Ja grappig toch!
Het heeft 10 maanden geduurd (soms lag het maanden in de hoek) maar mijn project is af. Gelukkig is het er nog weer voor om hem te dragen. Best trots op, maar ik wil nu enkel nog simpele truitjes en shirtjes maken voorlopig.
Mooi zeg!
Wauw, zo knap, mag je trots op zijn en wat een geduld!
Wauuuuuw!!!
Wauw, heel mooi! Wat een details ook.
Wauw, fantastisch!
Heel tof !
Heeft iemand wel eens een deelbare rits ingekort? Ik heb iets genaaid en nu is het net 1cm te kort voor de rits, dus een andere lengte kopen helpt ook niet denk ik… of ik moet het allemaal nog wat korter maken. Mmmm. Vraag me af of het veel gedoe is
Ik heb alleen normale ritsen ingekort, maar ik denk dat je hem het beste aan de bovenkant kunt inkorten? Dus dat bovenste dingetje eraf halen, paar tandjes verwijderen en dan het bovenste dingetje er weer opzetten met een tangetje. Slechte uitleg, maar ik hoop dat je het snapt.
Ik heb van de week voor het eerst ‘gequilt’. Als in, een quiltblok gemaakt en dat in een kussensloop verwerkt. Hij is iets kerstiger geworden dan bedoeld, maar ik vind hem erg leuk geworden! Hij is met restjes stof gemaakt.
Oeh ja, heb ik vorig jaar gedaan maar moet even weer nadenken hoe ook al weer . Volgens mij iets met tandjes verwijderen en de hulp van youtube
Edit: Heb even de foto gezocht die ik ervan gemaakt had. Heb je een kunststof rits of ijzeren tandjes?
Met kunststof kan ik je misschien wel verder helpen, is niet moeilijk
Misschien ook handig voor anderen. Met kunststof knip je gewoon aan de bovenkant het deel af wat te lang is. Dan heb je geen stop maar die maak je dan door 2 tandjes van het verwijderde stukje te halen ( zie foto) deze plaats je tussen de bovenste tandjes van de rits en smelt het samen met een soldeerbout. Stukje stof wat er nog aan zit afknippen en klaar!
Ahhh dankjewel! Nu de vraag of ik hiervoor een soldeerbout ga kopen of toch een andere rits (en het allemaal ff inkort haha)
Ik dacht jij bent zo creatief, je hebt vast wel een soldeerbout in huis haha buren? vrienden? Ik weet niet of het ook met een strijkbout kan, denk het niet. Dan zal een nieuwe rits goedkoper zijn. Succes in ieder geval.
Ha ja ik zag er laatst 1 bij de Action! Dus wie weet is dat nog de moeite waard, kan er vast meer mee doen
Ah dat is superlief! Maar ik denk dat ik het anders ga oplossen Toch bedankt!
Nou hier ben ik weer, nu met een ander probleem. SORRY HIER VOLGT EEN HEEL EPISTEL maar eigenlijk wil ik vooral vragen: zal ik een ‘nieuwe’ tweedehands machine kopen (en zo ja: waar? Wij hebben hier 1 winkel maar met weinig occasions) of gewoon helemaal voor een nieuwe gaan? Ik wil iets zonder al te veel toeters en bellen, maar wel sterk…
Tragisch levensverhaal:
Eén van mijn naaimachines is ‘doorgefikt’. Of nou ja, de plug die je in de naaimachine doet voor stroom is gesmolten. Blijkbaar miste er ook een pin (ik had al vaker dat het licht knipperde e.d.). Mijn vader is heel handig maar alleen een nieuwe kabel was 65 euro en dan moet de ‘binnenkant’ ook nog vernieuwd worden.
Goed, nou heb ik natuurlijk nog mijn oude machine. Maar die deed al irritant: de naald knalt steeds tegen het spoelhulsje aan. Na goed schoonmaken en oliën leek het verholpen te zijn. Maar na een tijdje begon het toch weer subtiel te tikken… en de naalden raken dan toch net het spoelhulsje en raken zo wat scheef waardoor hij ook weer steken overslaat, naald buigt etc. etc. Ik werd er echt moedeloos van vandaag!
Lang verhaal kort: ik overweeg om een nieuwe machine te kopen. Van de eerste vind ik het niet meer de moeite waard om 'm te laten maken (is van mijn moeder geweest en had al wat andere gebreken) en van de groene eigenlijk ook niet. Daarbij liep die toch ook al wel regelmatig vast. Wel wil ik 'm houden want zo’n sterke machine krijg je niet zo snel meer En is natuurlijk een beauty! (Namelijk deze )
Advies is altijd nog welkom wat betreft (zelf!) repareren van de groene machine. Ga 'm sowieso eerst nog goed schoonmaken en alles ff in de olie zetten én nieuwe naalden kopen en nog een poging wagen…
En nou ja ik was eeeeindelijk weer eens aan het naaien, een simpel projectje dacht ik, maar het is 1 grote struggle omdat mijn machines zo kut doen. Heb me ook nog verbrand aan het lampje (er gaat nog een gloeilamp in die oude groene) en er zat gewoon een blaar op PFFFFT.
Ik weet niet waar je precies woont maar ik heb wel goede ervaringen met een vader/soon duo die reparaties doen aan naaimachines. Ook particulier.
Qua kosten valt het mee.
Zowel met oude Bernina als.mijn lockmachine waren voor onderhoud en reparatie samen maar €150.
Maar het is maar wat je zelf wil en wat het je waard is
Ja ik wil ze dus niet laten repareren (edit: oh ik zie nu dat ik niet duidelijk was in mijn post, sorry! Ik bedoelde tips om het zelf te repareren, voor als het misschien iets simpels is).
Maar twijfel of ik beter een oude tweedehands koop of een nieuwe. Ik dacht dat die oude altijd beter gebouwd waren, maar misschien is dat helemaal niet zo
Als je zelf geen ervaring hebt met het repareren van machines, zou ik dat gewoon niet doen. Laat hem gewoon eens nakijken en een professionele onderhoudsbeurt krijgen. Kost je zo’n €100. Zo’n sterke husqvarna moet je koesteren en is zonde om kapot te maken door er zelf aan te prutsen. Het kalibreren van de naald is voor een prof standaard klus.
Voor een tweedehands zou je kunnen kijken naar een Pfaff uit ‘80/‘90. Ook stevige machines. En heeft naast een ondertransport ook boventransport waardoor je stof heel soepel door de machine bewogen wordt. Ook hier, als je hem particulier op marktplaats koopt, laat hem nakijken en een onderhoudsbeurt geven!