Kleding naaien/DIY'en

Hebben jullie nog tips voor een patroon voor een simple (denk ik) A-lijn rok. Ik ben nog niet zo heel lang bezig met naaien maar wel een paar dingen gemaakt waarvan 1 rok echt draagbaar. Nu wil ik me wagen aan zo’n soort rok:

Maar ik kan nergens een goed patroon vinden terwijl dit me redelijk simpel lijkt.
Iemand tips?

1 like

(Handleiding is wel in het Duits)

En er zijn nog meer patronen voor a lijn rokken

3 likes

@Swelgje Vind je deze wat? Dan kan ik je het patroon doorsturen.

Welke website is dit?

1 like

Naaipatronen.nl! Ik zat ook even te zoeken haha.

O sorry! Naaipatronen inderdaad

1 like

Oh die is wel heel erg mooi! Maar denk je dat het ook gaat met een wat zwaardere stof?

@Schaakmat, dank je wel! Die frau ina is misschien wel wat. Ik maak het mezelf denk ik ook te moelijk omdat ik het perfecte patroon wil vinden.

2 likes

Gewoon ergens mee beginnen. Het is soms een kwestie van vlieguren maken en een beetje handig ermee worden.
Ik ga van het weekend ook beginnen met het maken van flanellen pyjamabroeken, zodat ik wat handiger word met de naaimachine

1 like

Sorry totaal ongerelateerde vraag, maar ik zoek precies zulke schoenen als jij aan hebt haha. Met zo’n bandje en een lichte punt. Welk merk zijn ze?

2 likes

Aaah sorry, ze zijn tweedehands en er staat niets in! Geen idee!

2 likes

Helaas! Ik zoek nog verder haha

3 likes

Ik wist al wel van de tip om bijenwas te gebruiken om je draad makkelijker door de naald te krijgen, maar oorsmeer is nieuw voor mij, vanaf 3.20

1 like

Nope, dat ga ik niet doen. Ik houd het op mijn kleermakers was

1 like

Ik heb zulk soort schoenen van notre v via omoda. Lopen heerlijk!

2 likes

Bedankt allebei!

Echt veel plezier van dit patroon van knipmode waar je een lange en korte variant bij krijgt Knipmode 2410-22A+B rok – Naaipatronen.nl uitleg was wel echt weer super onduidelijk, dus dat ging niet altijd helemaal goed :grimacing:

18 likes

Eerste projectje van dit jaar,

najaarspakje voor een voorjaar/zomer baby

24 likes

Romper voor onze bergkabouter.
Nu verder aan een broekje en trui voor vrienden. Die verwachten in maart hun kleintje.

16 likes

Heel schattig :heart_eyes:

3 likes

Even een andere vraag. Ik ben stoffen aan het opruimen, heb nog veel resten stof over. Maar vind het zonde om weg te gooien. Weet iemand een organisatie of iets anders waar ik de stoffen aan kan doneren?