Zou je dat niet met bakpapier erop en heel strijkijzer kunnen laten loskomen ? Dacht altijd dat dat soort prints daarom niet in de droger en enkel binnenstebuiten gestreken mogen worden
Hoe kan je Strijklabels verwijderen van kleding? - Goedgemerkt.
Ik kwam dit tegen met googlen, dit kan inderdaad wel eens gaan werken. Dank je wel!
Wat een fantastische prints! Hoe valt die voile? Zou dat bijvoorbeeld mooi zijn voor een soepelvallende wikkelrok, of is het daar te stijf voor?
Ja, leuk hè, het valt wel soepel, dus denk dat een wikkelrok heel goed kan
Ik zat net lekker in seizoen 2023 maar nu zijn de afleveringen volgens mij weer verwijderd. Heb je toevallig nog een ander linkje?
@KipTokTok Ik heb het pdf patroon gekocht van mrt’23 nr 16 maar mag ik jou vragen of je bij het halsgedeelte wel of geen naad aan moet knippen? Kom er niet helemaal uit. Er staat doorkniplijn dus denk van niet maar bij patroon 17 staat dan weer afkniplijn, verwarrend. Wordt met doorknippen en afknippen niet hetzelfde bedoeld of ben ik zo blond?
Edit: nog een keer doorgelezen en denk nu dat doorkniplijn alleen bedoeld is voor de halsbies en er wel een naad aangeknipt moet worden, klopt dat? Ik maak niet vaak iets uit de Knip maar zag op you tube dat ze daar geen naad aanknipten, dus begon ik te twijfelen.
Ik heb overal een naad aan geknipt!
Ah, dus toch, oké ,dank voor je snelle antwoord
Ja Knip is daar nooit zo duidelijk mee. Alles op eigen inzicht haha. Zelfde dat ze nooit aangeven wanneer je een naad moet afwerken met de locker. Doen wanneer het logisch is.
Na lang twijfelen toch het vrij dure patina patroon van Friday Pattern company gekocht en heb zeker geen spijt! De halslijn, kraag, mouwlengte, kleine pof; echt de blouse van mijn dromen. Ga er nog vele van maken!
Thanks! De stof was ik idd op slag verliefd op toen ik toevallig langs de lapjesmarkt kwam.
Was niet helemaal tevreden en dan weet ik van mezelf dat het in de kast blijft hangen. Heb nu de mouwen korter en iets minder wijd gemaakt, zoom er uit en tunneltje gemaakt om het wat te laten bloezen ( bij de broek in is voor mij geen optie ,(buikje). Vind het nu beter
Voor het eerst in 5+ jaar weer eens van plan iets te maken. Heb er weer helemaal zin in
Ben wel benieuwd hoe het gaat, of ik mijn naaimachine nog snap en of die het überhaupt nog doet hahaha
Hi ik vroeg me af of iemand weet of je zoomband/strijkband op travelstof kan gebruiken. ik moet een broek inkorten en meestal doe ik dat met strijkband. Mijn naaikunsten vertrouw ik niet perse op travelstof maar anders hoor ik daar ook graag tips voor! (speciale naald en elastic garen? denk ik)
Geen ervaring met zoomband op travelstof, maar ik heb een keer jammerlijk gefaald in inkorten met mijn gewone naaimachine. Volgens de kleermaker kan dat ook echt niet met een normale machine, omdat die stof zo rekbaar is.
Ik kan eindelijk smocken op mn nieuwe machine! En ik kan eindelijk tops aan zonder bh Lang leve de itty bitty titty committee
Sorry, er zit een klein teentje linksonder die ook mee wilde doen.
Oh wat goed! Heb het ooit geprobeerd op mijn machine maar had er zoveel ruzie mee… maar het lijkt me wel chill haha.
& Ik mis naaien Ik heb al maanden niks meer gemaakt omdat ik onlangs verhuisd ben, alles overhoop ligt en ik nog steeds mijn huis niet af heb. Dus eigenlijk moet ik eerst schilderen voordat ik ‘mag’ naaien. Maar ik heb ook niet echt ruimte nog. Denk dat ik binnenkort toch eens aan een simpel zomerjurkje ga beginnen. Moest gordijnen inkorten en dat was al zo leuk om te doen
Maar! Uiteindelijk heb ik straks wel een naaikamer! Het is een heel klein kamertje maar daarvoor wil ik bij de kringloop nog een kast kopen en tafel en stoel Maar dat komt echt pas over een tijd.
Sorry, levensupdate
Ik had voor mijn huidige machine een voorlader spoelhuis en nu een bovenlader. Twee jaar geleden heb ik eens geprobeerd om te smocken op de nieuwe machine maar het lukte niet en wilde m het gaan uit gooien. Lang naar gezocht op yt hoe ik dit moest gaan doen, maar kon niets vinden. Gisteren zag ik een jurk met smockwerk en ik moet en zal dat ding namaken. Weer gezocht en nou blijkt dus dat je er om moet denken dat de elastiek garen door een bepaald sleufje moet in verband met de spanning. Dat heb ik gedaan en nou lukt het dus!
En wat betreft niet kunnen naaien; misschien als je jezelf gewoon lekker een middagje/dagje naaien gunt, dat je nieuwe energie krijgt om ook in huis verder te gaan? Dat komt vast niet op een dag aan