Kleding naaien/DIY'en

Oh geen domme vraag hoor, ik heb werkelijk geen idee wat mijn machine doet haha. Maar nee qua variatie heb je waarschijnlijk alleen een rechte steek nodig en een zigzag. De nieuwe plastic modellen van <100 euro zijn gewoon vaak niet zo sterk waardoor ze niet door dikkere stoffen komen, en ook sneller kapot gaan omdat het allemaal minder stevig is. Als je een oude koopt gaan die vaak veeel langer mee (tientallen jaren). Je kunt ook even bij naaimachine winkels kijken, vaak hebben ze daar ook doorverkoop van tweedehands machines.

Als je via marktplaats zoekt zou ik kijken naar machines die iets ouder zijn dan alle nieuwe plastic modellen (jaren 1980/1990/2000) en die door de jaren heen regelmatig een onderhoudsbeurt hebben gehad. Bijv:

3 likes

Ooo super fijn, dankjewel!! Handig zo, want als leek zie je het gewoon echt niet door alle opties! Ik ga beide mensen berichten, ook allebei makkelijk te bereiken toevallig :smile:

1 like

Sorry was niet zo bot bedoeld. Ik gebruik geloof ik ook maar 2 of 3 steken op een naaimachine die echt 100 borduursteken heeft zelfs :joy:

3 likes

Ben ik bezig met een jurkje, bijna klaar, is mijn garen op. Zowel de boven als onderspoel is leeg :joy:

2 likes

Had weer zin om iets te maken. Patroon komt uit de knip van september. Blij mee, zat binnen een paar uurtjes in elkaar en hij zit heel lekker!

40 likes

Heel leuk en leuke stof ook!

2 likes

Heel mooi!

Hoe vallen de maten van de burda easy? Ik wil een broek maken maar volgens de maattabel zit ik op maat 52 ofzo terwijl ik 44 draag over het algemeen? Geen idee welke ik nu zou moeten maken

Ik zou de maattabel volgen. Ik moet Burda vaak ook naaien in een grotere maat dan ik in de winkel zou kopen (wel iets minder groot verschil dan bij jou trouwens).

2 likes

Heel mooi geworden! En knap dat je hem zo snel in elkaar hebt gezet zeg.

3 likes

Ohhh leuk! Waar komt de stof vandaan? Ik zoek ook zoiets.

3 likes

Dit is hem! Gebreide stof - geruit - heel donkerblauw bruin - 23/3152-012 - De Stoffenkraam > Bestel uw stoffen online.

Zag dat hij ook voor een ander patroon in de nieuwe knip is gebruikt haha

1 like

Ik heb een trouwjurk gekocht voor Halloween alleen moet ik m iets innemen. En ondanks dat het voor een feestje is vind ik het spannend om er iets mee te gaan doen. Want trouwjurk :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Klaar alweer. Viel reuze mee dus was binnen een half uur klaar. Rits met de hand even vastgezet en de zijkanten beide met 4 cm ingenomen. Zit als gegoten. En ik ga niet trouwen dus vind het ergens wel zonde om m vol bloed te gooien voor Halloween :sweat_smile:

3 likes

Toevallig vanochtend in een kringloop gekocht? :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik was daar vanochtend en er was een stel dat trouwkleding kocht voor halloween. Als het zo is, dan hebben we nog samen bij de boeken staan kijken. Ik wilde je er nog een berichtje over sturen, maar je accepteert geen berichten zag ik.

4 likes

Ja toevallig vanmorgen, wij waren in Winsum, jij ook?

6 likes

Ja! Haha toevallig. Ik had een knalroze puffy tas om.

1 like

Ahh ik heb je niet gezien, jammer! Wel echt toevallig! Woon je zelf in Winsum?

Nee, dat niet. Ik wil in pb wel even verder kletsen hoor haha.

1 like

Ik heb je een pb gestuurd :smiley:

Wow wat een goeie toevallige match dit! :relaxed:

8 likes