Ah! Ik ga het gewoon proberen, ik snap het meeste wel maar ik ga gewoon iets doen
Oh ja, herkenbaar. De uitleg bij de patronen van La Maison Victor is echt vreselijk. à la ‘Mand’, zo kort mogelijk. Ik heb het mij een aantal keer beklaagd - en dan extra uitleg moeten vragen aan vrouwen in mijn naaiclubje die meer ervaring én meer logisch inzicht hebben.
Ik vind de patronen wel mooi, met wat extra moeite lukt het je sowieso.
Jaaa zeg! Het is veeeeeel te groot geworden want 1. Er stond geen maataanduiding bij om op te meten en 2. Er stond 46cm elastiek voor de schouders en dat vond ik al zoooo veel, maar nu pas valt het kwartje dat het door 2 moet en het controlehoekje was iets te groot dus that’s on me, dus ik dacht ik pak een maat kleiner dan normaal. Maar die maat had ik sowieso nodig denk ik. Oftewel vreselijk hahaha, terwijl het patroon zelf goed te doen is. Morgen alles weer uithalen
Heb het nog kunnen redden! Het model is wel heeel groot verder, dus vooral leuk in een hoge broek. Anders wordt het wel erg ‘Gerda’
Edit jullie zien het toch niet maar daaronder ligt een sportbh geen onderbroek
Wat leuk! En je kapsel, mooi, staat je goed!
Leuk model en mooie kleuren ook
Merken jullie veel verschil in kwaliteit in stoffen die je van de mark koopt vs een stofwinkel/online?
Ja van de markt heb ik al een paar keer gehad dat bij thuiskomst bleek dat er een een (klein) foutje in zat. Daartegenover heb ik ook wel eens gehad dat ik online iets bestelde waar ook een fout in zat. De laatste is wel netjes opgelost hoor. Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel echt naar een fysieke winkel maar uit gemak bestel ik ook gewoon.
Hm oke, vind het toch wel een prijsverschil en ben nog beginnend. Met mijn beginnersoog lijken sommige stoffen precies hetzelfde zoals die wafelstof of mousseline dus vroeg me af of daar dan ook echt verschil in zit.
Misschien de samenstelling van de stof die anders is? Ik heb eens wat ik dacht hydrofiel te hebben gekocht maar dat bleek dan geen katoen te zijn, maar polyester.
Ja, maar dat zit hem vaak in sneller pillen en lelijk worden met vaker wassen. De samenstelling is gewoon wat minder kwalitatief, ook al voelt het zo met kopen gewoon goed aan.
Als je in de winkel koopt kun je vaak voor leuke prijzen ook prima coupons kopen.
Vandaag weer naailes gehad na een tijdje. Patroon gemaakt van een bestaande broek die ik al heb. Het is een linnen broek.
Leuk patroontje uit een poppy blad
Ik heb deze gemaakt van een family fabrics tricot . Het zijn duurdere stoffen en dan verwacht je toch kwaliteit maar ik moet zeggen dat de kwaliteit nogal wisselend is. Dit is dan weer wel een mooie , had best veel besteld maar moet zeggen dat sommige stoffen er na 1 wasbeurt er nogal verwassen uitzagen
Ik werk nu onder begeleiding aan een eigen project en dat is echt heel fijn! Ik heb de basis geleerd en doe nu ook makkelijker thuis wat tussendoor. Dan kun je ook thuis verder gaan met je project en de volgende les weer iets anders meenemen met een techniek die je zou willen leren (bv stof rimpelen, biaisband maken etc). Locken lijkt me alleen handig als je zelf een lockmachine hebt, of van plan bent er een te kopen.
Heb je zelf een lockmachine thuis? En hoeveel ervaring heb je met naaien?
Als je nog een beginner bent zou ik de naaicursus doen. Vind het lastig inschatten wat je met basis precies bedoelt. Als je al vergevorderd bent de lock.
Als je kinderkleding gaat maken zou ik zeker locken doen! Maar opzich is locken niet heel anders dan naaien, je moet alsnog de patronen goed knippen en op de juiste manier aan elkaar naaien haha. Dus als je de basics van naaien al kan, en je hebt zelf thuis geen lockmachine, dan zou ik locken doen en dan kan je allemaal tricotkleding maken! Als je het dan leuk vindt kun je altijd nog zelf een lockmachine kopen.
Locken is ook makkelijk en snel! Dus dat is heel leuk. En de afwerking is veel professioneler en goed voor kinderkleding heb zelf ook een cursus gedaan en heb daar heel veel van geleerd
Wat voor projecten is iedereen aan het maken?
Ik ben momenteel bezig met een linnen broek nagemaakt van een broek die ik al had maar na heel wat jaar versleten was.
Patroon uitgetekend en nu rustig in elkaar aan het zetten.
Leuk! Ik ben bezig met een kimono
Ik ben bezig met mijn eerste echte project, een broek van een tilly and the buttons patroon. De eerste 2 proefmodellen waren goed gelukt, bij het echte model heb ik al 2 keer het elastiek aan de voorkant gezet ipv aan de achterkant .