Kleding naaien/DIY'en

Wat een mega leuke stof!

1 like

Ja dit moet je echt loslaten want je 1e maaksel gaat sowieso niet perfect zijn, wat je ook maakt (en dat zeg ik met liefde haha). Maar al het begin is gewoon lastig, en zeker als je nog niet kan omgaan met een naaimachine is 3 maanden best kort. In het begin werd ik vaak super gefrustreerd omdat het me niet lukte om het spoeltje op te winden/draad brak af/naald brak af/verkeerde stofkeuze/etc etc. Daar moet je een beetje handigheid in krijgen.

Naaien is uiteindelijk niet super ingewikkeld inderdaad, maar alles eromheen vind ik het terugkijkend toch best wel een hele onderneming om mee te starten als je start bij 0. Maar: het is wel een hele leuke hobby en I love it, dus als je enthousiast bent zou ik er gewoon voor gaan!

2 likes

Ja leuke he? Is een stof van Nerida Hansen!

Dankje! Ik zie al meteen heel veel leuke stoffen voorbij komen. Ik ga eens even kijken wat voor moois ik ga maken.

1 like

Ligt echt totaal aan wat je wilt maken. Maar als ik het goed begrijp wil je dus 1 heel specifiek ding heel vaak maken? Dan zou ik zeggen dat de eerste (+/-) drie stuks niet zo mooi worden, en dat het er vanaf nummer 4 goed uitziet.

Tenzij je echt een jas met voering en rits en paspelzakken etc. wil gaan maken. Maar daar ga ik niet vanuit.

Edit: Denk overigens dat het je heel veel frustraties kan schelen als je het een keer onder begeleiding maakt. Helemaal voor de eerste keer leren hoe een naaimachine werkt is fijner met iemand erbij.

1 like

Ik vind deze zo leuk! Welk patroon heb je hiervoor gebruikt?

Heel leuk en lekker vrolijk, vind het ook een leuk patroon, uit welke knip komt het en valt het goed op maat?

2 likes

Het is top 16 uit maart 2023. Iets korter geleden dan ik dacht haha. Ik maak altijd 44 uit knipmode en dat was nu niet anders.

Hier helemaal klaar nu:

15 likes

Ja, mooi en bedankt, kon 'm al niet vinden

1 like

Basic mannen shirt met v-hals.
De volgende moet op een paar puntjes worden verbeterd: langer voor/achterpand, langere mouwtjes en een breder armsgat.
Vrijdag maar even vragen op naailes.

17 likes

Tippie: The Great British Sewing Bee is weer begonnen. Ik ga het nu voor het eerst volgen. Is allemaal heel lastig om vanuit NL iets van de BBC te kijken, maar als je ziggo hebt kun je in een keer een hele serie opnemen en dan later terugkijken.

Schijnt wel bijna niet over naaien te gaan, maar meer om het geouwehoer eromheen. Maar lijkt me alsnog leuk. :star_struck: Heeft iemand anders dit weleens gevolgd?

6 likes

Oh ja dit is zo leuk!! Even proberen of het met kpn ook lukt. Thanks voor de tip!

1 like

Je kan het ook kijken via hdclump.com/category/the-great-british-sewing-bee-2024/ kijken, ook oudere seizoenen. Kijk zelf altijd the great pottery throw down via deze site.

5 likes

Ooh leuk, ik wil dit ook wel gaan kijken! Heb een VPN dus kan misschien wel via een britse via de bbc kijken

Ik heb dat ook geprobeerd maar de BBC is bijna onmogelijk om de tuin te leiden. :expressionless: Ben benieuwd of het met jouw vpn lukt.

@Hendrik Ik heb hier best lang naar zitten zoeken. Thanks!!

1 like

Inheb maar eens een zomerbroek gemaakt. Ben 3 maten gekrompen en pas niets meer. Dit is de Bay pants van Bel-etoile. Heb een tailleband van boordstof gemaakt want ik dacht even snel te zijn. Het bleek langer te duren want het was te wijd en er moest alsnog elastiek door. Naja, hij past in ieder geval goed nu.

41 likes

Heb laatst deze leuke stofjes gekocht, rechts een fijne soepelvallende viscose , links een voile katoen, beide ook van Nerida Hansen

28 likes

Blouse 1 met 3/4 mouw is klaar, patroon uit een oude knip van 2014 . Wel hier en daar iets aangepast

Andere wordt met korte mouw

11 likes

Van een vest wilde ik graag de tekst weghalen. Heb heel lang zitten pulken, maar het is zo tijdrovend. Wat zou ik nog meer kunnen doen?

Het enige wat ik kan bedenken is een strook er overheen naaien, misschien met een leuk, eventueel gewatteerd, printje

1 like