Kleding naaien/DIY'en

Zo ik post hier nog zo weinig dat ik niet eens meer wist hoe het topic heette :rofl:

Anyway ik heb weer iets gemaakt woehoe! Een wrap top die ik heb gebaseerd op de Norma blouse. Heb eigenlijk gewoon dat patroon gebruikt, maar wat vertekend zodat het een wrap top werd. Hij past zo goed! Ik had 'm al ooit eens eerder gemaakt dus ik kon zo het patroon gebruiken en lekker snel iets maken.

Het stofje heeft lichte stretch dus was soms wat lastig naaien, ik ben nog het langste bezig geweest met de ‘straps’, vooral eentje. Die heeft uiteindelijk ook een andere vlieseline en valt daardoor ook weer net iets anders… en ik zie allerlei foutjes nu ik naar de foto’s kijk maar hey… voor 1,50 ben ik blij iets te hebben voor de lente :sweat_smile:

Ik vind trouwens echt dat het op de foto’s er veeeel suffer uitziet dan in het echt?!?! :stuck_out_tongue:

Het waaide heel hard dus daarom valt die mouw zo raar trouwens :sweat_smile:

34 likes

Ik ben nu Elisa van Fibre Mood aan het maken van een mooi stofje. Blij dat ik een mock-up heb gemaakt, want het gaat nu super soepel!

14 likes

Oh mooi! Ik heb de Aila blouse nog op mijn verlanglijst staan maar durf het als (zeer) beginner nog niet aan. Dus nu eens aan de slag met een patroon van Tilly and the buttons.

2 likes

Ohhh Aila heb ik ook al twee keer gemaakt. Die vond ik echt veel makkelijker strak te krijgen dan deze!

2 likes

Klaar!

43 likes

Onwijs leuke stof!

1 like

Heeel leuk! Ik bedenk me nu dat ik zo’n blousje heb van Uniqlo en nog nooit gedragen heb :rofl:

2 likes

Geen idee of dit beter hier of in huishoud kan maar mijn vriend heeft heel snel last van een kapotte spijkerbroek bij zijn kruis of liezen. Hij heeft stevige benen dus schuurt. Maar door een moeilijke maat, erg lang, is de keuze in broeken beperkt en duur. Dus ik heb geen zin om om de maand nieuwe broeken te kopen. Iemand een idee hoe ik dit kan tegengaan?

2 likes

Tegengaan durf ik niet te zeggen, maar je kan wel vlizofix op de plekken strijken met een lapje oude stof. Dit zorgt voor een extra laagje. Doe ik ook wel eens met broeken.

2 likes

Moeilijk, maar misschien kan je proberen op de plekken waar het schuurt aan de binnenkant wat vlieseline te strijken? Daar maak je de stof steviger mee. Gaat het schuren niet tegen natuurlijk, maar misschien houdt alles het wat langer uit.

2 likes

Ik ben een topje aan het maken met strikjes en daarvoor moest ik lintjes maken van stof en deze keren. Maar dat keren lukt me niet! Niet met een veiligheidsspeld, en toen ben ik een omkeerset gaan kopen en dat lukte ook niet.
Heeft iemand dé tip of de youtube video waarbij het jullie wel lukte? Ben echt beginner en voel me nu zon sukkel haha

2 likes

Onderkant dichtmaken, potlood of haaknaald erin duwen en dan doorschuiven

Haha jeetje het lukt me echt niet. Kan het liggen aan mn stroeve stof? Het schuift niet over elkaar

Gzou kunnen, wat voor stof heb je? Vingers even vochtig maken wil ook nog wel eens helpen.
En anders nieuwe bandjes maken en gewoon aan de goede kant dicht stikken.

Een combinatie van linnen en katoen!
Ik ben uiteindelijk met de die ochtend gekochte omkeerset terug naar de naai&stoffenwinkel gegaan en heb gevraagd of ze kon laten zien hoe het omdraaien moest. De eigenaresse was aanwezig en ze gaf me het advies om met deze stof dat niet te proberen, en gewoon de lintjes te naaien zoals je zelf biasband maakt. Dat heb ik net gedaan en is wel gelukt!

Bedankt voor het advies en meedenken :slight_smile: ik zal de top - als hij af is - hier posten!

4 likes

Dit is m geworden! Het is dus een topje om te strikken, voor het strand enzo. Ik zie nog een hoop beginnersfoutjes en hij had wat mij betreft een maatje kleiner gemogen als ik m aan heb, maar mooi leerproject geweest.

Dit was de voorbeeldfoto van het patroon:

34 likes

Ohh, heel leuk, vind het stofje ook zo leuk!

1 like

Ik vind m echt heeel leuk! Super leuke stof ook!

2 likes

Heeft iemand wel eens een patroon van Maison Victor gemaakt? Ik heb zo’n patroon gratis gedownload via libelle.be maar ik vind de beschrijving toch ook wel erg summier. Als iemand toevallig de Frida top heeft gemaakt dan zou ik wel wat vragen willen stellen, vooral over dat elastiek in de rug :innocent:

1 like

Ja, maar wel op naailes haha, dus had hulp van de juf. Niet Frida helaas, wel jurk Romina.

3 likes