Kleding naaien/DIY'en

Heel mooi gemaakt!

2 likes

Ik was gister heerlijk bezig om een project af te maken (voedingskussenhoes) blijkt bij de laatste zoveel centimeter mijn onderste spoel leeg te zijn :expressionless:
Vandaag maar even verder aangezien ik gister er de pest in had en heb weg gelegd

1 like

Ja die wilde ik ook tippen na het zien van deze rok van een naai-influencer:
https://www.instagram.com/p/CpDLt0JhBJU/
sowieso altijd handig om de hashtag bij een patroon op te zoeken om meerdere uitvoeringen te kunnen zien. Of in het geval van @Gemeine_Wildrebe er wat opmerkingen over te lezen. Hebben jullie naai-influencers die jullie graag volgen?

2 likes

Ik heb eindelijk mn Ganni geïnspireerde top af! Gemaakt van een tafelkleedje. Ik heb een heel basic top gehackt en de mouwen aangepast. Was een heel werkje, maar ben bij met het resultaat!

Ik zie nu pas dat de vogeltjes bij de mouwen op de kop zitten, oeps.

57 likes

Ik heb na heel lang twijfelen eindelijk een naai-instagramaccount gemaakt. :sweat_smile:
Hebben andere mensen hier ook een account? Lijkt me leuk om jullie ook te volgen!

(Sorry jullie moeten mij wel pm’en als jullie mij willen volgen. Ben toch een beetje een bange poeperd.)

4 likes

Ja heel veel!

corneliusquiring
hemelbreker
chihonko
minimalistmachinist
giveherpockets
saint.clairs.scissors
thecrookedhem
stephneusews
evan.ihde
carly.cloth

Even een aantal on top of mind.

De echt typische naai influencers vind ik nooit zo leuk om the volgen tbh. Het wordt heel snel duidelijk als mensen alleen maar zo snel mogelijk naaien voor the gram.

3 likes

Ik kan je geen dm sturen!

1 like

Als ik jou een DM stuur krijg ik:
Sorry, Saray accepteert momenteel geen berichten.
Heb jij dat ook bij mij?

1 like

Nee ik zie alleen een verborgen profiel?

Je moet op je profielfoto rechtboven klikken, dan op het envelopje, dan eventueel op het pijltje naar beneden en dan staat er een button met “nieuw bericht”. Daar kun je ook verborgen profielen als ontvanger toevoegen.

Ik ben een simpel tasje aan het maken om er weer in te komen. Dit is de voering en de buitenkant wordt hetzelfde als de hengsels :blush:

En gelijk nog een vraag: ik heb eindelijk een joggingsbroek die lang genoeg is gekocht, maar hij is te breed in mijn taille. Hij bolt op en geeft dan zo’n luchtzak als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik zou 'm het liefst iets innemen want in de droger durf ik niet uit angst dat er vooral lengte verdwijnt.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Het is een joggingsbroek met een boord met veter en ‘normale zakken’. Deze:

3 likes

Ik zou het dan bij de achternaad innemen en dan naar het kruis toe langzaam weer gelijk laten lopen, als je snapt wat ik bedoel. Zijkanten kan niet vanwege de zakken.

1 like

En dan de boord loshalen en innemen?
Of inclusief boord smaller stikken? Ik heb ook een lockmachine, dat gaat misschien beter?

Een spijkerbroek innemen bij de taille - wikiHow zo snel zag ik dit… bedoel je dit?

2 likes

Voor mezelf doe ik het gewoon inclusief boord en met de naaimachine, dit kan niet met de lock, daar kun je wel de afgeknipte randen mee afwerken

1 like

Als je de boord meeneemt, krijg je wel problemen met de tunnel van het koord…

Hebben jullie tips voor een naaimachine, ik heb er nog nooit 1 gebruikt maar wil er een voor broekspijpen korter te maken, kussenhoezen en gordijnen in te korten lol heeel simpele dingen. Op bol.com zie ik bijv zo enorm veel al. Budget tot 150 euro zou ik zeggen… heeft iemand tip voor een beginner, waar moet ik op letten bij het kopen van de machine?

Soms is het beter om een oudje via marktplaats te kopen dan de plastic fantastic van bol.com.
Bernina, Singer, Brother zijn allemaal goede merken en de wat oudere modellen zijn vaak basic maar goed voor kleine/makkelijke projecten.

Al heeft de Lidl ook een naaimachine die €90 is en volgens mij best oke is voor een starter.

Er zijn ook veel van singer en brother op bol, waar zou ik dan op moeten letten, heb geen idee want ze lijken ook qua specificaties best wel op elkaar… Een goedkope singer is dan 3 tientjes meer dan de lidl

1 like

Een goedkope singer zegt zeer weinig omdat die niet op dezelfde wijze geproduceerd worden als de dure singers volgens mij. Dus je kunt dan niet kwaliteit verwachten die je normaal gesproken van een singer mag verwachten.

1 like

Oké ja dat snap ik, gaat me niet om een merk of waar ik het koop maar meer welke specificaties wel en niet belangrijk zijn voor een beginner / enkel voor inkorten. Want ik zie dan bijv 15 steken, is dat echt belangrijk of niet want ik denk dat ik er maar een paar zou gebruiken. Of steken per minuut, 1000 of 5000 bijv. Maar ik denk dat ik een stomme vraag stel in een topic waar dit voor jullie al allemaal bekend is.