Love de gesmolten hond
Wow ook mooi deze zeg! Toffe print
Kraamcadeautje gemaakt! Van restjes stof. Letters zijn van wol van mijn mantel haha, want dat rafelt niet.
Vrolijk zeg! Heel leuk.
Wat is eigenlijk leuk om te maken voor een pasgeborene? Twee van mijn vriendinnen zijn onlangs bevallen van een jongen, dus ik wil eigenlijk iets zelf maken want dat is leuker dan zomaar wat geven. Ik weet iets over hydrofieldoeken, maar… wat is eigenlijk een beetje makkelijk om te maken, maar ook leuk om te geven (en te krijgen, natuurlijk) Ik weet NIKS van baby’s
(en ik kan dit natuurlijk gewoon googlen maar wie weet hebben jullie nog een leuk idee!)
Ik dacht misschien een grappig tuinbroekje ofzo, maar verder kom ik niet echt.
Ohhh leuk goede tips! Ik heb wel een lockmachine maar nog nooit gebruikt, maar voor die leggings is dat wel het beste denk ik he? Zou een goede reden zijn om mijn lockmachine eens van stal te halen
En goed advies ook van de maat Dank u!
Ander idee is nog een vlaggenlijn met de naam erop! Heb ik zelf voor mijn kinderen gemaakt en hangt nogsteeds op hun kamer!
@ciselering wat ik ook erg leuk vond was een slinger met de naam op de vlaggetjes, en op het laatste vlaggetje klittenband en daarbij de cijfers 0-9. Zo gebruiken we de vlaggenlijn elk jaar met de verjaardag.
Envelophalstruitje, gratis patroon van de dromenfabriek is ook een leuke . Eventueel bij een legginkje.
Manchetjes moeten er nog aan gezet maar heb net dit sweatertje gemaakt voor een klein manneke, zo’n grappig stofje
Oh heel cute! Stofje van Eva Mouton toch?
Ja, klopt! Normaal best een dure stof maar heb het met een korting van iemand over kunnen nemen
Haha zie mijn post boven deze post! Vlaggenlijn
Ik start vanaf volgende week met naailes. Ben nog echt een beginner, maar ik wil wel iets maken waar ik weer een nieuwe techniek mee leer.
Ik dacht zelf aan zo’n satijnen midi rok die je nu veel ziet. Dan heb ik geen lastige dingen als zakken etc, maar moet ik wel een rits aanzetten en dat is nieuw voor mij. Op Etsy zie ik heel veel patronen, hebben jullie toevallig een aanrader voor een specifieke? Of een aanrader voor een satijnen stof die mooi is? Ik kom helaas niet meer voor de start bij de stoffenwinkel, dus ik moet even online bestellen.
Lijkt me wel best moeilijk eigenlijk, want dat is glibberig om mee te naaien en je krijgt ook snel dat de stof gaat trekken rondom de naden etc. Maar goed daarvoor doe je ook een naaicursus natuurlijk!
Heb je op ‘bias skirt’ gezocht? Die rokken zijn altijd op de bias geknipt zodat ze soepel vallen, dus vandaar dat ze vaak zo genoemd worden.
En satijn is een weefmethode en geen stofsoort, maar ik zou een glanzende viscose nemen! Of evt een satijn polyester kan ook (of zijde als je veel geld hebt haha)
Super leuk!
Mijn ervaring is wel dat satijn-achtige stoffen lastig zijn om mee te werken, want het glijdt best wel makkelijk weg en je ziet kleine foutjes heel snel.
Je zou kunnen overwegen om een midirok
In de burda easy van een tijdje terug staat een patroon voor een simpele midi rok, is niet helemaal in de trompetvorm die de meeste satijnen modellen hebben, maar je zou kunnen kijken of je die ook leuk vindt! Staan vaak ook stof suggesties bij
Bedankt voor de tip Ja dat glibberige had ik wel eens eerder gelezen! Dat leek me dus wel handig om op les te doen, dan krijg ik misschien goede tips over hoe met zulke stof om te gaan haha. Ik heb voor de zomer ook al wat lessen gehad en degene die het geeft zei ook al dat je beter je moeilijke projecten mee naar les kunt nemen. Dan kun je thuis je makkelijkere dingen doen.
En @Verka ook thanks voor de tips!
Misschien de Evie Bias skirt? Die zie ik best vaak voorbijkomen. Je kunt ook een mooie viscose of tencel (kunstzijde) doen in plaats van echte zijde, toch iets minder kwetsbaar maar heeft wel die gladde soepelvallende look. Ik bestel vaak bij webshop Ansje, heeft hele mooie en duurzame stoffen!