ja het doet me ook een beetje denken aan een Paas-tafelkleed haha (de stof was dus een tafelkleed van de kringloop) maar dat is ook lente natuurlijk :cherry_blossom:

3 likes

Ik zag m op insta, hij is hartstikke leuk!!

1 like

Ik ben bezig aan een mock-up van de Elisa-blouse van Fibre Mood. Ik had een domme fuck up gemaakt met de reverskraag, maar heb hem om te passen toch maar voor zover even in elkaar gezet. En ik zie de fout niet terug. Twijfel wel enorm over de print haha, maar ik werk hem wel gewoon af. Niet voor niks een mock-up.

20 likes

Wauw ik vind de print echt super mooi! Zou hem zo kopen als ik hem in de winkel zou zien.

3 likes

Ik ben de Ogden Cami aan het maken van True Bias. Moet nu de halslijn en oksel understitchen. De bovenkant van de top is gevoerd. Kan ik nu gewoon aan de verkeerde kant van de top de naad aan het gedeelte van de voering naaien net naast het stiksel?

Ja! Even inbeelden of ik goed begrijp wat je zegt, maar understitchen is inderdaad het vaststikken van de naadwaarde aan de binnenkant van een kledingstuk (1 of 2mm van de kant, zodat de rand net omflapt). En dat doe je vanaf de verkeerdr kant van je kledingstuk zodat je het niet ziet aan de buitenkant

Voorbeeldje:

4 likes